Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:06:52 GMT

ذوب آهن محکوم به برد مقابل نساجی است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۵۶۶۹

ذوب آهن محکوم به برد مقابل نساجی است

ایسنا/اصفهان ملی‌پوش اسبق تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان با بیان اینکه تیم ذوب‌آهن از نظر فنی خوب کار می‌کند و باید این تیم را از نظر روحی جمع کنند، گفت: رسانه‌ای کردن بحث سقف امتیازات و اولتیماتوم دادن به سرمربی تیم، درست و حرفه‌ای نبود که رحمان رضایی نیز روی آن حساس شد و حق داشت.

مصطفی صالحی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت فعلی تیم فوتبال ذوب‌آهن اظهارکرد: همه در جریان وضعیت فعلی ذوب‌آهن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بد شانسی و شرایط بد حدود ۳ سالی است که گریبانگیر این تیم شده و  فکر می‌کنم ریشه آن در نحوه مدیریت باشگاه است. 

وی افزود: اگر باشگاهی مثل سپاهان این فصل موفق بوده، به دلیل سرمایه گذاری و نوع مدیریت باشگاه است. باشگاه سپاهان برای رسیدن به این ثبات هزینه کرده و الان می بینیم که به اندازه دو تیم بازیکن دارد و نتایج خوبی هم می‌گیرد. در مقابل، در ذوب‌آهن هزینه‌هایی که باید برای همین منظور انجام می‌شد، نشده است.

ملی پوش اسبق تیم ذوب آهن در خصوص فشار وزارتخانه و تصمیماتی که برای ذوب‌آهن در تهران گرفته می‌شود، گفت: همیشه زمانی که می‌خواهند سرمربی انتخاب کنند، هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه گزینه های موجود را در جلسات متعدد فنی که دارند بررسی می کنند و در نهایت سرمربی انتخاب می‌شود، ولی مربیانی که طی سالهای اخیر به ذوب‌آهن آمدند اینگونه نبوده و به اصطلاح از بالا تصمیم گرفته می‌شود و با فشار انتخاب شده و می‌شوند. نمی‌گویم مربیان انتخاب شده بد بودند یا سابقه نداشتند ولی به نظر من بحث روانی این نوع انتخابات خیلی تأثیرگذار بوده است.

صالحی‌نژاد تصریح کرد: رحمان رضایی همبازی و دوست قدیمی من است. از بابت تجربه و مدارک مربیگری می‌دانم گزینه خوبی است ولی از اول فصل نظر من این بود که اگر فردی مثل او را سرمربی می‌گذارند بین ۲ تا۳ نفر کمک کننده قوی کنار وی باید گذاشته شود. یک نفر نمی‌تواند یک تیم ۳۰ نفره و حواشی آن را جمع کند. حتی اگر مربی قوی هم بود، نیاز به کمک کننده داشت. به اعتقاد من رحمان رضایی می‌تواند گزینه خوبی باشد. خودش فوتبالیست خوبی بوده است در تیم ملی و به واسطه لژیونربودن، تمام این تجارب را دارد حتی دوره‌های مربیگری را در اروپا به خوبی دیده است، پس انتخاب درست و خوب بوده است و تنها رحمان کمک‌کننده خوب نداشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رضایی از نظر شخصیتی همانند فردی مثل محرم نویدکیاست که افرادی مثل توتونی، مرزبان و کریمی را کنار هم بیاورد یا خیر؟ گفت: موضوع این است که محرم  مدیرعاملی مثل محمدرضا ساکت را در کنار خود دارد که حمایتش می‌کند و از همان ابتدا گفته شد هر کسی و هر چیزی که می‌خواهد را فراهم می‌کنیم. در مقابل ذوب‌آهن برای رحمان رضایی چه کار کرد؟ شاید ما همه چیز را نمی‌دانیم. شاید ذوب‌آهن در این زمینه هزینه کافی نکرده است. ذوب‌آهن مربی جوانی را گذاشت اما در کنار آن کادر قوی نگذاشت. شاید رحمان این درخواست را داشته یا نداشته، حتی اگر نخواسته است باید از سوی باشگاه گفته می‌شد که نظر ما این است که در کنار خودتان دو مربی با تجربه برای کمک داشته باشید و البته بازیکنانی که باید می‌گرفتند و نگرفتند.

بازیکن اسبق تیم های ذوب آهن و سپاهان ادامه داد: بیشتر بازی‌های ذوب‌آهن را پیگیر بودم. به لحاظ فنی نمی‌توانیم بگوییم درصد بالایی مشکل فنی است. حتی تمام تیم‌های بزرگ هم ازنظر فنی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بالا و پایین دارند. فکر می‌کنم بتوانیم بگوییم تیم رحمان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مشکل فنی داشته و بقیه حواشی است. ذوب‌آهن از بازی دوم به بعد به ناداوری برخورد و به تیم استرس وارد شد. این تیم اعتماد به نفس خود را از دست داد و این ذهنیت در آن‌ها ایجاد شد که هر موقعی داور می‌تواند برد را به باخت تبدیل کند و نتایج خوب ذوب‌آهن را بگیرد. زمانی که مشکل روحی و روانی است، شما نمی‌توانید بحث فنی را وسط بگذارید؛ چرا که همه می بینند که تیم ذوب‌آهن از نظر فنی خوب کار می‌کند. این تیم بیمار روحی بود که باید از نظر روحی آن را جمع می‌کردند.

صالحی‌نژاد در خصوص بحث اولتیماتوم امتیاز دادن به سرمربی و تیم و اینکه این مسئله نوعی خودزنی باشگاه بود یا دست‌های پشت پرده، گفت: این دست‌های پشت پرده است که از روز اول ناخودآگاه یک سری افرادی که با آمدن رحمان رضایی مخالف بودند، می‌خواهند آرامش تیم را بگیرند و به نظر من کلا اشتباه است. ما ادعا می‌کنیم باشگاه عین خانواده است. وقتی در خانواده‌ای مشکل ایجاد می‌شود در خود خانواده حل می‌شود. شما می‌خواهید جریمه یا پاداش بگذارید یا همان بحث اولتیماتوم، این حق باشگاه است، اما نباید رسانه‌ای می‌شد و باید در جمع کادر فنی و اعضای تیم، مدیرعامل یا یکی از اعضا هیئت مدیره مطرح می‌کرد و رفاقتی و صادقانه صحبت می‌کردند و در رسانه‌ها گفته نمی‌شد. وقتی رسانه‌ای شود، یعنی اولتیماتوم، بعد رحمان حساس شد و حق داشت؛ چرا که آرامش و تمرکز تیم را بر هم زدند و اشتباه بود. آدم‌های باتجربه هیچ زمانی چنین کاری نمی‌کنند. در هیئت مدیره فردی مثل کربکندی زمانی سرمربی همین تیم بوده است و باید خودش را جای رحمان می‌گذاشت که در چنین شرایطی آیا دوست داشت چنین برخوردی با او انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: همیشه وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد بعد از ۴ یا ۵ هفته به تیم گفته می‌شود که از هفته هفتم ممکن است تغییرات لحاظ شود، حالا همان حمایت‌های بیرونی که برای ذوب‌آهن وجود داشت، موجب شده که تغییر نکردن سرمربی تا الان کشیده شود و حالا مثل فردی است که در باتلاق است و دست پا می‌زند که پایین کشیده نشود و بدتر می‌شود. الان دست و پا می‌زنند که هفته چهاردهم و پانزدهم است و تیم زمان ندارد، برای درمان الان می خواهند اقدام کنند، تصمیمی که شاید باید هفته‌ها قبل گرفته می‌شد.

صالحی‌نژاد در پاسخ به این که اگر رحمان را نگه داریم و بگوییم که همه یکدل شوند و جلوی حواشی گرفته شود آیا رحمان می‌تواند نتیجه بگیرد یا باید تغییر سرمربی داشته باشیم تا شوک ایجاد شود؟ گفت: فکر نمی کنم تغییر سرمربی راهکار خوبی باشد و نتیجه ای در بر داشته باشد. بحث تنها سرمربی نیست. بازیکن و نیرو باید اضافه کرد. این بازیکنان برای نتیجه گرفتن کافی نیستند. کمک‌های فنی در کادر که بتوانند به لحاظ روحی و روانی و فنی کمک‌کننده باشند و تیم را جمع کنند نیاز است. هر جایی یک تعزیه‌گردان می‌خواهد؛ یک نفر که تیم را از نظر روحی و روانی جمع کند. مشکل اصلی فقط رحمان نیست، خیلی موارد دیگر هست که باید درست شود.

بازیکن اسبق تیم های ذوب آهن و سپاهان در ارتباط با بازی مهم ذوب‌آهن مقابل نساجی در قائمشهر، توضیح داد: نساجی تیم چِغر و خیلی خوبی است و با میزبانی‌ای که دارد، کار برای ذوب‌آهن حتی از بازی‌های خانگی ذوب‌آهن در اصفهان سخت تر است. این تیم متهم به بردن است و به تساوی هم نباید فکر کند، ولی این که ذوب‌آهن و رضایی با چه اسلحه‌ای به جنگ نساجی می‌روند مهم است، با داشته‌هایی که دارد، داشته‌هایی که از لحاظ روحی و روانی خوب نیستند. حاشیه‌هایی که در اطراف تیم بوده اسلحه خوبی برای این جنگ نیست ولی امیدوارم یک معجزه ایجاد شود که ذوب‌آهن به پیروزی برسد و از این شرایط و بحران خارج شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی محمدرضا ساكت تيم فوتبال ذوب آهن رحمان رضایی روحی و روانی رحمان رضایی صالحی نژاد ذوب آهن کمک کننده ذوب آهن اسبق تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

رضوانی فر در خصوص عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی گفت:کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، اظهار داشت: پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

 معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص واردات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

رضوانی‌فر گفت: امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پود‌باف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نساجی گلزنی به ذوب آهن را تمرین کرد (عکس)
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • خاطره‌ای که حال ساکت را خوب می‌کند
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • نساجی با یک بازیکن جدید برابر ذوب آهن
  • ناکامی تکراری سرمربی پرسپولیسی مقابل استقلال؟
  • انتقام تراکتور از سبز پوشان اصفهان
  • اعلام اولین ترکیب تراکتور با مطهری
  • جام حذفی ایران؛ هفت قهرمان به راه خود ادامه می‌دهند
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید