Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین-معصومه حق جو: کتاب «جذبه مشرقی» توسط دفتر نشر معارف روانه کتابفروشی‌ها شده و داستان تازه‌مسلمانان در کشورهای مختلف به ‌قلم حسین سروقامت را روایت می کند. کتاب در ابتدا مقدمه‌ای دارد که در آن وضعیت تمایل به اسلام طی سال‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه، شرح‌حال ۴۰ تن از نومسلمانان ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم شیوا مقدم(رییس فرهنگسرای خانواده) ضمن خوانش بخش هایی از کتاب گفت: اگر آدمی بنای تغییر هم داشته باشد یقیناً دین جزو تغییرات او نیست دین و اعتقاد جز  بنیادی‌ترین عنصر فرهنگی هر فرد است که تغییر آن منجر به تغییر ارزش‌ها و رفتارهای فرد می‌گردد با توجه به کاملیت دین اسلام تغییر دین منجر به تغییر فرهنگ پوششی، فرهنگ‌غذایی و تمامی رفتارهای فرد می‌گردد پس باید در این دین جاذبه های خاصی وجود داشته باشد که افراد را به این راه کشانده است. 

مقدم گفت: حسن ختام این سخن روش ماشا الیکیکینا در دعوت به اسلام است روشی مبتکرانه وخلاق اگر میخواهید کسی را به اسلام دعوت کنید ، فقط لازم است به او پیشنهاد بدهید که اندیشه کند و به ندای قلبش گوش دهد، چون در برهوت گمراهی وکجروی ها ، آدمی نداهایی از باطن خود می شنود که مشتاقانه به دنبال آن ها خواهد رفت.

سپس در ادامه مسعود پیرمرادیان مدیر نشر معارف گفت: امروز در غرب و در طی سال‌های گذشته فشار به مسلمانان در جوامع مختلف به‌ویژه جوامع غربی و در کشورهایی مانند فرانسه بیشتر بوده است و مورد هجمه قرار گرفته است اما اگر وقتی دینی فطری باشد و با فطرت آدمی آمیخته باشد،  ذهن های کنجکاو با مطالعه و اندیشه به حقیقت درک بشر؛ پی می برند و هدایت کننده جامعه می شوند. 

همچنین علی محمدی(مدیر مؤسسه ادبستان سواد رسانه) اظهار داشت: این کتاب تلاش کرده از اسلام یک بسته کاملی از همه عناصر فرهنگی (عقیده، باور، اندیشه و اخلاقیات و ...) به نمایش بگذارد در واقع از اسلام چهره‌ای به نمایش گذاشته شده که سازگار با فطرت انسان ها می باشد و نمایانگر اوج ظرافت های انسانی در مسائل ارزشی از جمله عدالت ها، شجاعت ها و جوانمردی ها و همه ارزش هایی که با فطرت سازگاری دارد و جذابیت آنها باعث گرویدن نومسلمانان به دین اسلام شده است.

محمدی در ادامه اظهار داشت: حسین سروقامت(نویسنده) با انتخاب جوانان به عنوان مخاطب هدف خود علاوه بر عقلانیت، از حوزه انگیزشی و عاطفی این افراد را به نحو شایسته بهره برداری کرده است. 
حسین سروقامت(نویسنده کتاب) در مراسم رونمایی در از کتاب جذبه مشرقی گفت: آدم‌ها اگر قرار باشد چیزی را در زندگی خود تغییر دهند، مکتب و دین آخرین گزینه تغییر است. ممکن است آدم محل زندگی‌اش را تغییر دهد یا شغلش را عوض کند یا حتی تصمیماتی برای خانواده خود بگیرد، اما معمولاً به این راحتی از عقاید و دین خود جدا نمی‌شود، این موضوع در طول تاریخ وجود داشته است.

در پایان با حضور سخنرانان و مهمانان برنامه کتاب "جذبه مشرقی” رونمایی و از سوی سروقامت تعدادی از کتاب حاضر به شرکت کنندگان در مراسم اهدا شد.

کد خبر 581702 برچسب‌ها منطقه ۶ فرهنگسرا کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۶ فرهنگسرا جذبه مشرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد

کتاب نامداران موسیقی سنندج به نویسندگی احسان مردوخ روحانی امروز به مناسبت هفته فرهنگی سنندج رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، کتاب نامداران موسیقی سنندج به نویسندگی احسان مردوخ روحانی و چاپ انتشارات آمیار، عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با حضور شهردار سنندج، اعضای شورای شهر و اهالی فرهنگ و هنر این شهر به مناسبت هفته فرهنگی سنندج رونمایی شد.

احسان مردوخ روحانی، پژوهشگر و نویسنده کتاب نامداران موسیقی سنندج در مورد این کتاب اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۱۳۹۸ شهر سنندج در شبکه شهرهای خلاق موسیقی یونسکو به ثبت رسید، ایده اولیه نوشتن کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز به پیشنهاد دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج شکل گرفت که اتمام آن حدود چهار سال طول کشید.

وی افزود: نامدارانی که در این کتاب اسامی آنها آمده شامل خواننده، نوازنده، آهنگساز و مدرس موسیقی هستند که توسط دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج انتخاب شده‌اند.

نویسنده کتاب نامداران موسیقی سنندج ادامه داد: در این کتاب اطلاعاتی در مورد ۴۰ نفر از اهالی موسیقی و گروه کامکارها که همگی از نامداران موسیقی شهر سنندج هستند به ترتیب حروف الفبا آمده و کتاب به ۳ زبان فارسی، کردی و انگلیسی چاپ شده است.

مردوخ روحانی اضافه کرد: در مورد برخی از نامداران موسیقی سنندج اطلاعات و داده‌های بسیار کمی وجود داشت که این جزو سختی‌های کار ما بود اما آنچه که آمده سعی شده به درستی بیان شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلدهای آتی این کتاب به زندگی سایر نامداران شهر سنندج نیز پرداخته می‌شود و سعی خواهیم کرد نواقص و ایرادات این جلد را رفع کنیم که امیدواریم این کتاب فتح بابی برای توجه بیشتر به هنرمندان این شهر باشد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به انتشارات آمیار واقع در پاساژ عزتی شهر سنندج مراجعه کنند.

کد خبر 748888

دیگر خبرها

  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی