Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@05:39:08 GMT

آمریکا: کردهای سوریه شرکای قدرتمند ما هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۷۲۹۱

آمریکا: کردهای سوریه شرکای قدرتمند ما هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت‌و‌گویی به تشریح سیاست دولت جو بایدن در سوریه و عراق پرداخت.

او بدون ذکر نام خود به شبکه روداوو گفت که شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» نمی‌توانند به تنهایی از دهها هزار زندانی داعشی و خانواده‌هایشان نگهداری کنند و نیاز به کمک دارند و با ادعای اینکه نیروهای کُرد سوریه سهم بالایی در مبارزه با داعش داشتند، تأکید کرد که آن‌ها «شرکای قدرتمند» آمریکا باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی همچنین گفت که آمریکا به همکاری خود با شرکایش در شمال و شمال شرق سوریه همچون نیروهای قسد یا نهادهای جامعه مدنی سوریه ادامه می‌دهد تا به قول او ثبات و امنیت در شمال شرق سوریه برقرار شود. این مقام آمریکایی سپس ادعا کرد که کشورش به دنبال آینده بهتر برای مردم سوریه است!

او در خصوص عراق نیز گفت آمریکا به دنبال ثبات، امنیت و دموکراسی در عراق است و گفت‌و‌گوهای استراتژیک را اساس و پایه گفت‌و‌گوهای دو کشور می‌داند و از عراق برای مبارزه با فساد و انجام اصلاحات حمایت می‌کند.

وی همچنین گفت که آمریکا به ارائه کمک‌ها به عراق در راستای اقدامات بشردوستانه، مین‌روبی، حقوق بشر و تسلط بر «گروههای مسلح غیر قانونی» ادامه می‌دهد.

از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، این کشور هنوز توضیحات روشنی از نوع سیاست‌هایش در سوریه و عراق نداده است.

تأکید مقام آمریکایی به ادامه حمایت از شبه نظامیان کُرد سوریه، در حالی است که چندی پیش «رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه در مقاله‌ای به انتقاد از پشتیبانی آمریکا از کردهای سوریه پرداخت و نوشت که راهبرد آمریکا در سوریه شکست خورده است. 

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه آمریکا عراق نیروهای قسد رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در جشنواره  شعر عربی طوفان القوافی شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشور‌های یمن، مصر و تونس دیگر کشور‌هایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه