Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@21:22:11 GMT

بی‌ام‌و به رایانش کوانتومی روی می‌آورد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۸۶۱۳

بی‌ام‌و به رایانش کوانتومی روی می‌آورد


به گزارش تابناک و به نقل از آی‌ای، شرکت خودروسازی بی‌ام‌و(BMW) به منظور بهینه سازی زنجیره‌های تأمین خود، در حال تغییر رویکرد و حرکت به سمت رایانش کوانتومی است و برنامه آن، استفاده از رایانه کوانتومی "هانیول"(Honeywell) برای یافتن راه‌های بهتر به منظور خرید قطعات مختلفی است که خودروهای آن را می‌سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غول خودروساز آلمانی با شرکت "هانیول" در حال همکاری است تا دریابد که رایانه‌های کوانتومی چگونه می‌توانند کارایی آن را به حداکثر برسانند.

امید این است که رایانه‌های کوانتومی تعیین کنند کدام قطعات و اجزاء توسط کدام تأمین کننده‌ها و چه زمانی باید خریداری شوند که در نهایت، در حالی که زنجیره‌های تأمین به موقع حرکت می‌کنند، هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهند.

این دستگاه برای ساده سازی روند تولید شرکت بی‌ام‌و و به حداکثر رساندن بازدهی آن، انتخاب و بهینه سازی انتخاب‌ها را انجام خواهد داد.

بنا بر گزارش‌ها، شرکت بی‌ام‌و از سال 2018 با رایانه‌های کوانتومی دست و پنجه نرم می‌کند و این آزمایش اخیر مشخص خواهد کرد که چگونه می‌توان از فناوری کوانتومی در سناریوهای مفید روزمره استفاده کرد، کاری که تاکنون اغلب انجام نشده است.

رایانه‌های کوانتومی بسیار بهتر از سیستم‌های رایانه‌ای سنتی هستند و برای کشف چالش‌های بهینه سازی مانند بهینه سازی زنجیره تامین بی‌ام‌و بسیار مفید هستند.

رایانه‌های کوانتومی نه تنها می‌توانند به بهینه سازی فرآیندهای تولید کمک کنند، بلکه می‌توانند به طور بالقوه به بهبود شیمی باتری در وسایل نقلیه الکتریکی(EV) یا بهترین مکان برای قرار دادن ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی کمک کنند.

با این حال، استفاده منظم و تجاری از رایانه‌های کوانتومی هنوز دور از دسترس است، اما این به این معنی نیست که غیرممکن است. تمرکز بی‌ام‌و و هانیول نیز بر همین موضوع است.

اقدام بعدی این تیم شامل آزمایش سرعت رایانش کوانتومی و همچنین بررسی این محاسبات در مقیاس کوچک و مطابق با نتایج حاصل از سیستم‌های محاسباتی سنتی است و تقریباً در مدت زمان 18 تا 24 ماه آینده، امید این است که رایانه‌های کوانتومی مانند سیستم مدل "H1" هانیول بتوانند بر مشکلات بهینه سازی بی‌ام‌و فائق آیند.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان مهدی جهانگیری پوری حسینی آنتونی بلینکن خودروسازی بی ام و هانیول مهرداد میناوند علی انصاریان مهدی جهانگیری پوری حسینی آنتونی بلینکن رایانه های کوانتومی بهینه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی

ایسنا/قم مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: در صورتی که بتوانیم در مصرف گاز بخش عمومی، آموزشی و خانگی تنها ۲۰ درصد صرفه‌جویی کنیم؛ کشور از بحران ناترازی انرژی در ماه‌های سرد سال نجات پیدا خواهد کرد.

مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم به مناسبت روز معلم با حضور در مدرسه حضرت مهدی(عج) قم از معلمان این مدرسه تقدیر کرد و با اشاره به جایگاه رفیع معلمی، اظهار کرد: معلمان با آموزش و پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگ مصرف بهینه را در جامعه تثبیت می‌کنند.

وی با اشاره به صرفه‌جویی ۴۰ درصدی مدرسه حضرت مهدی(عج) در مصرف گاز طبیعی طی زمستان ۱۴۰۲، تصریح کرد: مدرسه حضرت مهدی(عج) رتبه اول صرفه‌جویی در میان مدارس استان را کسب کرده است و به همین خاطر مدیران شرکت گاز استان در هفته معلم در این مدرسه حضور پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در پایان از معلمان و مربیان درخواست کرد تا با اشاعه فرهنگ مصرف بهینه انرژی در میان نسل جدید در تحقق این امر مهم مسئولان کشور را یاری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی