Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:10:58 GMT

انتشار لیست ساختمانهای ناایمن پایتخت منتفی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۵۶۶۸

انتشار لیست ساختمانهای ناایمن پایتخت منتفی شد

تهران دارای بیش از ۳۳ هزار ساختمان ناایمن است که ۳۰۰۰ ساختمان پرخطر بوده و درجه ناایمنی بالاتری دارند.

به گزارش ایسنا، پس از حادثه پلاسکو و کلینیک سینا، شورای شهر، شهرداری تهران را موظف کرد که سامانه ای را به منظور معرفی و پایش ساختمان های نا ایمن تهران راه اندازی کند، سایتی که مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیش تر گفته بود که در مهرماه امسال به صورت عمومی از آن رونمایی شود، اما پس از چهار ماه خبرهای حاکی از منتفی شدن این مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس داوری در گفت و گو با ایسنا در خصوص انتشار اسامی ساختمان های ناایمن پایتخت و بررسی وضعیت ساختمان های پایتخت از سوی این سازمان اظهار کرد: طی جلساتی که با کمیسیون های مختلف شورای شهر برگزار شد، مشخص شد که انتشار با شرایطی که پیشتر قرار شده بود نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: فرایند بررسی های ساختمان ها از سوی سازمان آتش نشانی تهران مستمر است و قطع نمی‌شود.

داوری در خصوص نحوه اعلام مشخصات ساختمان که که با رنگ دسته بندی خواهند شد یا خیر گفت: اطلاعات مختصری منتشر خواهد شد اما شبیه به مشخص شدن وضعیت ساختمان ها با رنگ نیست، البته این در دنیا هم نمونه ای به این شکل موجود نیست که اطلاعاتی که ساختمان به صورت عمومی به اشتراک گذاشته و منتشر شود.

وی افزود: سازمان آتش نشانی جزییات را در سامانه های خود دارد و این سامانه ها را در اختیار دستگاه های مسئول، حتی دستگاههای مسئول خارج از حوزه شهرداری که می توانند در خصوص ایمنی ساختمان ها نقشی داشته باشند قرار می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش نشاني ساختمان های نا ایمن تهران پايتخت فرو ریختن ساختمان پلاسکو ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بم به همشهری می‌گوید که این زن جوان برای جمع‌آوری ضایعات خودش را بین درز دیوار کشانده بود اما دیگر نتوانست بازگردد و گرفتار شد. محسن حدادیان در این باره بیشتر توضیح می‌دهد و از ماجرای رسیدن خبر به نیروهای آتش‌نشانی این‌طور می‌گوید: «زن جوان برای برداشتن ضایعات به شکاف بین دو دیوار رفته بود. از آنجایی که هر دو خانه‌ای که این زن بین دیوارشان گیر کرده بود، خالی از سکنه بوده کسی صدای این زن را نمی‌شنود. یکی از همسایه‌های دیگر که برای به پشت بام می‌رود، صدای آرامی از کسی که کمک می‌خواهد می‌شنود و با آتش‌نشانی تماس می‌گیرد.» ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. نیروهای آتش‌نشانی نیز برای نجات زن مجبور بودند دیوار را بشکافند و ضمن تماس با مالک خانه و موافقت او نجات زن محقق می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز