Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ شیوع گسترده ویروس کرونا در روستای «مراد جان چواری» دلفان سبب شد تا جهت پیشگیری از سرایت بیشتر این ویروس روستا قرنطینه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دلفان، در ماه‌های اخیر روند ابتلا به ویروس مرگبار کرونا در بسیاری از نقاط کشور کاهشی بود تاجایی که تعداد شهرهای قرمز کشور انگشت شمار شد اما اکنون خبرها حاکی از این است که این ویروس چموش و مسری خیز برداشته و بیم آن می‌رود که در موج چهارم آن افراد زیادی را درگیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان لرستان نیز به تبع مدتی وضعیت ابتلا و مرگ و میر کاهشی بود اما اکنون با توقف روند کاهشی، مسئولان هشدار داده‌اند که اگر دستور العمل‌ها رعایت نشود باید آماده موج جدید ابتلا به این ویروس باشیم.

آنچه مسلم است هرچه عادی انگاری شود و بی خیال وجود این ویروس منحوس شویم همچنان باید با آن درگیر باشیم، اما امروز با خبر شدیم که در یکی از روستاهای بخش مرکزی دلفان به نام «مراد جان چواری» مردم سخت درگیر ویروس کرونا شده‌اند به طوری که جمعیت زیادی از آنها مبتلا شده و بناست برای جلوگیری از سرایت بیماری به سایر روستاها این روستا قرنطینه شود.

برای اطلاع از آخرین وضعیت بیماری کرونا در روستای مراد جان چواری به سراغ بخشدار مرکزی دلفان، دهیار و رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان رفتیم که مشروح گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با افراد مذکور بدین شرح آمده است.

شیوع گسترده ویروس کرونا در روستای مراد جان چواری

مصطفی آوختی بخشدار مرکزی شهرستان دلفان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با وضعیت کرونایی روستای مراد جان چواری شهرستان دلفان اظهارداشت: تاکنون تست کرونای 37 نفر  از اهالی روستای مراد جان چواری مثبت بوده و امروز بر اساس تصمیم ستاد کرونای شهرستان این روستا قرنطینه می‌شود.

وی تعداد جمعیت روستای مراد جان چواری را 700 نفر برشمرد و افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده ضدعفونی و گندزدایی این روستا انجام شد.  

لطفی دهیار روستای مرادجان چواری دلفان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: در جلسه‌ای که به منظور رسیدگی به وضعیت روستای مرادجان چواری برگزار شد مصوب شد که از نظر دارو و درمان و همچنین تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین افراد نیازمند اقداماتی انجام شود.

رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان نیز در رابطه با وضعیت این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: روستای مراد جان چواری واقع در بخش مرکزی شهرستان دلفان 702 نفر جمعیت دارد.

مثبت شدن تست 35 نفر از اهالی روستا

وی افزود: روستای مذکور  خانه بهداشت دارد و بهورز همیشه در خانه بهداشت مستقر است به طوری که از قبل و بعد از کرونا حضور داشته، اکنون نیز با توجه به وضعیت کرونایی این روستا در دو مرحله نمونه گیری از اهالی روستا انجام شده است که از حدود 85 نمونه گیری 35 مورد مثبت بوده است که این یک زنگ خطر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان عنوان کرد: در نخستین نمونه گیری تست 15 نفر مثبت شد که برای مداخله بیشتر پزشک و پرستار به صورت تیم مراقبت در منزل به این روستا اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته کار گندزدایی از معابر و منازل روستای مرادجان چواری دلفان انجام شده است بیان کرد: در بحث کرونا آموزش‌های لازم به مردم ارائه شد و پزشک برای چک کردن علائم بیماران به منزل 15 خانوار مراجعه کرده است.

رضایی گفت: خوشبختانه تاکنون فوتی کرونایی در روستای مرادجان چواری نداشته ایم تنها یک خانم باردار بدحال بود که به بیمارستان اعزام و بستری شد تا خدمات پیشرفته درمانی به وی ارائه شود.

روستای مراد جان چواری قرنطینه می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان تصریح کرد: به مردم روستای مرادجان چواری توصیه‌های لازم ارائه شده است و نمونه‌های مثبت اطراف را نیز وادار کردیم که همان جا نمونه بگیرند که این اقدامات کماکان ادامه دارد.

وی اظهارداشت: برای رسیدگی بیشتر به وضعیت روستای مرادجان چواری با ستاد کرونای شهرستان، فرمانداری و نیروهای جهادی هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم و امروز این روستا قرنطینه می‌شود.

رضایی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا بسته‌های حمایتی بین خانواده‌های نیازمند به هر تعدادی که باشند توزیع شو، بناشده نیروهای جهادی نیز کار ضدعفونی معابر و توزیع بسته‌های معیشتی را انجام دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی در جریان است و از طریق این طرح مراقبان سلامت، داوطلبان هلال احمر و بسیج حضور دائم دارند و سعی می‌کنیم تمرکز روی این کانون باشد تا بیماری به روستاهای اطراف سرایت نکند.

برگزاری مراسم عزاداری و شیوع بیماری

وی در رابطه با علت شیوع بیماری کرونا در این روستا نیز بیان کرد: هفته گذسته مراسم عزاداری و خاکسپاری در این منطقه انجام می‌شود که افراد زیادی در این روستا حضور پیدا می‌کنند که این تجمع خود می‌تواند عامل مهمی برای انتشار این ویروس باشد.

رضایی گفت: چون روستای مرادجان چواری در کوهپایه است و به جاهای دیگر راه ندارد این روستا تاکنون به نوعی ایزوله بوده و تنها چهار تا پنج کرونایی داشته اما اکنون با توجه به جمعیت زیادی که برای این مراسم حضور پیدا کرده بودند و دو روز مستقر بودند تعداد  زیادی از مردم مبتلا شده‌اند.

امیدواریم با اقدام جدی و به موقع مسئولان و رعایت بیش از پیش مردم، روند ابتلا به ویروس کرونا در روستای چواری دلفان متوقف شد و با توجه به اینکه بخشی از مردم این روستا از لحاظ معیشتی مشکل دارند می‌طلبد که مسئولان حمایت‌های ویژه‌تری نسبت به آنها داشته باشند تا غیر از بیماری درد و رنج دیگری نداشته باشند.

گزارش از سکینه بیرانوند

عادی‌انگار کرونا 4 شهر خوزستان را به وضعیت زرد در‌آوردآخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در مراکز استان‌ها / هیچ شهرستانی قرمز نیست / احتمال شیوع کرونای جهش‌یافته انگلیسی + جدول و نقشهکمک 2500 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در ایام کرونا به اقشار آسیب‌پذیر

انتهای پیام/642/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرونا در روستای خبرنگار تسنیم روستا قرنطینه ویروس کرونا انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته در راستای اجرای طرح تامین آب روستاهای استان و محرومیت زدایی از چهره روستاها از ۲ محل اعتباری طرح های ملی و استانی اقدام به تحت پوشش قراردادن ۴۰ روستا با بیش از ۱۵۷۰ خانوار در شهرستان اهر نموده است.

وی افزود: ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های فعلی به خصوص در بخش روستایی با روی کار آمدن دولت مردمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، بر این مبنا جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار جزو اولویت‌های وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آبرسانی روستایی مهیا شود.

خانی افزود: در این طرح با اجرای حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، احداث ۱۰ باب مخزن با مجموع ظرفیت ۶۵۰ متر مکعب و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال، ۵۵۰ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی قرار گرفته اند.

کد خبر 6092837

دیگر خبرها

  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند