Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب بهرامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: مجتمع آبرسانی سرخون شامل یک شهر و ۲۶ روستا با جمعیتی بیش از ۱۵ هزار نفر و آب مورد نیاز ۷۰ لیتر در ثانیه است.
وی افزود: این مجتمع آبرسانی قبل از آلودگی‌های نفتی، از طریق چشمه سرخون با دبی میانگین ۲ هزار لیتر در ثانیه و با کیفیتی در حد آب معدنی تامین می‌شد اما متاسفانه با آلوده شدن چشمه سرخون، این منبع تامین آب پایدار و مطمئن از مدار بهره‌برداری خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: به‌ دنبال این موضوع، بهسازی چشمه‌ها و تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ چشمه‌های دره‌دون، عزیزی، بردگوری، پشت‌دشت و رفن به‌عنوان پنج منبع جایگزین چشمه سرخون وارد مدار شده است تا بتوان آب آشامیدنی منطقه را تامین کرد.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یک حلقه چاه در سازند سخت از سوی شرکت نفت حفر شده است که متاسفانه هم‌اکنون فاقد آب‌دهی است.
وی با اشاره به شکستگی اخیر لوله انتقال نفت مارون در سرخون گفت: از همان ابتدای وقوع این حادثه، آزمایش‌های مستمر در رابطه با کیفیت آب از طریق آزمایشگاه کیفیت شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری انجام و همچنین به‌تازگی یک‌سری نمونه‌گیری‌هایی انجام و به تهران ارسال شد که منتظر نتایج آن هستیم.
بهرامی تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری به‌ علت آلودگی نفتی یکی از منابع تامین آب (چشمه دره‌دون) را از مدار بهره‌برداری خارج کرده است و به احتمال قوی شاید چشمه‌های پشت‌دشت و رفن نیز از مدار خارج شود.
وی افزود: به‌ منظور جلوگیری از هرگونه مشکل در تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم منطقه، آب‌رسانی سیار تجهیز و آماده به‌کار شده تا در صورت ضرورت مورد استفاده قرار گیرد.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خط انتقال و تجهیز ایستگاه پمپاژ برای وارد کردن چشمه عزیزی به مدار بهره‌برداری و تامین آب انجام شده است.
وی یادآور شد: در سال‌های گذشته چشمه عزیزی از سوی شرکت نفت خریداری و اکنون در مدار بهره‌برداری است‌.
بهرامی چشمه سرخون را منبع آب پایدار اعلام و پیشنهاد کرد: برای استفاده مجدد از چشمه سرخون  بایستی منیع آلودگی (source) مشخص و پاک‌سازی شود، در این‌ صورت دوباره می‌توان از این منبع آب پایدار به‌صورت ثقلی برای تامین آب شهرها و روستاهای منطقه استفاده کرد.
وی اظهار داشت: همچنین در حال حاضر باید حفر یک حلقه چاه آهکی در سازند سخت که محل آن از سوی شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری مشخص شده از طریق شرکت نفت آغاز شود.
بهرامی تاکید کرد: خریداری یک دهانه چشمه جدید برای بهره‌برداری و تامین آب مورد نیاز هم‌اکنون الزامی است تا مطالعات برای تعیین گزینه اصلی مشخص و پس از تامین اعتبار و  اجرای پروژه مشکل به‌کلی رفع شود.
به گزارش ایرنا، نشت نفت در بخش میانکوه در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه ۲۳ آذرماه سال‌جاری بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل رخ داد.
این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و زمین‌های اطراف آن به طول ۶ کیلومتر شده است که به‌دنبال آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به‌طور کامل مهار شد.
قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم بخش میانکوه به‌ویژه شهر سرخون و روستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.
بخش میانکوه شهرستان اردل در ۱۵۰ کیلومتری تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و ۸۰ کیلومتری اردل واقع شده است.

برچسب‌ها آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا اردل سرخون پروندهٔ خبری شکستگی خط لوله سرخون و تکرار آلودگی نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا اردل سرخون اخبار کنکور شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری مدار بهره برداری چشمه سرخون آب پایدار تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، بارش باران در استان باعث طراوت هوا و خوشحالی مردم شد. بیننده تصاویری از بارش باران بهاری باشید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • نصب حدود ۴ هزار علمک جدید گاز در چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم