Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:47:25 GMT

دولت حزب‌الهی شکل ‌گیرد/ فاصله تا نقطه مطلوب انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۸۲۲۳

دولت حزب‌الهی شکل ‌گیرد/ فاصله تا نقطه مطلوب انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مصلای این شهر، با اشاره به چرایی ایام الله خواندنِ دهه فجر، بیان کرد: انسان هر مقدار آگاهی به واقعیت انقلاب اسلامی داشته باشد و آن را بشناسد، چنان تأثیری در قلبش می‌گذارد که امثال شهید چمران و شهید سلیمانی شیفته انقلاب شدند، تاکید کرد: سلول به سلول بدن و وجود شهدای ما انقلابی بود و لذا باید آنها را الگوی خودمان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کسانی که از قطار انقلاب در این چهار دهه پیاده شدند یا به یک خودباوری از انقلاب نرسیدند و یا آن را به خوبی درک نکردند و نگاه سطحی به آن داشتند، تاکید کرد: خداوند در قرآن خطاب به حضرت موسی (ع) می‌فرمایند خداوند بر تو ایام الله را مبارک کند و این ایام الله اتمام ظلمات و آغاز نور بوده است، گفت: قبل از انقلاب ظلمات و تاریکی در جهان واقع شده بود و دنیا توسط دو مکتب شرق و غرب هدایت می‌شد که نقطه مشترکشان نیز نفی خدا از زندگی بود.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی در قرن بیستم آمد و تحولات عظیمی را در دنیا پدید آورد، گفت: انقلاب زمانی رخ داد که دنیا در هر دو بلوک شرق و غرب خدا را نفی می‌کردند و طرح‌هایی را نیز برای مقابله با دین ارائه می‌کردند و در همین کشور ما نیز از طریق رضاخان و محمدرضا شاه سعی در حذف دین داشتند که کشف حجاب، اختلاط جامعه و … در زمره نمونه‌های آن بود.

بارانی با بیان اینکه انقلاب این ظلمت را کنار زد و دین اسلام را در جامعه تداعی کرد، بیان داشت: از مرحوم آیت الله مصباح نقل است که می‌فرمود من پس از انقلاب به ۵۰ کشور دنیا سفر کردم و در همه این کشورها کشیش‌های مسیحی نزد ما آمده و می‌گفتند دین و انقلاب شما به مسیحیت و دین ما آبرو داده است و کلاس‌های دین شناسی و کلیساها شلوغ شد و مردم متوجه شدند که بدون معنویت انسان نمی‌تواند زندگی کند.

وی با بیان اینکه با انقلاب ما غربی‌ها هم فهمیدند که انسان نمی‌تواند بدون دین و صرفاً از طریق زندگی حیوانی خودش به آرامش دست یابد، گفت: دین مایه آرامش بشر است و لذا انقلاب اسلامی ما نوری تابناک را بر زندگی ما انداخت اما امروز هم خیلی‌ها بر اساس تصویری که دشمنان از فضای کشور می‌سازند سعی در اشاعه فضای بدبینی و نا امیدی و … دارند و دستاوردهای انقلاب را زیر سوال می‌برند.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه نمی‌خواهیم بگوییم به نقطه مطلوب‌مان در انقلاب اسلامی رسیده‌ایم اما با مروری بر دستاوردهای انقلاب اسلامی در خواهیم یافت که قبل از انقلاب شرایط کشورمان چطور بود و امروز چگونه است.

بارانی با بیان اینکه از پنج مرحله‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعالی انقلاب فرمودند، دو مرحله انجام و بیانیه گام دوم تبیین شده است و هنوز سه مرحله دیگر باقی مانده است، گفت: ما هنوز مرحله ایجاد دولت اسلامی را در پیش داریم و تا آن زمان که دولت حزب الهی شکل نگیرد خیلی از مسائل در جامعه شکل نخواهد گرفت

کد خبر 5133688

منبع: مهر

کلیدواژه: دهه فجر انقلاب اسلامی ایران شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان خطبه های نماز جمعه دهه فجر ویروس کرونا آمار کرونا گرگان شهرستان کرج کرمانشاه شیراز بوشهر شهرکرد خطبه های نماز جمعه اردبیل شیوع کرونا آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد