Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام صفری ملک‌میان با بیان اینکه حقوق بازنشستگان از ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند گفت: مجلس درصدد پیشبرد هرچه بیشتر طرح همسان‌سازی حقوق و دستمزدها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک‌میان» شامگاه پنج‌شنبه( 9 بهمن) در جمع خبرنگاران بررسی جزئیات لایحه بودجه 1400 در کمیسیون تلفیق را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ طبق پیشنهاد دولت حقوق کارمندان و بازنشستگان از ابتدای سال 1400 در تمام سطوح 25 درصد افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس افزایش 17 تا 18 درصدی دریافتی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را هم از تصمیمات اخیر مجلس اعلام کرد و افزود: دولت برای بازنشستگان کشوری و لشکری هم یک افزایش حقوقی را قائل شده است اما از این حیث یک اختلافی بین بازنشستگان تامین اجتماعی و نیروهای لشکری و کشوری وجود دارد که باید حل شود. 

 

وی ترمیم و اصلاح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در جهت جلوگیری از بیشتر متضرر شدن این قشر از جامعه را لازم و ضروری خواند و اذعان کرد: حقوق و دستمزد کارگران هم از این امر مستثنی نیست و طبق تصمیمات گرفته شده دریافتی آنان در سال آینده 25 درصد افزایش پیدا می‌کند.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس از بررسی اصلاح موادی از قانون انتخابات شهر و روستا در این کمیسیون سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به بررسی لایحه بودجه 1400 و موضوعات حاشیه‌ای که مطرح شده مجلس زمان کافی جهت بررسی کامل این طرح را ندارد و برای انتخابات سال آینده عملیاتی نمی‌شود.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ترکیب هیئت نظارت بر انتخابات شوراها و ایراد اصلاحاتی که در آن وجود داشت را هم مورد توجه قرار داد و گفت: این موارد هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است و بر طبق آن یک نفر حقوقدان و یک نفر از دادگستری در کنار سه نفر از نمایندگان مجلس اعضای این هیئت را تشکیل می‌دهد.

 

صفری‌ ملک‌میان با بیان اینکه طرح‌های هادی روستایی که امروز در حال اجرا هستند نیاز به اصلاح و بازنگری دارند اذعان کرد: بنیاد مسکن باید به این حوزه توجه داشته باشد زیرا مورد اعتراض مردم قرار گرفته و طبیعتا نمایندگان هم برای دفاع از حقوق مردم به این موضوع اعتراضاتی دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه در همین راستا جلسه‌ای با تابش رییس بنیاد مسکن کشور برگزار و همه موارد لازم در بحث طرح‌های هادی را گوشزد کرده است ابراز داشت: در همین راستا جلسه‌ای هم با آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه، وزیر جهاد کشاورزی و همچنین در استانداری گیلان برگزار کردیم تا مشکل طرح‌های هادی حل و فصل شود.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در نظر گرفتن منابع مالی 5 هزار میلیارد تومانی توسط کمیسیون عمران مجلس برای بنیاد مسکن را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که برای بسیاری از روستاها هنوز طرح هادی تهیه نشده و یا طرح‌های آنان مورد بازنگری قرار نگرفته است.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه روستاها در شهرهای شمالی کشور پراکنده هستند افزود: با توجه به این پراکندگی باید دستورالعمل ویژه‌ای از سوی بنیاد مسکن، منابع طبیعی، استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط اتخاذ شود تا این کار باعث رشد و توسعه روستاها بشود.

 

صفری‌ ملک‌میان طرح‌های هادی که هم‌اینک در حال اجرا هستند را عامل کاهش جمعیت و فرار مردم از روستاها ذکر کرد و گفت: به علت مشکلاتی که وجود دارد یک فرد روستایی حتی نمی‌تواند یک مسکن 50 متری برای خود در روستا احداث کند از طرفی به جد پیگیر این موضوع هستیم تا طرح‌های هادی در سال آینده سامان پیدا کنند.

 

وی فرسودگی ناوگان راهداری در مناطق کوهستانی رودسر و املش و ضرورت تخصیص اعتباراتی برای نوسازی آن را خواستار شد و تصریح کرد: این یک مشکل استانی محسوب می‌شود و با توجه به وضعیت گیلان که شرایط اقلیمی متفاوتی دارد ما در این بخش به ویژه در رودسر و املش مشکلات بسیار عدیده‌ای داریم.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس پروژه سد پلرود را پرو‌ژه‌ای ملی که با افتتاح آن آب مورد نیاز 27 هزار شالیزار و باغ و آب آشامیدنی هفت طرح شرق گیلان فراهم می‌شود اعلام کرد و افزود: 190 میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به این طرح اختصاص پیدا کرد و در اختیار شرکت آب منطقه‌ای گیلان قرار گرفت.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه دو مرحله اعتبار توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان به حساب پیمانکار پروژه احداث سد پلرود واریز شده است اذعان کرد: بنده از روند اجرای این پروژه راضی نیستم زیرا قرار بود تا پایان کار دولت سد پلرود به مرحله آبگیری برسد اما کار رضایت‌بخش نیست و باید در اجرای آن تعجیل شود.

 

صفری ملک‌میان شیرابه‌ها و فاضلاب را یکی از مشکلاتی که حوضه آبریز گیلان و دریای خزر را تهدید می‌کند خواند و اضافه کرد: ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب در رودسر به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد از طرفی وزارت نیرو هم توان تامین این حجم از منابع مالی را ندارد.

 

وی جاده قزوین-رحیم‌آباد به کلاچای را هم مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه به زودی جلساتی با نماینده قزوین و رامسر در مجلس برگزار می‌کند خاطرنشان کرد: کارهای مطالعاتی این پروژه راهسازی انجام شده و امیدواریم با جلسات و پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم بتوانیم اعتبارات لازم آن را جذب کنیم. 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: یکسان سازی حقوق بازنشستگان توسعه ناوگان راهداری نماینده مردم رودسر و املش افزایش حقوق نماینده مردم رودسر و املش در مجلس حقوق بازنشستگان طرح های هادی بنیاد مسکن سال آینده ملک میان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان اشالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

کد خبر 6097779 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند