Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولیویر دی شاتر» نماینده ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت، اتحادیه اروپا قادر نیست خود را با هدف کاهش فقر در اروپا تطبیق دهد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، دی شاتر که اخیراً گزارشی در این زمینه منتشر کرده است، گفت «چارچوب قانون اساسی» اتحادیه اروپا شرایطی رقابتی مخربی در زمینه همکاری‌ها، درآمدهای مالیاتی سطح دستمزدها ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، عدم هماهنگی میان این مسائل، در کنار معاهده رشد و ثبات ۱۹۹۷، از جمله موانع پیشرفت در مبارزه با فقر هستند.

دی شاتر افزود، رقابت داخلی برای کاهش مالیات با هدف جلب سرمایه، به واسطه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) تشدید شده است؛ چرا که اکنون بریتانیایی‌ها به دنبال کسب برتری بر اعضای این اتحادیه هستند.

این گزارشگر ویژه فقر شدید در ادامه گفت، برگزیت می‌تواند مقاومت در برابر دولت‌های تندرو اتحادیه اروپا را که به دنبال لابی‌گری جهت جذب سرمایه هستند، تضعیف کند.

دی شاتر با اشاره به نبود هماهنگی برای کاهش چنین رقابت‌هایی گفت: «فکر می‌کنم این مسئله به فشار بر کشورهای عضو می افزاید و دستیابی به اهداف عالی که برای خود در نظر دارند را دشوارتر می‌سازد».

این مقام سازمان ملل گفت شاهد وجود حسن نیت در میان موسسات اتحادیه اروپا بوده اما در حال حاضر این اتحادیه نمی‌تواند هدف کاهش فقر را دنبال کند.  ۸.۷ میلیون نفر از هدف قبلی بروکسل برای خارج کردن بیست میلیون اروپایی از فقر، محروم ماندند.

دی شاتر گفت، یک پنجم اروپایی‌ها، معادل بیش از ۹۲.۴ میلیون نفر، همچنان در فقر به سر می‌برند و درآمدی کمتر از ۶۰ متوسط درآمد ملی را به خود اختصاص می‌دهند. ۲۳.۱ درصد از کودکان اروپایی، معادل ۱۹.۴ میلیون نفر، در فقر زندگی می‌کنند.

او در ادامه افزود: «حس من اکنون این است که نگرانی بزرگی از این مسئله وجود دارد که اگر هدف جدیدی [برای کاهش فقر] تعیین شود، این بار هم با شکست مواجه شود».

«گوردون براون» نخست‌وزیر سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ انگلیس روز دوشنبه به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور هشدار داد بدون انجام اصلاحات سراسری در این کشور احتمال این وجود دارد که انگلیس به یک «دولت ورشکسته» تبدیل شود.

او از جانسون خواست، به وعده انتخاباتی خود برای ایجاد یک کمیسیون ویژه دموکراسی به منظور بازنگری در شیوه حکومتداری و حکمرانی در کل بریتانیا (۴ کشور عضو) عمل کند.

اظهارنظر براون در حالی مطرح شده که نظرسنجی‌های اخیر در چهار کشور عضو «پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی» (شامل انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) نشان می‌دهد، اکثریت احتمال می‌دهند اسکاتلند ظرف ۱۰ سال آینده مستقل شود.

اتحادیه اروپا دو ماه قبل اروپا هشدار داده بود که بیش از ۷۰۰ هزار بی‌خانمان در این اتحادیه وجود دارند که افزایشی ۷۰ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۰ را نشان می‌دهد.

طی قطعنامه‌ای با ۶۴۷ رای موافق و ۱۳ رای مخالف و ۳۲ رای ممتنع، پارلمان اروپا خواستار پایان معضل بی خانمان‌ها در این اتحادیه تا سال ۲۰۳۰ شده است.

بر اساس متن این قطعنامه، اعضای پارلمان اروپا به این موضوع نیز اشاره کرده‌اند که در پی بحرانی که همه گیری ویروس کرونا ایجاد کرده تعداد افرادی که در شرایط نامناسب و بدون سرپناه قرار خواهند گرفت افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل اتحادیه اروپا فقر حقوق بشر نماینده ویژه سازمان ملل اتحادیه اروپا کاهش فقر دی شاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است

نماینده ایرلند در پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی اولین طرفی بود که به منافع ایران حمله کرد، گفت اتحادیه اروپا در جنایات منطقه هم‌دست بوده و لکه ننگی است بر دامن بشریت.

به گزارش ایسنا، «میک والاس» عضو پارلمان اروپا در بروکسل گفت: «این نهاد (اتحادیه اروپا) نمی‌تواند درباره اینکه چه کسی برای اولین‌بار به دیگری حمله کرد، حقیقت را بیان کند. این اسرائیل بود که در ابتدا به (کنسولگری) ایران حمله کرد؛ اما این نهاد یک جهان‌بینی استعماری دارد.»

او ادامه داد: «چطور از مردم خاورمیانه تا این حد متنفر شدید که سعی دارید آن‌ها را خارج از قلمرو قوانین بین‌المللی محسوب کنید؟ کشورهای اتحادیه اروپا در ۵ سال گذشته از طریق فروش تسلیحات و مداخله نظامی مستقیم، در جنگ یمن با ۴۰۰ هزار کشته، در نسل‌کشی غزه با ۱۰۰ هزار کشته و مجروح و همچنین در تحریم علیه سوریه و ایران که هر سال موجب ده‌ها هزار مرگ قابل‌پیشگیری می‌شود، همدست بوده‌اند.»

این سیاستمدار که از سال ۲۰۱۹ یکی از نمایندگان ایرلند در پارلمان اروپاست، گفت: «ما در اینجا بحث‌های بی‌پایانی درباره حقوق بشر داریم، اما این افرادی که شما با رای خود درهم شکسته‌اید، از حقوق بشر محروم هستند. وانمود می‌کنید که اتحادیه اروپا نهادی متمدن است. با کت‌وشلوار اینجا می‌نشینید و با آرای خود افراد را به مرگ محکوم می‌کنید. شما آشکارا دروغ می‌گوید تا اقدامات خود را توجیه کنید.»

والاس این استاندارد دوگانه اعضای اتحادیه اروپا را مصداق «ابتذال شر» دانست و گفت: «این نهاد لکه ننگی است بر دامن بشریت.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد