Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@13:22:35 GMT

تویوتا بزرگ‌ترین فروشنده خودرو در ۲۰۲۰ شد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۸۰۸۵

تویوتا بزرگ‌ترین فروشنده خودرو در ۲۰۲۰ شد

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن فولکس واگن آلمان را در فروش خودرو در سال گذشته میلادی پشت سر گذاشت و برای اولین بار طی ۵ سال گذشته عنوان بزرگترین فروشنده خودرو در جهان را به دست آورد. به نظر می‌رسد همه‌گیری ویروس کرونا آسیب شدیدتری به رقیب آلمانی آن زده است.

تویوتا در روز پنجشنبه اعلام کرد فروش جهانی آن ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافته و به ۹.۵۲۸ میلیون خودرو رسیده است. این در حالیست که فروش فولکس واگن ۱۵.۲ درصد پایین آمده و به ۹.۳۰۵ میلیون خودرو رسیده است.

قرنطینه های کرونا بسیار به ضرر خودروسازان بوده است چون مانع بازدید مردم از نمایشگاه‌های خودرو شده و کارخانه‌های خودروسازی را مجبور کرده تولید خود را کاهش دهند یا متوقف کنند.

تویوتا بهتر توانسته با تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا مقابله کند چون ژاپن و کلا منطقه آسیا نسبت به اروپا و آمریکا کمتر گرفتار همه‌گیری این ویروس بوده است. سخنگوی شرکت تویوتا گفت:«تمرکز ما بر به دست آوردن رتبه برتر در دنیا نیست بلکه بر خدمات دهی به مشتریانمان است».

به گزارش رویترز، بهبود تقاضا برای خودرو مخصوصاً در چین، تویوتا، فولکس واگن و سایر خودروسازان تلاش می‌کنند پاسخگوی نیاز فزاینده به خودروهای برقی هم باشند. تویوتا اعلام کرد نسبت خودروهای برقی که در سال گذشته میلادی فروخته از ۲۰ درصد در ۲۰۱۹ تا ۲۳ درصد افزایش یافته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان مهدی جهانگیری پوری حسینی آنتونی بلینکن تویوتای ژاپن خودروسازی فولکس واگن مهرداد میناوند علی انصاریان مهدی جهانگیری پوری حسینی آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد

چری Tiggo ۹ به عنوان محصول سنگین وزن و جدید چری در سال ۲۰۲۴، برای اولین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد.

به گزارش تسنیم، این خودرو یک شاسی بلند تجملاتی به‌حساب می‌آید و به‌عنوان عضو رده‌بالای خانواده تیگو، از نظر اندازه بزرگ، از نظر عملکرد قوی و از منظر ظاهری لوکس است و جلوپنجره الماسی و رینگ‌های بزرگ دارد.

چراغ‌های عقب Tiggo۹ از نوع متصل هستند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده‌اند.

این خودرو مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که در کنار قدرت زیاد، از مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است.

مصرف سوخت تیگو ۹ تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد

باتری این خودرو نیز می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند.

تیگو ۹ مجهز به رانندگی خودکار سطح L۲.۵، با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است و استاندارد‌های ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند و موفق به کسب استاندارد ایمنی پنج ستاره شده است، زیرا بیش از ۸۵ درصد آن را به کمک فولاد با مقاومت بالا ساخته‌اند.

دیگر خبرها

  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول