Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ استاندار گلستان شامگاه پنجشنبه در این مراسم گفت: آداب، سنن و رسوم مختلف اقوام این استان تشکیل دهنده عناصر فرهنگی و هویت منطقه است و برای معرفی آن به نسل جدید تلاش هرچه بیشتری را طلب می کند.

هادی حق شناس افزود: امسال برای نخستین بار چهار روستا و یک شهر از استان گلستان به عنوان روستاها و شهر ملی صنایع دستی انتخاب شدند که نشان از ظرفیت بالای منطقه در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: آثار تاریخی موجود در استان گلستان از آثار برخی کشورها قدمت و کمیت بیشتری دارد. 

وی با بیان اینکه کرونا خسارت زیادی به فعالیت های اقتصادی بویژه در حوزه گردشگری گلستان وارد کرد، گفت: علی رغم اینکه دولت تسهیلات مناسبی برای جبران آن پیش بینی کرد اما خسارت ها بسیار بیشتر است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان هم گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین مستقر در گرگان بدلیل شیوع کرونا تصمیم گرفت تا چهاردهمین دوره جشنواره را به صورت مجازی برگزار کند.
احمد تجری افزود: در نخستین نمایشگاه مجازی صنایع‌دستی ویژه جشنواره اقوام بیش از ۱۸۰۰ هنرمند از ۳۱ استان کشور به ارائه و فروش بیش از هفت هزار قلم انواع محصول و آثار تولیدی خود می‌پردازند.
وی اضافه کرد:  ۲۳ گروه موسیقی آیینی اقوام ایران زمین در ۴ شب برگزاری این دوره از جشنواره هنرنمایی خواهند داشت و هر شب حضور یکی از سفرای کشورهای خارجی را در برنامه زنده به صورت مجازی خواهیم داشت.


به گفته وی نمایشگاه مجازی صنایع‌دستی با امکان فروش آنلاین، اجرای گروه‌های فرهنگی و هنری، وبینارهای آموزشی، معرفی فرهنگ روستا، مصاحبه‌های تخصصی و مسابقات متنوع از جمله برنامه های جشنواره اقوام ایران زمین است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین تا ۱۲ بهمن‌ماه جاری برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پرتال www.gcth.ir برنامه زنده را از طریق آپارات و اینستاگرام در ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ و بخش‌های دیگر این رویداد را در طول شبانه‌روز مشاهده کنند.

در افتتاحیه جشنواره اقوام ایران زمین که با حضور فیزیکی یا مجازی مهمانان داخلی و خارجی در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزار شد؛ هادی حق شناس استاندار گلستان و غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. 

گلستان با ۱.۹ میلیون نفر جمعیت بدلیل تنوع اقلیمی و تکثر جمعیتی مرکب از اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف به نگارستان ایران معروف است از همین روی دبیرخانه دائم جشنواره اقوام ایرانی در مرکز این استان شهر گرگان مستقر و فعالیت دارد. 

برچسب‌ها کرونا استان گلستان گرگان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین هادی حق شناس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استان گلستان گرگان کرونا استان گلستان گرگان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین هادی حق شناس اخبار کنکور جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین جشنواره اقوام صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور است و امیدواریم صادرات صنایع‌دستی که امروزه ۴۰۰ میلیون دلار است با یک جهش ۸۰۰ درصدی مواجه شود. - اخبار استانها -

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هر استانی زنجیره ارزش ابلاغی خود را دارد ولی به‌خاطر اینکه "صنایع‌دستی" اقتصاد هویت بنیان است می‌تواند در کنار زنجیره‌های ارزش اقتصادی، ارزش خود را در حوزه مردمی داشته باشد.

وی، صنایع‌دستی را مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور توصیف کرد و افزود: چون کودک و پیر و جوان و افراد دارای معلولیت و زندانیان می‌توانند نیروی کار صنایع‌دستی باشند. اقبال عمومی ما، همراهی تمامی استانداران در راستای تحقق زنجیره ارزش صنایع‌دستی است چرا که استان‌ها به خاطر حفظ هویت بومی خودشان باید صنایع دستی را در رأس امور خود قرار دهند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به موضوع تلاش برای صادرات صنایع‌دستی اشاره و ادامه داد: امیدواریم صادرات صنایع‌دستی در کشور افزایش یابد و میزان ارزآوری که امروزه 400 میلیون دلار است با یک جهش 800 درصدی مواجه شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد