Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروتکل های بهداشتی گام دوم مبارزه با کووید۱۹، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در «استخرهای شنا»، ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، این راهنما جهت پیشگیری و کنترل کووید۱۹ برای مدیران، مربیان، ورزشکاران و مراجعان استخرهای شنا بوده و سایر قوانین، آیین نامه ها، مقررات، دستورالعمل های مرتبط با بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای به قوت خود باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از راه های کاهش مواجهه و قطع زنجیره انتقال ویروس، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و از جمله مواردی که در استخرها باید به آن توجه داشت، رعایت فاصله گذاری اجتماعی به طوری که برای هر نفر از خدمت گیرندگان حداقل چهار مترمربع فضا در  نظر گرفته شود. فاصله فیزیکی مناسب بین تمامی افراد اعم از کارکنان، مراجعه کنندگان به میزان حداقل دو متر رعایت شود و در هنگام صحبت کردن فاصله حداقل دو متر فاصله وجود داشته باشد. از ورود افراد بیمار یا مشکوک به بیماری به استخرهای شنا ممانعت بعمل آید و فروش بلیط به صورت الکترونیک و اینترنتی انجام شود، همچنین در هنگام فروش بلیط کنترل کارت ملی با اتصال به سامانه ماسک انجام و برای افراد مبتلا بلیط صادر نشود.

فعالیت استخرهای شنا به صورت شیفتی و حداکثر دو ساعت در هر شیفت مجاز و برگزاری هر گونه تجمع ممنوع بوده و جمعیت خدمت گیرندگان در مناطق زرد حداکثر ۳۰ نفر و مناطق آبی حداکثر ۵۰ نفر است. برای انجام نظافت و گندزدایی استخرهای شنا لازم است بین سانس ها نیم ساعت فاصله در نظر گرفته شود و مسئولان بوفه ها موظفند، پس از هر شیفت فعالیت، سطوح تماس و وسایل مربوطه را شستشو و گندزدایی کنند، همچنین باید رختکن، دوش و حمام به طور مستمر گندزدایی شود. در عین حال هنگام گندزدایی و نظافت، سالن ها باید خالی از افراد بوده و درها و پنجره ها باز گذاشته شوند و جهت تهویه بهتر هواکش نیز روشن باشد و از تِی مخصوص فقط برای گندزدایی مکان هایی که امکان آلودگی وجود دارد استفاده شود.

به تازگی و به دنبال تایید و ابلاغ پروتکل های بهداشتی گام دوم مبارزه با کووید ۱۹(کرونا ویروس) فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در «استخرهای شنا» از سوی وزارت بهداشت به وزارت ورزش و جوانان ارسال و  فدراسیون پزشکی ورزشی نیز این پروتکل بهداشتی را به روسای فدراسیون های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان و هیات های پزشکی ورزشی استان ها ابلاغ کرده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003Dlb

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی استخرهای شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 

سردار علی اکبرجاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلو گیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت بصورت هم زمان در مناطق خانسرخ، سورو، نخل ناخدا وروستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی‌های هدفمند اجرا شد جمعا ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ حفت کفش و یکدستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه دراین طرح تعداد ۵ دستگاه خودرو شوتی فعال در قاچاق سوخت و ۱۰ فروند تشتک فایبر کلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، گفت: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر اتباء بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی‌های لازم جهت طرد آنان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح‌ها، از عموم مردم قدر شناساس استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپوو یا قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟