Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:56:02 GMT

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های کرج و کردان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۹۲۶۵

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های کرج و کردان

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی از امروز جمعه تا شنبه‌شب در منطقه البرز مرکزی است که موجب رخداد رگبار باران و برف و رعد و برق و وزش باد شدید و لحظه‌ای، در ارتفاعات کولاک برف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این شرایط منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در حوزه آبریز رودخانه کردان و کرج، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز نیمه‌ابری تا ابری همراه با رگبار باران و برف و رعد و برق است و در ارتفاعات شاهد کولاک برف و رگبار و رعد و برق خواهیم بود و روند کاهش آلودگی نیز رخ خواهد داد، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۱۵ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۴ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۰ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد لحظه‌ای، رگبار باران و برف و رعد و برق و هوا سالم خواهد بود.

بهارونداحمدی در پایان به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۲- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۲ متر بر ثانیه است.

کد خبر 5133784

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی البرز شهرستان کرج دهه فجر ویروس کرونا آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج شیراز شهرکرد اردبیل شیوع کرونا آلودگی هوا انقلاب اسلامی ایران درجه سانتی گراد رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از امروز وارد منطقه شده تا اوایل هفته آینده به صورت متناوب به فعالیت خود در این منطقه ادامه می‌دهد که بارش‌ها در نوار غربی بیشتر از سایر مناطق پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه به صورت افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق ابتدا در مناطق جنوب استان شروع می‌شود و به تدریج تمام مناطق استان را فرا می‌گیرد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بیشتر در بعداز ظهر‌ها خواهد بود و از روز جمعه سامانه تقویت شده و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

محمدپور اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی دمای‌هوا نیز به طور میانگین ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و از گرمای هوا که از اوایل هفته جاری شروع شده بود، تا حدودی کاسته می‌شود.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای چهار درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۱ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام