Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@22:38:07 GMT

شاباش کرونا در عروسی شهر ساوه با ۱۲ مبتلا

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۳۲۷۸

شاباش کرونا در عروسی شهر ساوه با ۱۲ مبتلا

هنوز چند روزی از خبر خوش آبی شدن وضعیت شهرستان ساوه نگذشته است که شاهد مواردی از رعایت نشدن موازین بهداشتی مرتبط با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هم در میان شهروندان هستیم.

به گزارش ایرنا؛ «فردی که علائم کرونا داشت و از او آزمایش هم گرفته شد بی آنکه منتظر اعلام نتیجه نهایی شود، با بی مسئولیتی و بی خیالی کامل در یک عروسی شهر ساوه حاضر می شود که حاصل این اقدام مبتلا شدن ۱۲ نفر از حاضران این مراسم با مثبت شدن نتیجه آزمایش ها بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مورد را دکتر «محمود کریمی» معاون بهداشتی و سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه به ایرنا، گفت که نشان می دهد با وجود آن همه تلاش و ایثار کادر درمان، پرستاران و اعضای طرح شهید سلیمانی برای غربالگری و تست سریع در راستای شناسایی مبتلایان و قطع زنجیره انتقال چگونه برخی از شهروندان با بی مهری دست به فعالیت هایی می زنند که نتیجه آن افزایش شمار مبتلایان است.

وی افزود: روز سه شنبه این هفته به فردی برخورد کردیم که بعد از انجام آزمایش بی آنکه منتظر پاسخ باشد، به مراسم عروسی رفته بود و صبح دیروز با اعلام نتیجه مشخص شد که وی به کرونا مبتلا شده و چون این فرد کارمند است علاوه بر حاضران در مراسم عروسی، همکاران او را نیز با انجام تست سریع تحت مراقبت قرار دادیم که تاکنون ابتلای ۱۲ نفر در مراسم مذکور به کرونا تایید شده است.

وی اظهار داشت: در حال بررسی این موضوع هستیم که رفتار غیرمسئولانه این شهروند چه پیامد فاجعه باری به همراه دارد و اگر به جمع بندی نهایی برسیم، علیه برخی امثال این شخص مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تحت عنوان تهدید علیه سلامت عمومی اعلام جرم خواهیم کرد زیرا برخی موارد مثبت با اینکه می دانند باید در قرنطینه بمانند اما متاسفانه در شهر و مراکزی چون بانک ها حضور می یابند.

دکتر کریمی گفت: حدود ۴۰ روز است در قالب طرح شهید سلیمانی تردد بیماران با علائم مثبت را با ردیابی زیر نظر داریم و فقط به تذکر شفاهی و آموزش بسنده کردیم اما در مواردی که به صورت علنی تهدید علیه سلامت عمومی باشد حتما از ابزار قانون نیز استفاده خواهیم کرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه در روایت تلخ دیگری، اظهار کرد: اخیرا یک مادر مبتلا که نتیجه آزمایش او مثبت بود و باید تحت قرنطینه و دور از اعضای خانواده تا سپری شدن دوره درمان قرار می گرفت، ضمن امتناع از این اقدام با تماس هایی که داشت باعث شد که علاوه بر ۲ دختر و عروسش، مادر و دختر همسایه و همچنین خواهر و شوهر خواهر خود را به کرونا مبتلا کند که از قضا ۲ تن از بانوان مبتلا در شرایط بارداری هستند.

وی اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده در ساوه، بیشترین شمار موارد مثبت در درجه اول مربوط به دورهمی و مراسم های خانوادگی و درجه دوم نیز به دلیل حضور افراد در فروشگاهها، رستورانها و اماکن عمومی شهر است و مسافرت های درون و برون شهری نیز سومین عامل است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه تاکید کرد: علت اصلی جان باختن افراد نیز مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است بنابراین از شهروندان درخواست می کنیم که با کوچکترین علایم به نزدیکترین مرکز درمانی، یاپگاه سلامت و یا مراکز نمونه گیری مراجعه کنند.

وی گفت: ما به دلیل رهگیری فعال و تشکیل تیم های ویژه در این رابطه، بیماران را سریع شناسایی و ردیابی می کنیم اما واقعیت آن است که مبتلایان و سایر شهروندان نیز باید رفتاری مسئولانه داشته باشند و ما را در مبارزه با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال همراهی کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003DlD

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد

دادستان مرکز لرستان با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک خرم‌آباد گفت: تیراندازی در یک مراسم عروسی این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

به گزارش تسنیم، علی حسنوند، ظهر امروز، با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک اظهار داشت: تیراندازی در عروسی‌های این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

او اضافه کرد: مدیر تالار افلاک خرم‌آباد به تذکرات داده شده برای ممنوعیت تیراندازی توجهی نکرد و این تالار به‌دستور دادستان پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: عده‌ای در سطح خرم‌آباد در مراسم‌های شادی و عروسی اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض اهالی و شهروندان شده است.

حسنوند تأکید کرد: تیراندازی‌ها هرچند هوایی و با سلاح مجاز مخل امنیت و نظم عمومی است، ایجاد رعب و وحشت می‌کند و با خاطیان برخورد قاطع می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب لرستان اعلام کرد: فرهنگ و رسم تیراندازی در مراسم‌های شادی صرف‌نظر از مخاطرات احتمالی ناشی ازعدم مهارت و خطر در تیراندازی ممکن است صدمات غیرقابل جبران به‌دنبال داشته باشد.

او به استفاده‌کنندگان از سلاح در مراسم‌های عروسی هشدار داد و گفت: خاطیان در این زمینه به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد و اقدامات قانونی برای ابطال مجوز سلاح انجام می‌شود.

پلمب تالاری که باعث لغو پروازهای فرودگاه خرم‌‌آباد می‌شد

در همین راستا دادستان کردستان از پلمپ تالاری که باعث لغو پرواز های خرم آباد شد، خبر داد.

دادستان  لرستان:  تالار مذکور در نزدیکی فرودگاه خرم آباد قرار دارد و تیراندازی در داخل تالار باعث اخلال امنیتی در روند پرواز‌های این فرودگاه می‌شد.

علیرغم تذکرات داده شده به مدیر تالار و اخذ تعهد، متاسفانه نامبرده توجهی به تذکرات  نداشته، که نهایتا دستور پلمب تالار صادر شد. 

دیگر خبرها

  • پلمب یک تالار به دلیل تیراندازی و لغو پروازهای فرودگاه خرم‌آباد
  • رسم نادرست تیراندازی در عروسی پرواز‌های یک استان را لغو کرد!
  • دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • وقتی تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!