Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:55:40 GMT

ویزای جدید انگلیس برای شهروندی هنگ‌کنگی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۴۸۱۴

ویزای جدید انگلیس برای شهروندی هنگ‌کنگی‌ها

نخست وزیر انگلیس امروز (جمعه) طرح صدور ویزای جدید برای ساکنان هنگ کنگی را که راهی به اعطای حق شهروندی انگلیس به آنهاست، مورد استقبال قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این برنامه در واکنش به قانون جدید امنیت ملی چین در هنگ کنگ وضع شده و نخستین بار سال گذشته میلادی اعلام شد و روز یکشنبه آغاز می‌شود و به آنهایی که "وضعیت ملی انگلیس" (خارج از کشور) را دارند اجازه زندگی، تحصیل و کار در انگلیس را برای پنج سال می‌دهد و در نهایت آنها می‌توانند درخواست شهروندی از این کشور را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس می‌گوید، این یک تعهد تاریخی و اخلاقی در قبال مردم هنگ کنگ است و دولت چین را با ارائه قانون جدید امنیت ملی به نقض مفاد ۱۹۹۷ متهم می‌کند، زمانیکه هنگ کنگ را به چین تحویل داد. دولت لندن همچنین می‌گوید، پکن با اعمال این قانون به دنبال سرکوب و خاموش کردن مخالفان است.

چین اما می‌گوید راه به سوی شهروندی ساکنان هنگ کنگی نقض قوانین بین‌المللی و مداخله در امور داخلی است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: من به شدت بابت اینکه ما می‌توانیم راه را به سوی اعطای حق شهروندی به ساکنان هنگ کنگی هموار کنیم تا آنها بتوانند به تحصیل، کار و زندگی در کشورمان بپردازند، مفتخرم.

وی ادامه داد: با انجام این کار، ما به روابط عمیق تاریخ و دوستی خود با مردم هنگ کنگ احترام گذاشته‌ایم و برای آزادی و خودمختاری ایستادگی کرده‌ایم. ارزش‌های دو طرف محترم هستند.

وضعیت ملی انگلیس (خارج از کشور) یک وضعیت ویژه است که در ۱۹۸۷ و بر اساس قوانین انگلیس ایجاد شد و مختص هنگ کنگ است.

بر اساس پیش بینی دولت لندن، ویزای ۲۵۰ پوندی می‌تواند بیش از ۳۰۰ هزار هنگ کنگی و وابستگانشان را به سمت انگلیس جذب کند و برای اقتصاد انگلیس سود خالص ۲.۹ میلیارد پوندی در پنج سال آینده به همراه داشته باشد.

از اواسط روز یکشنبه، درخواست کنندگان واجد شرایط می‌توانند از طریق آنلاین درخواست خود را اعلام کرده و برای ثبت اثر انگشت در مراکز صدور ویزا وقت ملاقات ثبت کنند. از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ نیز  برخی افراد می‌توانند درخواست خود را برای ویزا از طریق برنامه‌ای در گوشی‌های موبایل هوشمند ثبت کنند.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد می‌توانند درخواست کنند. دولت انگلیس تخمین می‌زند که ۲.۹ میلیون نفر و ۲.۳ میلیون وابسته آنها بتوانند واجد شرایط رفتن به انگلیس باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ انگليس هنگ کنگی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!

روزنامه کیهان در مطلبی که در ستون کیهان و خوانندگان منتشر شده است خواهان شدت دادن به مبارزه با بی حجابها شد.

این روزنامه نوشت: از فراجا درخواست می‌شود بساط سلبریتی‌هایی راکه با گردن کلفتی به دنبال ترویج بی‌حیایی هستند، با قدرت و بدون مماشات جمع کند. مردم همه پای کار هستند و اتفاقا همه دوست دارند بیشتر با سلبریتی‌های مروج بی‌بندوباری و فساد برخورد بشود.

از مردم مؤمن و با غیرت درخواست می‌شود با شماره ۱۹۷یا ۱۱۰ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند تا قوت قلبی برای عزیزان زحمتکش فراجا باشد.

انتظار می‌رود همه نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها و... نسبت به استمرار این طرح که قطعا باعث ثبات و آرامش خانواده‌هاست حمایت کنند.

 

دیگر خبرها

  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • قطعی آب در شهرک خاوران تبریز
  • درخواست کیهان از مردم برای تماس با ۱۱۰ و ۱۹۷ برای حمایت از طرح نور
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران