Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی به گفت‌وگو درباره مسائل مختلف، از جمله فلسطین، سوریه، لیبی و بحران کرونا پرداخت.

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود در سال جدید میلادی با اشاره به مسئله فلسطین، اظهار کرد: ما در تلاش هستیم تا نشست کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه (متشکل از آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل) برگزار شود اما موفق به جلب رضایت تمامی طرف‌ها نشده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما معتقدیم که روند صلح تنها زمانی موفقیت‌آمیز خواهد بود که بر اساس راه حل دو کشوری و طبق قطعنامه‌های بین‌المللی در این زمینه باشد.

گوترش درباره بحران لیبی نیز افزود: لیبیایی‌ها تلاش زیادی کردند تا به این مرحله رسیدند و کمیته نظامی مشترک نیز موفق به دستیابی به توافق آتش‌بس در این کشور شد.

وی در ادامه تأکید کرد: تمامی نیروها و مزدوران خارجی باید از لیبی خارج شوند؛ آنها باید لیبی را به ملت این کشور بسپارند؛ چراکه آنها ثابت کردند که اگر مداخله ای صورت نگیرد توان حل مشکلاتشان به دست خودشان را دارند.

گوترش خواهان بیرون کردن هزاران نیروی جنگی و مزدور خارجی از لیبی به صورت هرچه سریع‌تر شد و گفت: لیبیایی‌ها را به حال خود رها کنید.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اوضاع سوریه نیز تصریح کرد: به طور کلی آتش‌بس در سوریه همچنان برقرار است اما این کشور همچنان نیازمند پیشرفت است و تحقق این پیشرفت در گرو اتحاد و یکپارچگی ملت سوریه است؛ چراکه علی رغم آتش‌بس، بخشی از مناطق این کشور تحت کنترل دولت است و در بخش دیگری نیروهای ترکیه حضور دارند و این درحالی است که نیروهای آمریکا نیز در مناطق تحت کنترل کردها مستقر هستند.

گوترش در ادامه بر تداوم حمایت سازمان ملل از ملت سوریه تأکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل درباره اولویت‌های این سازمان در سال 2021 نیز گفت که اولویت نخستش مسئله کرونا و توزیع واکسن آن است.

وی ادامه داد: اولویت دوم‌مان نیز کمک اقتصادی به کشورهای فقیر است؛ چراکه اگر وضعیت اقتصادی آنها تغییر نکند، رهایی از کرونا باعث تغییرات زیادی در اوضاع این کشورها نخواهد شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه را تعیین کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز_ یکشنبه ۹ اردیبهشت _صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان) با اصلاح مواد ۱۶ الی ۱۸ این طرح به شرح زیر موافقت کردند:

«ماده ۱۶- یک ماده به‌عنوان ماده (۵۰) ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به‌شرح زیر الحاق می‌شود:

«ماده ۵۰- موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه مطابق موعد ذکر شده در تبصره (۱) ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان است.

تبصره ۱- سه سال پس از استقرار بستر اجرایی، سازمان موظف است امکان استعلام برخط میزان مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع بندهای (۱) و (۲) ماده (۴۶) این قانون را با لحاظ معافیت‌های موضوع ماده (۴۷) این قانون، حسب مورد برای دفاتر اسناد رسمی و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فراهم نماید.

پس از موعد فوق، کلیه اشخاص غیرتجاری مکلفند در صورتی که عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع این تبصره، مشمول مالیات باشد، مالیات مذکور را همزمان با انتقال، حسب مورد از طریق دفاتر اسناد رسمی و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با رعایت مفاد تبصره (۴) ماده (۴۹) این قانون به‌صورت علیالحساب پرداخت نمایند. در محاسبه مالیات علی الحساب، عایدی حاصل از انتقال هر دارایی به صورت مجزا لحاظ می‌شود. در صورت عدم پرداخت مالیات موضوع این تبصره، اشخاص فوق مجاز به انتقال دارایی‌های مذکور نیستند.

تبصره ۲- سه سال پس از استقرار بستر اجرایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظفند با همکاری سازمان، حساب یا حساب‌های امانی را به‌منظور فراهم کردن امکان پرداخت ثمن معامله و نیز وصول وجوه مرتبط با معامله از قبیل عوارض و مالیات متعلق از مبلغ واریزی به حساب مذکور به‌صورت سامانه‌ای و حسب مورد همزمان با ثبت سند یا تعویض شماره انتظامی (پلاک) ایجاد نمایند. استفاده از این حساب‌ها به‌منظور انجام معامله برای متعاملین الزامی نیست و منوط به درخواست متعاملین است.

تبصره ۳- آیین‏‌نامه اجرایی این ماده حداکثر ظرف یک سال پس از استقرار بستر اجرایی، توسط سازمان با همکاری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه می‏‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

ماده ۱۷- یک ماده به‌عنوان ماده (۵۱) ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر الحاق می‌شود:

«ماده ۵۱- «اقاله یا فسخ معاملات قطعی» دارایی‌های موضوع ماده (۴۶) این قانون، تا پایان اسفند سال بعد از انجام معامله و به طور کلی «ابطال معامله بر اساس آرای قطعی مراجع قضائی» به عنوان معامله جدید تلقی نخواهد شد و صورتحساب‌های الکترونیکی معامله مذکور باطل می‏‌شود. در موارد فوق سازمان موظف است پس از بررسی مجدد شرایط اعطای معافیت موضوع ماده (۴۷) این قانون، نسبت به محاسبه مجدد مالیات موضوع تبصره (۱) ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اقدام نماید.

ماده ۱۸- حذف شد.»

کد خبر 748642

دیگر خبرها

  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد