Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:54:07 GMT

پیشتازی رنگ آبی بر زرد کرونایی در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۸۶۶۴

پیشتازی رنگ آبی بر زرد کرونایی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضع رنگ‌بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت‌ها در هفته آینده اظهار کرد: با توجه به رنگ‌بندی اعلام‌شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با همکاری و همراهی آحاد مردم قانونمند و اخلاق مدار استان، پنج شهرستان گرمسار، آرادان، سرخه، مهدی‌شهر و میامی در وضع آبی کرونایی و سه شهرستان سمنان، دامغان و شاهرود نیز در وضع زرد بوده و محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه ۱۱ دی‌ماه لغایت جمعه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خجسته پور گفت: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، طی هفتهٔ آینده فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های شغلی ۱ تا ۴ در شهرستان‌های با وضع آبی و فعالیت گروه‌های ۱ تا ۳ در شهرستان‌های با وضع زرد با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع و تنها فعالیت گروه چهار همچنان در شهرستان‌های با وضع رنگ‌بندی زرد کرونایی ممنوع است.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در خصوص فعالیت مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه نیز گفت: فعالیت‌های آموزش حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش صرفاً در دروس کارگاهی و عملی در تمامی شهرستان‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر ۱۰ نفر برای هر کلاس مجاز و در سایر پایه‌ها و دروس همچنان به‌صورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود.

وی افزود: بر اساس مصوبهٔ ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی در استان بر اساس ضوابط اعلام‌شده از سوی وزارت آموزش و پرورش بلامانع بوده و همچنین در مراکز آموزشی کم‌جمعیت استان که حداکثر دانش‌آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی آن مرکز ۵۰ نفر یا کمتر از آن است، ارائه شیوه آموزش حضوری منعی نداشته و مجاز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تشریح وضع تردد خودروهای شخصی در استان نیز با بیان اینکه خودروهای با پلاک ۸۶ و ۹۶ به‌عنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در استان بلامانع است گفت: بر اساس قانون و به‌منظور حفظ وضع و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیرهٔ شیوع کرونا در استان ورود هرگونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای نارنجی به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسایط نقلیه شخصی از استان به شهرستان‌های نارنجی در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه است.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با اعلام این نکته که موفقیت به‌دست‌آمده در تغییر وضع شهرستان‌های استان از رنگ قرمز به زرد و آبی مرهون همکاری و مساعدت اقشار مختلف مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و سایر دست‌اندرکاران مقابله با کرونا در استان سمنان است با تأکید بر وضع نارنجی تعدادی از شهرستان‌های برخی استان‌های هم‌جوار، از مردم قانونمند استان درخواست کرد تا ضمن پرهیز از هرگونه تردد غیرضروری در استان، به‌هیچ‌وجه به استان‌های دیگر و به‌ویژه شهرستان‌های دارای وضع نارنجی سفر نکرده و با دست‌اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا همکاری کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان سمنان سمنان آبی زرد تردد دانش آموزان مدیریت مقابله با کرونا شهرستان ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 

سرهنگ مجتبی جمالی روز دوشنبه اظهار کرد: در ادامه طرح مقابله با قاچاق فرآورده های نفتی، ماموران پلیس استان همدان با اقدامات اطلاعاتی از جابجایی محموله سوخت قاچاقدر یکی از جاده های شهرستان ساوه با یک دستگاه کامیون تانکردار مطلع شده که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با اشاره به توقیف کامیون مورد نظر در یکی از جاده های شهرستان ساوه افزود: در بازرسی از کامیون توقیفی ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی ساوه ارزش این محموله قاچاق کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی یادآور شد: قاچاق، پدیده شومی است که آسیب های فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده و مانعی برای رشد تولید است و پلیس با تمام توان با این پدیده مقابله می کند .

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری در محل برگزاری نمایشگاه کتاب
  • ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌