Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه از نشست سه جانبه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که امروز در استانبول برگزار شد، گفت: ترکیه، ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین ایران، ترکیه و روسیه نشستی در سطح بالا خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با حمایت اردوغان، علی اف و پوتین مکانیسم همکاری در قفقاز جنوبی را پیش می بریم. آتش بس در این منطقه باید پایدار باشد. ظریف نیز پیش از این به گرجستان، ارمنستان، روسیه و ‌آذربایجان رفت که در آن این پلتفرم 3+3 را دنبال کرده است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: صلح و ثبات در منطقه قفقاز به نفع همه بخصوص ارمنستان است و از ارمنستان انتظار داریم که گامهای سازنده ای در این خصوص بردارد. توافق هسته ای بین ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا را حمایت می کنیم. اما متاسفانه ترامپ از این قرار داد خارج شد و امیدواریم که بایدن به این توافق بازگردد و همکاری بین کشورها دوباره شکل بگیرد. امروز به برادرم ظریف یکبار دیگر تاکید کردم که آماده هرگونه حمایت از ایران هستیم.

چاووش اوغلو گفت: امروز بعد از نماز جمعه، اردوغان پذیرای ما و برادرم ظریف خواهد بود.

ظریف نیز در این نشست گفت: خوشحالم که طی چند ماه گذشته برای دومین بار با برادرم چاووش اوغلو دیدار می کنم. برای ما روابط با ترکیه بسیار با اهمیت و دارای منافع مشترک برای مردم 2 کشور و منطقه است. ایران و ترکیه در روزهای سخت در کنار هم بوده اند و ما قدر این رفاقت در روزهای سخت را به خوبی میدانیم. امیدواریم که روزهای بهتری در مقابل مردم دو کشور و منطقه باشد با رفتن دولت تروریستی آمریکا.

وی افزود: امروز درباره همکاری های دو جانبه صحبت کردیم. متاسفانه به دلیل ویروس کرونا و تحریمهای آمریکا همکاری ها کاهش یافته اما با توجه به اراده رهبران دو کشور این روابط قطعاً بیشتر خواهد شد. همکاری های ترانزیتی، تجاری و انرژی از جمله گفتگوهای خوب ما بود. حضور شرکتهای ترکیه در ایران بسیار مهم است و امیدواریم آنها بدون مشکل بتوانند در ایران فعالیت داشته باشند. ما منتظر اردوغان در ایران هستیم و بزودی تاریخ را قطعی خواهیم کرد هم برای نشست همکاری های راهبردی و هم نشست سران آستانه.

وزیر خارجه ترکیه گفت: همکاری ما باعث شده که آلام مردم سوریه کاهش یابد. ترکیه، ایران و روسیه تلاشهای خود در چارچوب تدوین قانون اساسی سوریه را نیز دنبال می کنند. در آینده نزدیک اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان را خواهیم داشت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترکیه ایران وزیر خارجه ترکیه چاووش اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با آقای «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفتگو کرد. دکتر امیرعبداللهیان توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

آقای «انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.‌

کد خبر 6092645

دیگر خبرها

  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد