Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرصه سیاسی آمریکا در هفته‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری زیر فشار اختلاف نظر‌هایی قرار دارد که سبب تعمیق شکاف‌های سیاسی در این کشور شده اند.

خبرگزاری میزان - مجلس سنای آمریکا همزمان با بررسی تایید صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی «جو بایدن»، برای تصدی وزارت خانه‌های کابینه، خود را برای برگزاری دادگاه استیضاح «دونالد ترامپ»، آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش «آسوشیتدپرس، اکسیوس، واشنگتن پست و فاکس نیوز»، مهم‌ترین خبر‌های مربوط به عرصه سیاسی آمریکا در ساعات گذشته عبارتند از:

 

- فرمان‌های اجرایی بایدن برای لغو سیاست‌های درمانی ترامپ: جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز پنجشنبه دو دستور اجرایی مرتبط با بحث بهداشت و درمانی امضا کرد. بایدن این دستورات را به عنوان اقدامی ضروری به منظور جبران خسارات تحمیل شده از سوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا بر مسایل مرتبط با درمان و سلامت توصیف کرد.

 

- انتصابات مرتبط با آسیای غربی در وزارت خارجه آمریکا: منابع خبری شامگاه پنجشنبه از سه انتصاب جدید در وزارت خارجه دولت جو بایدن خبر دادند. حساب کاربری توییتری اداره امور خاور نزدیک در وزارت خارجه آمریکا تصریح کرده «هیدی امر» و «دن بنیام»، به عنوان دستیاران وزیر خارجه در امور مربوط به رژیم صهیونیستی-فلسطین و کشور‌های حاشیه خلیج فارس منصوب شده‌اند. علاوه بر این، «آشا کستلبری هرناندز» هم به عنوان معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا منصوب شده است.

 

- درخواست پلیس کنگره آمریکا برای دائمی‌شدن فنس‌های امنیتی: «یوگاناندا پیتمن»، سرپرست نیروی پلیس ساختمان کنگره آمریکا از قانونگذاران خواست تا وجود فنس‌ها و موانع امنیتی اطراف محوطه این مجموعه را دائمی کنند. پیتمن با اشاره به گزارش ارزیابی امنیتی برای کنگره در سال ۲۰۰۶، توضیح داد: «صراحتا می‌گویم که زیرساخت‌های امنیت فیزیکی باید ارتقای گسترده‌ای پیدا کنند و شامل فنس‌های دائمی و در دسترس بودن نیروی پشتیبانی آماده در نزدیکی کنگره شود».

 

بیشتر بخوانید: تحولات آمریکا؛ فرمان های جدید بایدن، تایید توقف ساخت دیوار مرزی اعلام وضعیت هشدار درخصوص وقوع تروریسم داخلی در آمریکا

 

- انتقاد شدید نماینده کنگره از نماینده مجلس نمایندگان آمریکا: «مت گئتز»، نماینده فلوریدا و یکی از طرفداران برجسته ترامپ در کنگره، روز پنجشنبه در وایومینگ تجمعی ضد «لیز چنی»، نماینده مجلس نمایندگان این ایالت برگزار کرد. چنی یکی از ۱۰ جمهوریخواهی بود که به ۲۲۲ دموکرات مجلس در رای گیری برای استیضاح ترامپ برای تحریک به شورش در ۶ ژانویه در کپیتال هیل آمریکا پیوسته بود.

 

- شهادت یکی از حاضران در شورش کپیتال هیل علیه ترامپ: گفته می‌شود مردی که در ۶ ژانویه در حالی که سرش را از پوست خرس شاخدار و صورتش را با رنگ پوشانده بود و در حمله به کپیتال هیل آمریکا حضور داشته، اعلام کرده که مایل است در دادگاه استیضاح آینده ترامپ شهادت دهد. وکیل این شخص گفت که این فرد به نام «جیکوب آنتونی چانسلی» از اینکه فریب ادعا‌های دونالد ترامپ را خورده پشیمان است.

 

- انتقاد اسقف‌های کاتولیک روم از فرمان اجرایی بایدن: اسقف‌های کاتولیک روم تصمیم بایدن را برای معکوس کردن سیاستی که مانع تأمین بودجه برای تأمین کنندگان سقط جنین در خارج از کشور می‌شود، محکوم کردند و فرمان اجرایی اخیر را در این مورد ناسازگار با تعالیم کاتولیک می‌دانند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن وزارت خارجه جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که طوفان‌الاقصی باعث بیداری نخبگان به ویژه دانشجویان در آمریکا شده است؛ به این دلیل که جامعه آمریکایی بر روی فضای نخبگی می‌چرخد.

عباس گلرو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خیزش دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد: یکی از اثرات تحولات غزه را می‌توان در انعکاس این تحولات در جامعه اروپا و آمریکا مشاهده کرد. در آنجا عمق جنایات اسرائیل و پشیبانی دولت آمریکا برای همگان مشخص شده است.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته از آغاز جنگ غزه خیلی از اعضای پارلمان‌های اروپا نطق‌های کوبنده‌ای در حمایت از تحولات غزه و مردم فلسطین علیه اسرائیل داشتند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این شرایط جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به سیاست‌های دولت بایدن در قبال مساله فلسطین و حمایت از اسرائیل اقداماتی را انجام داده است که با سرکوب شدید پلیس آمریکا مواجه شد. این یک تحول شگرف و دگرگونی اساسی در دنیا در حمایت از فلسطین است.

گلرو تاکید کرد: طوفان‌الاقصی علاوه بر این‌که وحشتی برای اسرائیل راه انداخت و نقطه عطفی در رویارویی مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل بود، باعث بیداری در سطح نخبگان به ویژه دانشجویان آمریکایی شد که همراهی اساتیدشان را هم به دنبال داشت.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: آنچه در درون اسرائیل رخ داده خودش را در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا نشان می‌دهد و می‌تواند به عنوان یکی از مولفه‌های تعیین شده در تحولات بعدی آمریکا باشد.

وی در پایان بیان کرد: پاشنه تحولات جامعه آمریکایی بر روی دانشگاه‌ها و فضای نخبگی می‌چرخد؛ لذا به نظرم اعتراضات اخیر دانشجویی در آمریکا یک رویداد جدیدی است که می‌توان آن را به عنوان تحولات درونی آمریکا تحلیل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها