Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان سراسر کشور در هفته دوم بهمن‌ماه علاوه بر اینکه به برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم پرداختند، پیگیر حل مسائل شهری و دغدغه‌های مردم هم شدند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دومین هفته بهمن‌ماه دانشجویان هم گذشت و با اینکه آنان سرگرم برگزاری آزمون‌های پایان ترم تحصیلی خود بودند، از مسائل شهری و دغدغه‌های مردم غافل نشدند و به پیگیری این امور پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان در هفته‌ای که گذشت به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای تهیه بسته‌های معیشتی، بهداشتی، فرهنگی و... به منظور توزیع بین نیازمندان پرداختند. در این بخش، جهادگران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در قالب طرح کمک‌های مومنانه و با کمک خیّرین اقدام به تهیه ۴۰ بسته معیشتی و پک‌های بهداشتی کردند و این بسته‌های را بین خانواده‌های کم‌برخوردار خرم‌آبادی توزیع کردند.  
جهادگران خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا هم به تهیه بسته‌های غذای گرم و توزیع آن در گرم‌خانه‌های همدان پرداختند. جدای از آن، ۱۰۰ جفت کفش به همت گروه جهادی شهید همدانی دانشگاه صنعتی همدان به نیازمندان این استان اهدا شد. در استان سمنان هم، گروه جهادی باران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد سمنان پیرو طرح جهادی شب‌های علی (ع) به توزیع بسته‌های معیشتی ویژه بین نیازمندان این شهرستان پرداخت.


بیشتر بخوانید:

توزیع ۷۲ بسته فرهنگی بین نیازمندان از سوی گروه جهادی رهروان ولایت دانشگاه آزاد بجنورد توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان آذربایجان‌غربی از سوی دانشجویان جهادگر پویش ۵۵۵ جهادگران دانشگاه علوم پزشکی البرز یک‌ساله شد / هم‌افزایی فعالان دانشجویی در قالب کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار


دانشجویان جهادگر در هفته دوم بهمن‌ماه به برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق محروم هم پرداختند و در این بخش، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با برگزاری اردویی سه روزه در روستای ایسپره، خدمات فرهنگی، عمرانی و اقتصادی به مردم ارائه کرد. جهادگران دانشگاه علوم پزشکی نیشابور هم در روستای ابراهیم‌آباد شهرستان فیروزه اردوی جهادی درمانی برگزار کردند و اهالی این روستا را به صورت رایگان ویزیت کردند و برای آنان دارو تجویز کردند. ۲۰ نفر از جهادگران دانشگاه آزاد مشهد هم با برگزاری اردوی جهادی در روستای مهدی‌آباد به معاینه و تجویز داروی رایگان برای مردم پرداختند.

بیشتر بخوانید:

تشریح جزئیات دوازدهمین اردوی جهادی جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) خراسان شمالی اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه مازندران در منطقه حاشیه‌نشین دویست دروازه برگزار می‌شود جهادگران قزوینی به مناطق سیل‌زده خوزستان اعزام شدند


از سویی، دانشجویان در هفته‌ای که گذشت به مسائل شهری هم ورود کردند و پیگیر حل آن‌ها شدند به طوری که شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان‌های شوشتر و گتوند در بیانیه‌ای نوشتند: فرد یا افرادی با تغییر کاربری زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی در منطقه شهرک شهید نورمحمدی و محوطه تاریخی دستوا، اقدام به ساخت باغ ویلا تحت عنوان مجتمع تفریحی باغ بهشت باربد کرده‌اند و خواستار پاسخگویی، اقدام سریع و ایجاد شفافیت از سوی ریاست اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر، ریاست سازمان جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر و ورود عاجل دادستان شهرستان شوشتر و فرماندار شهرستان شوشتر به این موضوع هستیم.

 


بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان دزفول هم در نامه‌ای خطاب به پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نوشت: از شما درخواست می‌کنیم ضمن همکاری با گروه‌های جهادی که پیش از شما برای ساخت مدرسه در منطقه محروم سردشت شهرستان دزفول، اعلام آمادگی کرده‌اند به اهداف مکتوب بنیاد جامه عمل بپوشانید.


بیشتر بخوانید:

مطالبه‌گری دانشجویان هرمزگانی نتیجه داد / افتتاح مرکز درمان بستر هشت‌بندی انتصاب افراد مسئله‌دار در نیرو‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد


جدای از آن، در هفته‌ای که گذشت مسئله تخریب محیط زیست در ارتفاعات جنوبی مشهد برای بار دیگر مطرح شد. ماجرا از این قرار است که اواخر خردادماه بود که محمدرضا کلایی، شهردار مشهد به دعوت دانشجویان قرارگاه صیانت از ارتفاعات جنوبی مشهد در دانشگاه فردوسی حضور یافت. در این جلسه حرف‌های زیادی رد و بدل شد، اما در نهایت کلایی قول داد تا زمانی که بر صندلی شهرداری مشهد تکیه زده، اجازه ندهد کمربند جنوبی مشهد احداث شود. اما حالا شهرداری زیر میز پیوست محیط زیستی کمربند جنوبی مشهد زده و حاضر نیست مطالعات این پروژه را تعیین تکلیف کند و به نظر می‌رسد کلایی تلاش دارد نتیجه این مطالعات را به نفع احداث کمربند، تغییر دهد.

 


در استان کرمان هم تخریب محیط زیست به شکل دیگری در حال انجام است؛ به این نحو که مدتی است مجموعه گران‌بهای کوه صاحب‌الزمان با تصرفات چند موسسه و سازمان از حالت طبیعی خود درآمده و ساخت و ساز بر فراز این کوه صورت می‌گیرد و هیچکس پاسخگوی تخریب این منطقه باستانی نیست.
موضوع دیگری که دانشجویان به آن ورود کردند، مسئله ریزگرد‌های سیستان و بلوچستان است که علت آن را خشکی دریاچه هامون و تالاب جازموریان در شمال و جنوب این استان می‌دانند. مسئله ریزگرد‌ها موجب شده خروار خروار خاک راهی ریه‌های نیمه جان مردم این منطقه شود و کلید خوردن پروژه انتقال آب از جنوب به شمال استان کرمان، شرایط را برای اهالی سیستان و بلوچستان نامساعدتر کرده است. دانشجویان پیگیر حل مشکل ریزگرد‌ها هستند و امیدواریم با همراهی مسئولان به نتایج مطلوبی برسند.  


در خراسان شمالی هم دامداران با مسئله خروج بی‌رویه دام از استان و زیرساخت‌های ضعیف فرآوری مواجه هستند چرا که همین مسئله باعث شده دامداران این استان سود خاصی از این شغل نبرند. این در حالی است که خراسان شمالی از نظر تولید دام در جایگاه مناسبی قرار دارد و می‌تواند بیش از نیاز خود گوشت قرمز تولید کند. آنچه مسلم است، قاچاق دام در این منطقه به چالش جدی دامداران تبدیل شده و پیگیری‌ها برای حل آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

اصرار به تخریب محیط زیست در ارتفاعات جنوبی مشهد / شهرداری زیر میز پیوست محیط زیستی کمربند جنوبی زد ساخت و ساز بر فراز کوه تاریخی صاحب‌الزمان کرمان همچنان ادامه دارد ریه‌های پر از ریزگرد سیستان و بلوچستان / ستاد کلی احیای دریاچه هامون تشکیل می‌شود قاچاق دام در قطب دامپروری ایران / فروش اجباری دام مولد در خراسان شمالی   مسئله دیگری که در این هفته مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تلاش مسئولان برای احیای کارخانه قند ممسنی استان فارس بود. این کارخانه حدود ۴ سال است که تعطیل شده و اعتراضات کارگری متعددی در آن برگزار شده و حالا مسئولان این شهرستان پیگیر حل مشکلات آن هستند و می‌خواهند این واحد صنعتی برای بار دیگر زیر پوشش وزارت صنعت قرار گیرد یا از طریق برگزاری مزایده به متقاضیان جدید واگذار شود.
حرف از اعتراضات کارگری به میان آمد و خالی از لطف نیست که به مشکلات کارگران فضای سبز یاسوج اشاره کنیم که چشم انتظار پرداخت معوقات حقوقی خود هستند و درخواست حل این مشکل از سوی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد را داشتند.  


در هفته‌ای که گذشت، مسئله فسخ قرارداد واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مجددا مطرح شد و طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، این پرونده به قوه قضائیه ارجاع شده است؛ شنیده‌ها حاکی از این است که احتمالا تا پایان ماه جاری (بهمن‌ماه) رأی نهایی دستگاه قضائی در خصوص این پرونده صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تلاش دوباره مسئولان برای احیای کارخانه قند ممسنی / کارخانه‌ای که دیگر قندش شیرین نیست چشم انتظاری کارگران فضای سبز یاسوج برای دریافت مطالبات / وقتی مجبوری وسایل خانه‌ات را بفروشی پرونده هفت تپه روی میز قوه قضائیه / از فسخ قرارداد واگذاری این شرکت تا رسیدگی به تخلفات ارزی کارفرما

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مطالبه گری دانشجویی اردوی جهادی گروه جهادی مناطق محروم حمایت از محرومان خصوصی سازی قوه قضائیه بسیج دانشجویی دانشگاه هفته ای که گذشت بین نیازمندان بیشتر بخوانید برگزاری اردوی شهرستان شوشتر خراسان شمالی اردوی جهادی جنوبی مشهد پیگیر حل بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران

مسئول گروه جهادی گفت: در این اردوی جهادی ۶۰ پزشک، دندانپزشک و مشاورین از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به مردم بخش لاران خدمات دهی کردند.

بیشتر بخوانید

برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم شهرستان لردگان همزمان با دهه فجر

وی افزود: در این اردو خدمات پزشکی در زمینه اطفال، داخلی، پوست، چشم، اعصاب و روان، دندانپزشکی و مشاوره‌های فرزندآوری قبل از ازدواج ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • در جنگ نابرابر رسانه‌ای قرار داریم/ دانشجویان نشریات دانشجویی، خط قرمزها را کنار بگذارند
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند