Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@13:33:57 GMT

ابلاغ قوانین مقابله با کرونا در استخرها

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۴۷۷۶

ابلاغ قوانین مقابله با کرونا در استخرها

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این راهنما جهت پیشگیری و کنترل کووید۱۹ برای مدیران، مربیان، ورزشکاران و مراجعان استخرهای شنا بوده و سایر قوانین، آیین نامه ها، مقررات، دستورالعمل های مرتبط با بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای به قوت خود باقی است.

یکی از راه های کاهش مواجهه و قطع زنجیره انتقال ویروس، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و از جمله مواردی که در استخرها باید به آن توجه داشت، رعایت فاصله گذاری اجتماعی به طوری که برای هر نفر از خدمت گیرندگان حداقل چهار مترمربع فضا در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاصله فیزیکی مناسب بین تمامی افراد اعم از کارکنان، مراجعه کنندگان به میزان حداقل دو متر رعایت شود و در هنگام صحبت کردن فاصله حداقل دو متر فاصله وجود داشته باشد. از ورود افراد بیمار یا مشکوک به بیماری به استخرهای شنا ممانعت بعمل آید و فروش بلیط به صورت الکترونیک و اینترنتی انجام شود، همچنین در هنگام فروش بلیط کنترل کارت ملی با اتصال به سامانه ماسک انجام و برای افراد مبتلا بلیط صادر نشود.

فعالیت استخرهای شنا به صورت شیفتی و حداکثر دو ساعت در هر شیفت مجاز و برگزاری هر گونه تجمع ممنوع بوده و جمعیت خدمت گیرندگان در مناطق زرد حداکثر ۳۰ نفر و مناطق آبی حداکثر ۵۰ نفر است. برای انجام نظافت و گندزدایی استخرهای شنا لازم است بین سانس ها نیم ساعت فاصله در نظر گرفته شود و مسئولان بوفه ها موظفند، پس از هر شیفت فعالیت، سطوح تماس و وسایل مربوطه را شستشو و گندزدایی کنند، همچنین باید رختکن، دوش و حمام به طور مستمر گندزدایی شود. در عین حال هنگام گندزدایی و نظافت، سالن ها باید خالی از افراد بوده و درها و پنجره ها باز گذاشته شوند و جهت تهویه بهتر هواکش نیز روشن باشد و از تِی مخصوص فقط برای گندزدایی مکان هایی که امکان آلودگی وجود دارد استفاده شود.

به تازگی و به دنبال تایید و ابلاغ پروتکل های بهداشتی گام دوم مبارزه با کووید ۱۹(کرونا ویروس) فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در «استخرهای شنا» از سوی وزارت بهداشت به وزارت ورزش و جوانان ارسال و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز این پروتکل بهداشتی را به روسای فدراسیون های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان و هیات های پزشکی ورزشی استان ها ابلاغ کرده است.

برای مشاهده متن کامل پروتکل های بهداشتی گام دوم مبارزه با کووید ۱۹(کرونا ویروس)، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در «استخرهای شنا»، اینجا کلیک کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی مهدی جهانگیری پوری حسینی استخر ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی ابلاغ قوانین فاصله گذاری اجتماعی مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی مهدی جهانگیری پوری حسینی فاصله گذاری اجتماعی استخرهای شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر