Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@05:03:38 GMT

چند بار وام ازدواج می‌توان گرفت؟

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۵۰۶۱

چند بار وام ازدواج می‌توان گرفت؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص جزئیات افزایش مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه ۵۰ میلیون تومان برای هر عروس و داماد در نظر گرفته بود.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی اما مبلغ این وام ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و به ۷۰ میلیون تومان (به ازای هر نفر) رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین یک اعتبار تشویقی برای پسرانی که زیر ۲۵ سال و دخترانی که زیر ۲۳ سال ازدواج می‌کنند، گذاشته شد.

وی ادامه داد: براساس این اعتبار تشویقی، ۳۰ میلیون تومان برای این دختران و پسران (زیر ۲۳ سال وپسران ۲۵ سال) اضافه و در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

به گفته نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس، به منظور جلوگیری از برخی تبعات احتمالی افزایش مبلغ وام (همچون خرید و فروش وام، طلاق و ازدواج‌های صوری و...) نیز به هر شخص فقط یک‌بار وام ازدواج داده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وام ازدواج از سال ۱۳۹۶ با مبلغ ۱۰ میلیون تومان به ‌روز شد و در سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب به ۳۰ میلیون و ۵۰ میلیون تومان (به هر نفر) با بازپرداخت هفت ساله و بهره چهار درصد افزایش یافت.

از آغاز تشکیل دولت تدبیر و امید مجموع میزان این وام نیز برابر با ۲ هزار میلیارد تومان بود که از سال ۹۶ به ۱۰ هزار میلیارد و در سال ۹۷ نیز به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

سال ۹۸ نیز نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور پرداخت و به ‌روز شد و در سال ۹۹ نیز رقم این وام نیز در مجموع به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.

پربیننده ترین شناسایی عوامل ترور شهید فخری‌زاده و انفجار تاسیسات نطنز کاهش سهم نفت در بودجه به ۲۶۰هزار میلیارد تومان/ تسهیلات سربازان متاهل ۵۰درصد افزایش می‌یابد در غنی سازی ۲۰درصد از برنامه جلوتر هستیم/ تشکر از دولت برای اجرای بی‌درنگ قانون راهبردی رفع تحریم‌ها قالیباف: قانون هسته‌ای مجلس به اجرا درآمد مسکن ملی همان مسکن مهر مدرن است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وام ازدواج هزار میلیارد تومان میلیون تومان وام ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سالانه دولت به سربازانی که در طول دوره خدمت خود جزو سربازان ماهر شناخته شده اند، وامی تحت عنوان " وام سرباز ماهر" اعطا می‌کند که مبلغ آن در سال جاری به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. وام اشتغال زایی سربازی ۱۴۰۳، برای اشتغال زایی و ایجاد کسب و کار به سربازان واجد شرایط، داده می‌شود. شهروند خبرنگار ما مدعی است این وام و وام ازدواج در حال حاضر پرداخت نمی شود و درخواست پیگیری و پرداخت این دو وام را دارد.

متن شهروند خبرنگار ما:

سلام و خداقوت خدمت شما 
لطفا دو مورد رو از مسئولین مربوطه پیگیری بفرمایید:
وام ازدواج پس از تصویب افزایش مقدار برای سال ۱۴۰۳ پرداخت نمیشود و خیلی از جوانان برای ادامه زندگی و مخارج نیازمند آن هستند.
مورد دوم وام مربوط به سرباز ماهر هست که پس از دوسال گذشته که به سربازان برای ایجاد شغل تعلق میگرفت دیگر پرداخت نمیشود.

دیگر خبرها

  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید