Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@14:44:06 GMT

وضعیت کیفیت هوای تهران قرمز شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۳۴۹۹

کیفیت هوای پایتخت با افزایش غلظت آلایندگی در وضعیت قرمز قرار گرفت.

خبرگزاری میزان -طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت عصر امروز (پنجشنبه) مورخ نهم بهمن، با افزایش غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۵۳ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و در وضعیت قرمز قرار گرفت.

همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۸ امروز بر روی شاخص ۱۳۹ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان بود.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۸۴، ازن با شاخص ۱۲، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۹۵ و مونوکسید کربن با شاخص ۴۶ بوده است.

طبق این اطلاعات، ایستگاه‌های شهرک چشمه منطقه ۲۲، پونک، گلبرگ منطقه ۸ و دانشگاه شهید بهشتی منطقه ۱ با شاخص‌های زیر ۱۰۰ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون کمترین آلایندگی را به ثبت رسانده و جزو مناطق سالم بودند.

همچنین ۲۵ ایستگاه در وضعیت قرمز قرار گرفت که از این تعداد ۳ ایستگاه‌های پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۶۶، دانشگاه علم و صنعت منطقه ۴ با شاخص ۱۶۳ و پارک شکوفه منطقه ۱۴ با شاخص ۱۶۰ از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ طی ۲۴ ساعت گذشته با بیشترین آلودگی در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین توصیه کرده است که افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری کنند. افراد دیگر نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: هوای تهران همچنان آلوده است

انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی هوا هوای تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آلودگی هوا هوای تهران ذرات معلق کمتر از ۲ ۵ هوای تهران کیفیت هوای قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت