Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه کشورمان از برگزاری نشست سه جانبه میان ایران ، ترکیه و آذربایجان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: روابط با ترکیه برای ما بسیار مهم است.
وی تاکید کرد: با رفتن دولت تروریست دونالد ترامپ امیدواریم که روابط کشورهای منطقه به حالت عادی خود بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف گفت:ما امروز به مساله انرژی،ترانزیت ،مسائل انسانی و شرکت هایی که با چالش های تجاری رو به رو هستند، پرداختیم. ما اهمیت زیادی برای شرکت های تجاری ترکیه ای قائل هستیم و امیدواریم که روابط مان در این زمینه گسترده تر شود.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد:به منظور کم کردن مشکلات و رنج های ملت سوریه به گفت وگوهای آستانه ادامه می دهیم و گفت‌وگوها اکنون جای جنگ در این کشور را گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور گسترش همکاری ها در منطقه نشستی سه‌جانبه میان ایران، ترکیه و آذربایجان برگزار خواهیم کرد. در سفرم به آذربایجان، ارمنستان، روسیه وگرجستان بر اهمیت صلح در منطقه و احیای تجارت در آن تاکید کردم.

ظریف گفت: ما با صراحت تحریم های آمریکا علیه ترکیه را محکوم کردیم و برای آن ها هیچ ارزشی قائل نیستیم، باعث تاسف است که دولت آمریکا معتاد به تحریم شده است. این سیاست آمریکا به ضرر تمام دنیا و به ضرر خود آمریکا تمام خواهد شد.

وی گفت:برجام توافقی بود که دولت آمریکا، ایران و پنج کشور دیگر به آن پیوستند و بعد از مذاکرات طولانی همه موضوعات را در آن بررسی کردند و این توافق به تایید شورای امنیت ملل متحد رسید. آنچه که در توافق نیست مورد توافق قرار گرفته است که در توافق نباشد و امروز نمی تواند آن موضوعات به توافق اضافه شود. این توافق در چارچوب بی اعتمادی متقابل نوشته شده است لذا ساز وکارهایی پیش بینی شد که اگر یک طرف توافق را اجرا نکرد طرف مقابل هم بتواند تعهدات خود در توافق را اجرا نکند.  آمریکا تصمیم گرفت که نه تنها از توافق خارج شود بلکه کسانی که به این توافق متعهد بودند را تحریم کند و تحت فشار قرار دهد و ما شاهد بودیم که شرکت ها و بانک های ترکیه ای را هم به همین دلیل تحریم کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003Dlz

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه الجزیره، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کردم که «بنیامین نتانیاهو» دیگر هیچ عذر و بهانه سیاسی برای امضا نکردن توافق مبادله افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) ندارد.

بلینکن امروز با لاپید در تل‌آویو دیدار و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود برای پیگیری و بررسی مذاکرات آتش‌بس در غزه، سه‌شنبه شب وارد اراضی اشغالی فلسطین شد.

این چندمین سفر وزیر امورخارجه آمریکا به اراضی اشغالی از زمان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • (تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد