Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه مسأله آمیختن حق و باطل یکی از آن اصول است که همواره در سیاست های مخرب ظالمان و طاغیان به چشم می خورد، گفت: رویکرد اصلاحی و تحولی مجلس یازدهم در بخش های مختلف به ویژه اصلاح ساختار بودجه قابل تقدیر است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۱۰ بهمن) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) شهر چوار با اشاره به خطبه چهل و نهم کتاب شریف نهج البلاغه اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرمایند که آغاز پیدایش فتنه ها پیروی از هوا و هوس ها و بدعت هایی است که با کتاب خدا مخالفت دارد و گروهی (چشم و گوش بسته یا هواپرست آگاه) به پیروی آنان برمی خیزند و برخلاف دین خدا از آنها حمایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام « شهاب الدین مینه پرست» تصریح کرد: حضرت امام علی(ع) در ادامه می فرمایند که اگر باطل از آمیختن با حق جدا می گردید بر کسانی که طالب حقند پوشیده نمی ماند و اگر حق از آمیزه باطل و خالص می شد زبان دشمنان و معاندان از آن قطع می گشت، ولی بخشی از این می شود و بخشی از آن و این دو را به هم می آمیزند و اینجا است که شیطان بر دوستان و پیروان خود مسلط می شود و تنها کسانی که مشمول رحمت خدا بودند، از ان نجات پیدا می کنند.


وی ابراز کرد: تاریخ اسلام مخصوصأ تاريخ قرن اول و دوم مملو از فتنه های شگفت انگیز و دردناک است که زحمات پیامبر اسلام(ص) و یاران مخلص او را تا حد زیادی بر باد داد و اگر این فتنه ها نبود و اسلام در همان مسیری که پیامبر اکرم(ص) برای آن تعیین فرموده بود پیش می رفت، امروز جهان دیگری داشتیم، مخصوصا در بیست و پنج سال بعد از رحلت پیامبر(ص) این فتنه ها غوغا می کرد.

 

امام جمعه چوار گفت: هنگامی که امیرمؤمنان على(ع) در سال ۳۵ هجری به خلافت ظاهری رسید، تلاش فوق العاده ای برای بازگرداندن اسلام به مسیر اول نمود، ولی دامنه فتنه آن قدر گسترده شده بود که از هر طرف به اصلاح آن می پرداخت از سوی دیگر آشکار می شد، در سال های آخر خلافت عثمان همه چیز دگرگون شد و تمام ارزش های اسلامی زیر سؤال رفت و ستت ها و ارزش های عصر جاهلیت کاملا زنده شد و بازماندگان لشکر شرک و نفاق همه جا در صحنه ظاهر شدند و پست های کلیدی را گرفتند و همین امر کار را بر امام(ع) بر دشوار و پیچیده کرد.

 

وی افزود: درست است که حضرت امام علی(ع) در سایه مجاهدات مستمر و جانکاهش بار دیگر ارزش ها را زنده فرمود، ولی متأسفانه فتنه ها خاموش نشد و شهادت امام(ع) که به دست همین فتنه جویان شیطان صفت انجام گرفت از ادامه راه جلوگیری کرد، در دوران حکومت معاویه و یزید و سایر حگام شجره خبیثه اموی فتنه ها آشکارتر گشت، خون های بی گناهان ریخته شد، بدعت ها آشکار شد، هوی و هوس حاکم گردید و در عصر بنی عباس به اوج خود رسید و اسلام راستین در چنگال این خودکامگان گرفتار شد.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: از جمله شگفتی ها این است که اصول سیاست های خودکامگان در طول تاریخ تقریبا یکسان است، در چند هزار سال قبل، فرعون، به نقل قرآن مجید، از سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» استفاده می کرد، امروزه نیز در تمام دنیای استکباری این اصل به قوت خود باقی است و همچنان ادامه دارد و با هر وسیله ای که بتوانند در میان ملت ها ایجاد اختلاف می کنند تا پایه های حکومتشان مستحکم شود.

 

امام جمعه چوار اظهار کرد: مسأله آمیختن حق و باطل یکی از آن اصول است که همواره در سیاست های مخرب ظالمان و طاغیان به چشم می خورد، آنها همیشه پوشش هایی از حق و شعارهایی از عدالت و اصول انسانی را عنوان کرده و کارهای شیطانی خود را در زیر این پوشش ها انجام می دهند،  در حالات شاهان ظالم می خوانیم که گاه ناله پیرزنی آن ها را چنان بی قرار می کرده است که هر بیننده ای خیال می کرد چنان وجدان قوی و نیرومندی دارند که با شنیدن این ناله زیر و رو شده اند و این سخن دهان به دهان می گشت و  همه اینها پوشش هایی برای مظالم آنان بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: رویکرد اصلاحی و تحولی مجلس یازدهم در بخش های مختلف، به ویژه در اصلاح ساختار برنامه و بودجه کشور جای تقدیر و تشکر دارد که اولا با نگاه و مواجهه تعاملی با دولت، کلیات بودجه را تصویب کرده و از تنش های فرصت سوز، جلوگیری کردند و ثانیا با رعایت مصالح عامه و با هدف کاستن آلأم و رنج های معیشتی مردم صبور و نجیب ایران به ویژه محرومان جامعه گام های مهمی را در این راه برداشتند.

 

حجت الاسلام میهن پرست افزود: انتظار و مطالبه همگانی از نمایندگان محترم، انجام وظیفه ریل گذاری درست برای حرکت به سوی آینده، تصویب طرح ها و لوایح همسو با پیشرفت و عدالت بدون پرداختن به حواشی و ہی توجه به پاسخگویی به فرافکنی ها و دوگانه سازی های فرصت سوز است که انشاالله در صحن علنی مجلس نیز شاهد تکمیل لایحه بودجه و تصویب آن در زمان مقرر خواهیم بود.

 

امام جمعه چوار در ادامه با اشاره به ۲۰ جمادی الثانی سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)  و حضرت امام خمینی(ره)، گفت: در فرهنگ اسلامی، «زیارت»  معنای ارتباط قلبی و به روحی با اولیاء الله، أقرب، اسهل و اسرع الطروق الى الله است و زیارت مأثور در بردارنده معانی و بخش برای مفاهیم تعالی حیات حقیقی انسان و جوامع انسانی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کارشناسان مرکز امنيت نوین  آمریکا، طی چند روز اخیر   مقاله ای را عنوان «همکاری  دوباره  ایران» منتشر کرده اند که در این مقاله که به نوعی به پیش نویس سند اقدام  دولت بایدن در برابر ایران اشاره شده است که  استراتژی  دیپلماتيك  آمریکا  باید  بر اهداف  کلیدی از جمله جلوگیری ایران از دستیابی به تسلیحات هسته ای و مهار تأثیر سیاست منطقه ای ایران که در حال آسیب  رساندن به منافع آمریکا است  و توجه  همزمان به سیاست ایران  متمرکز شود.

 

حجت الاسلام میهن پرست خاطرنشان کرد:  با دقت در گزارش فوق درمی یابیم که این گزارش به نوعی  نقشه راه بایدن در مواجهه  با ایران انقلابی است، «ایلان گولدنبرگ»، رئیس سابق میز ایران در دفتر  معاون وزیر خارجه آمریکا و  همکارانش در این گزارش  می نویسند که برجام نیاز  به يك توافق مکمل دارد که  به بند غروب، سیاست های  ایران در منطقه و موضوع  موشك هاي بالستيك ایران  بپردازد.
 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: اصلاح ساختار حق و باطل مجلس شورای اسلامی نماز جمعه حضرت امام فتنه ها امام ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط دولت با مجلس جدید فراگیرتر و خوب خواهد بود افزود:  از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مطالبه دولت برای بررسی برخی لوایح مهم در دو سه هفته پایانی مجلس جاری با اشاره به اینکه فرصت از دست رفت و مجلس درگیر لایحه بودجه بود، گفت: گمان نمی‌کنیم در دو هفته باقی مانده مجلس بتواند کار زیادی بکند و به این لوایح مورد نظر دولت رسیدگی کند هر چند هنوز هم امیوداریم  یکی دو مورد از آنها مثل قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت قابل بررسی و تصویب و تبدیل شدن به قانون باشند.

انتاهی پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان