Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته شهر زنجان با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و روز زن، گفت: طبق روایتی از مقام و منزلت آن حضرت این است که پیامبر (ص) فرمودند: خداوند، نور فاطمه را قبل از خلقت آسمان و زمین، آفرید زیرا فاطمه ۲ بعد دارد، یکی بُعد انسانی و دیگری بعد روحانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی خداوند حضرت آدم را آفرید، نور فاطمه را به آدم نشان داد.

خاتمی در ادامه با بیان اینکه روابط حاکم در دنیای استعمار و قدرت‌های حاکم، خیلی پیچیده است که نباید ساده‌انگاری شود، گفت: مسئله آمریکا با انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال تحریف و فراموشی آرمان‌های انقلاب هستند، افزود: همه آحاد جامعه باید نسبت به مقابله با این توطئه دشمنان هوشیار باشند و مانع تحقق آن شوند.

خاتمی با یادآوری اینکه آمریکا طی دوران مبارزات برای سرنگونی نظام پهلوی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توطئه کرده است، گفت: ما با آمریکا دعوای شخصی نداریم و آمریکا این حق را به خود می‌دهد که به صورت ریشه‌ای با انقلاب اسلامی دشمنی کرده و علیه آن توطئه کند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه شکل گیری، پیروزی و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تضاد با اهداف دولت‌های استعماری و بخصوص آمریکا بود، برهم خوردن برنامه‌های امریکا در منطقه خاورمیانه و جهان را از اثرات پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: هیچ کشوری به اندازه آمریکا از انقلاب اسلامی ایران ضربه نخورده است.

خاتمی با یادآوری توطئه‌های آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزود: آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت شبانه‌روزی با انواع توطئه‌ها، جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم برای از بین بردن انقلاب اسلامی تلاش کرده و در جنگ تحمیلی ۴۴ کشور را پای کار آورد اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

لزوم حفظ، اشاعه و تبیین ارزش‌ها و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی در جامعه

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، مورد تاکید قرار داد و گفت: تمام شرق و غرب با تمام توان و قدرت دست به دست هم داده و از محمدرضا شاه ملعون حمایت می‌کردند و آمریکا و شوروی، دنیا را به ۲ بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بودند.

خاتمی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ نقطه عطفی و تحول عظیم در دنیا بود، گفت: با کم و لطف پروردگار، رهبری حضرت امام خمینی (ره) و اتحاد و حضور مردم در عرصه، حرکت مردم نتیجه داد و انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: آمریکا و دیگر استکبار در تلاش برای تحقق نیافتن انقلاب اسلامی ایران بودن که اما با حضور مردم در صحنه و با اتحاد مردم ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

خاتمی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شد، ابراز کرد: تمام جامعه و اقشار مختلف مردم به‌خصوص جوانان مؤمن و متعهد انقلابی، مخاطب این بیانیه بوده و همه در برابر آن وظیفه دارند.

وی به بهانه‌های سیاسی و غیرعقلانی آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه کشور ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا پس از تمام ناکامی‌های خود در برابر جمهوری اسلامی، موضوع حقوق بشر را به پیش کشیده است، گفت: آمریکا می‌گوید چرا از فلسطین حمایت می‌کنید در حالی که دین اسلام به آموخته که از تمام مظلومین عالم، دفاع و حمایت کنیم.

سیاست کلی آمریکا در خصوص ایران غیر قابل تغییر است

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تمام روسای جمهوری آمریکا مُشت خود را به سمت ایران بلند کرده‌اند، گفت: برای ایران مهم نیست چه کسی رییس جمهوری آمریکا باشد چرا که سیاست کلی این کشور در مقابل ایران غیر قابل تغییر است.

خاتمی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص روسای جمهور و دولت های حاکم بر امریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، یکی آشکارا مشت کرده و دیگری دستکش مخملی پوشیده که ظاهران مخمل اما در اصل همان مشت است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: اوباما، ترامپ و بایدن، تفاوتی ندارند و سیاست کلی آمریکا در برابر ایران، یکسان و غیر قابل تغییر است و با رفت و آمد روسای جمهوری، تغییر پیدا نمی‌کند.

ایران در برجام به تمام تعهدات خود پایبند بود

امام جمعه زنجان با اشاره به تجربه برجام و نتیجه بخش نبودن این امر برای ایران، افزود: ایران در برجام به تمام تعهدات خود پایبند بود اما طرف‌های مقابل به تعهداتشان عمل نکردند، امروز حرف منطقی جمهوری اسلامی این است که اگر طرف‌های مقابل به برجام برگردند ما هم برمی‌گردیم.

خاتمی تاکید کرد: ما به مقررات و تعهدات بین‌المللی پایبند هستیم و غنی سازی اورانیوم هیچکدام غیرقانونی و غیر متعهدانه نیست.

وی با اشاره به وضعیت کنونی و درگیری داخلی در آمریکا، گفت: آمریکا برای حمله به عراق ۱۵ هزار نفر نیرو با خودش آورده بود اما برای سوگند یاد کردن رئیس‌جمهوری‌شان ۲۵ هزار سرباز را برای تأمین امنیت به‌کارگیری می‌کند و این وضعیت امروز آمریکا است.

امام جمعه زنجان در ادامه به موفقیت دانشمندان ایرانی در زمینه تولید واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: آمریکا از طرفی تبلیغات غلط‌انداز می‌کند که واکسن رایگان به ایران بفرستد و از طرف دیگر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که واکسن ایرانی تولید کرده است را تحریم می‌کند.

خاتمی به دروغ پردازی‌های دولتمردان آمریکایی در قبال ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا داروهای مورد نیاز برای درمان کرونا را تحریم می‌کرد و امروز می‌خواهد واکسن رایگان ارسال کند. در حالی که آمریکا اگر می‌تواند فکری به حال کشور خود کند که روزی ۲ هزار نفر بر اثر کرونا می‌میرند.

کد خبر 5133659

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری خطبه های نماز جمعه دهه فجر علی خاتمی ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا گرگان شهرستان کرج کرمانشاه شیراز بوشهر شهرکرد اردبیل شیوع کرونا آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران نظام مقدس جمهوری اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران امام جمعه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سفر به پاکستان و سریلانکا از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اظهار داشت: اما برگزاری سفر در این مقطع این پیام را به منطقه و جهان داد که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفت‌وگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر اظهار کرد: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

آیت‌الله رئیسی دیدارهای صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتاً ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملاً به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی-مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

آیت‌الله رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاوردهایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

کد خبر 747730

دیگر خبرها

  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود