Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@16:14:21 GMT

درخواست کمک مالی، شگرد جدید مجرمان سایبری

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۸۲۵۴

صراط:

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از تقاضا‌ها و درخواست‌های شهروندان از یکدیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و بدون آنکه رو در رو همدیگر را ملاقات کنند و یا تماس بگیرند تقاضا و درخواست خود را از دوست، آشنا و بستگان از طریق همین پل ارتباطی انجام می‌دهند.

وی افزود: تقاضای واریز وجه به عنوان قرض یکی از درخواست‌های کاربران از یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر باعث شده تا مجرمان و کلاهبرداران سایبری از این بستر سوء‌استفاده کرده و به انحاء مختلف تلاش کنند از کاربران در قالب دوست و آشنا برای دریافت قرض در شبکه‌های اجتماعی سوءاستفاده کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: مجرمان سایبری با دسترسی به صفحات شبکه‌های اجتماعی قربانی، برای دوستان و آشنایان او درخواست کمک مالی می‌فرستند.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، راستی آزمایی هرگونه پیام درخواست کمک مالی از سوی دوستان و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی یک ضرورت است.

وی افزود: کاربران در صورت دریافت اینگونه پیام که از آن‌ها تقاضای طلب وجه می‌شود، حتما هویت مخاطب خود را راستی آزمایی کنند و در صورت توان به وی کمک کنند؛ لذا در غیر این صورت از واریز وجوهات به حساب افراد ناشناس خودداری کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مجرمان سایبری کلاهبرداران سایبری علی محمد رجبی صراط شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید

تین نیوز

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.

سرهنگ فیروز کشیر درباره محدودیت ایجاد شده در این بزرگراه گفت: از بامداد امروز، شاهد بارش های شدیدی و در پی آن ایجاد گل و لای و ریزش رسوبات در بزرگراه شهید خرازی محدوده بعد از خیابان اردستانی هستیم.

وی افزود:از شهروندان درخواست می کنیم از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و وارد این اتوبان نشوند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند تا محدودیت ایجاد شده را مدیریت کنند. همچنین عوامل شهرداری برای رفع این موانع پای کار هستند.

به گفته کشیر، زمان پایان این محدودیت تردد، اطلاع رسانی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ببینید | زیرکی جالب یک زن در تماس با پلیس برای درخواست کمک به صورت نامحسوس!
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات