Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: بر خلاف سایر ادیان، هرگز در اسلام زن طفیلی مرد نیست و در همه امور معنوی، دینی، سیاسی و اجتماعی مربوط به خودش مستقل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) یکی از بزرگ مردانی بود که در دوران معاصر از حقوق بانوان دفاع کرد، گفت: اسلام بانوان را در عرصه های سیاسی، فرهنگی و دینی سهیم می داند در حالی که در سایر ادیان شاهد این اصل نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حسینی همدانی افزود: بر خلاف سایر ادیان، هرگز در اسلام زن طفیلی مرد نیست و در همه امور معنوی، دینی، سیاسی و اجتماعی مربوط به خودش مستقل است و برای خودش تصمیم می‌گیرد اما متاسفانه برخی آداب و رسوم به نام اسلام به زندگی مردم گره خورده و مانع پیاده شدن احکام صریح اسلام درباره بانوان شده است.   وی اظهار داشت: آیات قران حتی زمانی هم که هنوز جامعه اسلامی کاملاً مستقر نشده برای تصمیم‌گیری بانوان در امور مختلف استقلال قائل است اما همه این ‌ها در طول تاریخ مغفول مانده یا دچار انحراف و کج ‌فهمی و خرافات شده بود تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و با هدایت ‌های امام (ره) این جایگاه برای خانم ‌ها احیاء شد و رشد کرد.   آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برکتی بود زنان بتوانند به نقش مستقل خود پی ببرند، تصریح کرد: عده ای می گویند انقلاب آزادی را از زنان گرفته است اما خوب است نگاهی به آمار و ارقام غرب که کعبه آمال برخی افراد شده است نگاه کنند.   امام جمعه کرج با اشاره به اینکه قبل از انقلاب متخصصان امور پزشکی زنان ۱۶ درصد بود و امروز به ۹۸ درصد رسیده است، گفت: بر اساس گزارش سازمان ملل زنان سرپرست خانوار در آمریکا ۴۷ درصد، فرانسه ۴۹ درصد،لوکزامبورگ ۵۹ درصد و در ایران ۱۲ درصد هستند.   آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ۹ نفر مربی در ۷ رشته با ۷ نفر داور فعال بودند اما بعد از انقلاب ۳۵ هزار مربی در ۳۸ رشته فعال با ۱۶ هزار داور فعال هستند، در بخش دیگری افزود: استان البرز زوج های جوان و نابارور زیادی دارد لذا از خیرین می خواهیم هزینه های آنها را تقبل کنند تا حسنه ای ماندگار شود.   وی اظهار داشت: انقلاب ما تحول و دگرگونی ایجاد و همه اقشار را متحول کرد و مسیر زندگی را به راه درست تغییر داد. انقلابی که کسی تصور نمی کرد چهل ساله شود امروز در آستانه 43 سالگی خود بوده و رهبر معظم انقلاب هم درباره چهل سال دوم آن بیانیه گام دوم انقلاب را منتشر کردند.

 نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به نزدیکی به سالگرد صدور بیانیه «گام دوم» عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نکته‌ای را در بیانیه مطرح می‌کنند و آن اینکه شما باید نسبت به گذشته و راه ‌رفته شده شناخت کامل داشته باشید یعنی باید چهل سال قبل را بازبینی کنید و ارزیابی درستی از گذشته داشته باشید.   وی گفت: جوانانی که آینده کشور در اختیار آنان است و امروز درگیر مشکلات زندگی هستند و فرصت مطالعه ندارند و دائماً هم زیر بمباران تبلیغاتی دشمن با انواع جنگ‌های شناختی هستند، چقدر با انقلاب و انگیزه‌ های آن آشنایی دارند؟   وی در خاتمه ضمن قدردانی از دستگاه قضا به‌واسطه ایستادگی‌ اش در مقابل فساد دانه‌درشت‌ها و تحمل ناسزاها و بداخلاقی‌ها، پیشنهاد داد: به آقایان توصیه می‌کنم به‌جای غوغا سالاری و کارهای ژورنالیستی به فکر معیشت مردم و تولید و اشتغال باشند و بترسید از قهر خدا که اگر اراده کند آبرویی برای شما نخواهد ماند و آبرو را با خدمت به مردم برای خود بخرید
  انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آیت الله حسینی همدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب

سه هزار نفر از معلمان سراسر کشور امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار خواهند کرد.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب