Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های افغانستان اعلام کردند، ۳۲ زندانی دربند طالبان در ولایت بغلان آزاد شدند.

 این چهارمین عملیات نیروهای افغانستان در روزهای اخیر بوده که به آزادی ده‌ها غیرنظامی و سربازان از دست طالبان منجر شده است.

ارتش ملی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در میان آزاد شدگان، ۱۲ نیروی امنیتی و ۲۰ غیرنظامی دیده می‌شوند که توسط طالبان زندانی شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرید خان، فرماندهی منطقه‌ای ارتش ملی افغانستان نیز گفت، عملیات مذکور اواخر چهارشنبه و در حومه ولایت بغلان صورت گرفت.

وی ادامه داد، دست کم سه مظنون نیز دستگیر شده و زندان طالبان نیز منهدم شد.

طالبان تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

بر اساس اعلام مقام‌های وزارت دفاع افغانستان، دست کم ۶۲ تن از جمله سربازان و غیرنظامیان در جریان عملیاتی مشابه توسط نیروهای افغان از زندان‌های طالبان آزاد شده‌اند.

این عملیات در روز پنجشنبه در حالی صورت گرفته که طالبان به دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده تا اشتباهات گذشته را در زمانیکه معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود، تکرار نکند. این گروه گفته که روند صلحی که از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا مطرح شده، باید ادامه داشته باشد.

این گروه شبه نظامی اعلام کرده است: مساله افغانستان یک راه حل نظامی ندارد. به نفع واشنگتن و کابل است که نیروهای خارجی براساس توافق صلح قطر از افغانستان خارج شوند.

ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان

رزا اوتنبایوا، رئیس یوناما در دیدار با والی طالبان در ولایت لوگر با اشاره به فعالیت های یوناما در زمینه های تعلیمی، خدمات صحی و تغییرات اقلیمی در افغانستان اظهار کرد: یوناما درآینده نزدیک، یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی را در ولایات مختلف افغانستان ایجاد می‌کند.

والی طالبان در لوگر نیز در این دیدار گفت: هیأت حاکمه سرپرست افغانستان برای حل مشکلات تعلیمی، صحی و دیگر مسایل مردم تلاش‌ کرده و کوشیده است خدمات بهتری به مردم ارایه کند.

ضیاءالرحمن مدنی همچنین از یوناما خواست تا واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند.

پیش از این نیز رئیس یوناما در دیدار با شماری از سفیران و نمایندگان کشورهای منطقه در کابل بر تلاش فراوان برای صلح و ثبات اقتصادی در افغانستان تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند