Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «سربلند» اثر محمدعلی جعفری در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. این کتاب روایتی داستانی از کودکی تا شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای زندگی سردار سلیمانی را در «از چیزی نمی‌ترسیدم» بخوانید

محمدعلی جعفری کتاب‌هایی در زمینه روایتگری و داستانی از زندگی شهدا به رشته تحریر در می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این اثر مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی شهید حججی آشنا می‌کند.

محسن حججی در ششم بهمن ماه ۹۲ در سپاه استخدام شد. پس از آن با عنوان پاسدار به سوریه برای دفاع از حرمین عازم شد و عاقبت در سحرگاه ششم مرداد ماه ۹۶ با حمله عناصر تکفیری تروریستی داعش به مواضع جبهه مقاومت روبرو شد و به اسارت دشمن درآمد. او سرانجام در هجدهم مرداد ۹۶ به شهادت رسید.

در بخشی از کتاب «سربلند» می‌خوانیم:

«برگشتم به حاج سعید گفتم: آخه من چطور این بدن ارباٌ اربا رو شناسایی کنم؟! خیلی بهم ریختم. رفتم سمت آن داعشی. یک متر رفت عقب و اسلحه اش را کشید طرفم. سرش داد زدم: شما مگه مسلمون نیستید؟ به کاور اشاره کردم که مگر او مسلمان نبود؟ پس سرش کو؟ چرا این بلا را سرش آوردید؟ حاج سعید تند تند حرف هایم را ترجمه می‌کرد. آن داعشی خودش را تبرئه کرد که این کار ما نبوده و باید از کسانی که او را برده‌اند بپرسید، فهمیدم می‌خواهد خودش را از این مخمصه نجات دهد. دوباره فریاد زدم که کجای اسلام می‌گوید اسیرتان را این طور شکنجه کنید؟ نماینده داعش گفت: تقصیر خودش بوده!، پرسیدم به چه جرمی؟ بریده بریده جواب می‌داد و حاج سعید ترجمه می‌کرد: از بس حرصمون رو در آورد، نه اطلاعاتی به ما داد نه اظهار پشیمونی کرد، نه التماس کرد! تقصیر خودش بود!»


انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب مدافع حرم شهید محسن حججی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محفلی از جنس نور که تلاوت قرآن در آن دل ها را جلا می دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهدی نصیری، جزئیات زندگی خصوصی محسن مخملباف و مادرش را منتشر کرد که خلاف اخلاق بود /او به سیدمحمد خاتمی توهین و بی ادبی می کرد
  • شهید مطهری جهش فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کرد
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی