Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود استقرار نیرو‌های عراقی در مناطق مختلف استان دیاله و انجام چند عملیات برای پاکسازی مناطق آلوده، ناامنی‌ها بار دیگر به بخش مهم «جلولاء» و نقاط حومه بازگشته و این محور در دو هفته اخیر صحنه ناآرامی‌ها بوده است.

عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش که در روز‌های گذشته تحرکات خود را در این بخش افزایش داده اند، حمله ناگهانی را در منطقه «الشهداء» انجام دادند که منجر به شهادت یک نیروی پلیس و ۳ تن از ساکنان منطقه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

رمزگشایی از نقشه‌های عبری، عربی، آمریکایی

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌های داعش اواخر هفته گذشته هم در تلاش بودند به حومه بخش «جلولاء» نفوذ کنند، اما نیرو‌های عراقی متوجه تحرکات شدند و در واکنشی به موقع آنان را ناکام گذاشتند و از منطقه فراری دادند.

دامنه عملیات‌های عناصر مخفی داعش در بخش جلولاء به تخریب ایستگاه‌های برق هم رسیده و تروریست‌ها در جدید‌ترین حمله تلاش کردند ایستگاه برق منطقه «سید جابر» را به آتش بکشند که نیرو‌های امنیتی به موقع در این محور حاضر و با آنان درگیر شدند.

نیرو‌های پلیس در سال‌های گذشته در بخش «جلولاء» و مناطق حومه مستقر بودند و همین مسئله باعث شده بود عناصر مخفی داعش قدرت جولان را در این محور از دست دهند، اما در یک ماه اخیر نیرو‌های پلیس به خارج از بخش انتقال داده شدند و این اقدام خلاء امنیتی را به وجود آورد و نتیجه اش افزایش حملات تروریست‌ها بوده است.

از شهرستان خانقین در شمال شرق استان دیاله خبر می‌رسد، نیرو‌های تیپ ۲۸ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را آغاز و موفق شدند امنیت روستا‌های «سید ابراهیم، القرامین و بابا محمود» را تامین کنند.

این منطقه راهبردی به دلیل نزدیک بودن به مرز‌های ایران و همچنین اقلیم کردستان (از محور شمالی) و قرار گرفتن در مسیر جاده «مرز خسروی» به شهر بعقوبه (مرکز استان دیاله) و سپس بغداد (پایتخت عراق) از اهیمت زیادی برخودار است.

خبر‌ها از بخش «العظیم» در شمال غرب استان دیاله حاکیست، عناصر مخفی داعش به حومه روستای «البومحمد» هجوم آوردند و دو دکل برق را در این محور به آتش کشیدند و خسارت‌های مالی برجای گذاشتند و نیرو‌های امنیتی برای تامین امنیت خطوط برق و شناسایی تروریست‌ها وارد منطقه شده اند.

هسته‌های مخفی گروهک تروریستی داعش در ماه‌های گذشته بر میزان حملات برای ناامن کردن استان دیاله عراق افزوده اند و حالا با آتش زدن دکل‌ها و ایستگاه‌های برق قصد دارند اهالی را در فصل سرما با مشکل مواجه کنند.

تروریست‌های داعش که تمام توان خود را بر روی حملات مقطعی بزن در رو و افزایش خسارت‌های مالی و جانی نیرو‌های عراقی متمرکز کرده اند، سال گذشته نیز مزارع، زمین‌های کشاورزی و محصولات مردم را در استان دیاله به آتش می‌کشیدند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داعش تحولات منطقه تحولات عراق استان دیاله تروریست ها عناصر مخفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از المیادین، در حالی تظاهرات و تحصن حامیان فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض از سوی پلیس و نیرو‌های امنیتی همچنان ادامه دارد، ماموران امنیتی کالج دانشگاهی دوبلین ایرلند، رئیس اتحادیه دانشجویی این دانشگاه را از مراسم اهدای جایزه افتخاری به نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، به زور اخراج کردند.

در حالی که پلوسی در مراسمی در کالج دانشگاهی دوبلین برای اهدای دکترای افتخاری و دریافت جایزه در حال سخنرانی بود، «مارتا نی ریادا» بلند شد و با صدای بلند فریاد زد: «پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است».

رئیس اتحادیه دانشجویی کالج دانشگاهی دوبلین در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «دیلی میرر» گفت: من بلند شدم و گفتم پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است و چیز‌های دیگری هم بود که می‌خواستم به عنوان نماینده دانشجویان بگویم. ما این مدرک افتخاری را محکوم می‌کنیم، زیرا بیانگر خواسته‌های دانشجویان نیست و نباید جشن‌هایی به این شیوه برگزار شود.

«مارتا نی ریادا» افزود که از قبل می‌دانسته است که پس از اظهارنظر از او خواسته می‌شود که آنجا را ترک کند، اما انتظار نداشت که نیرو‌های امنیتی او را دست‌بسته از سالن بیرون ببرند، چرا که معمولاً از فرد می‌پرسند: می‌روی یا نه؟ بعد اگر از رفتن امتناع کرد، نیرو‌های امنیتی او را بیرون می‌کشند، اما این مراحل را با او انجام ندادند.

در حالی که این مراسم در داخل سالن برگزار می‌شد، نی ریادا تأیید کرد که بیش از ۱۵۰ دانشجو در اعتراض به پلوسی و رژیم اسرائیل در بیرون سالن ایستاده و شعار پایان دادن به نسل کشی در نوار غزه را سر دادند.

همچنین نیرو‌های پلیس فرانسه راهپیمایی دانشجویان دانشگاه سوربن را در حمایت از غزه سرکوب کردند.

رسانه‌ها هم تصاویری از برخورد خشن پلیس آمریکا با کارولین فولین استاد اقتصاد دانشگاه جورجیا در تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از غزه پخش کردند.

این تحولات در حالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در منهتن نیویورک، در جریان بازدید مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مکانی که جرقه تظاهرات سراسری دانشجویان آمریکایی را در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه برانگیخت، او را هو کردند.

تحصن دانشجویان دانشگاه جورج واشنگن هم در حمایت از غزه و فلسطین با وجود بازداشت‌ها و شرکوب همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟