Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بنا برگزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان سرپایی به بیماری کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی تا ظهر امروز 37 هزار و  448 مورد بوده است که ابتلای 67 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 44 هزار و 229 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و  781 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار و 602 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 171 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 6 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 132 نفر جان خود را از دست داده‌اند که فوت یک نفر از این مجموع طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 19 هزار و 95 نفر اعلام شده است.


واکسن تزریقی بنیاد برکت، تقریبا از کم عارضه‌ترین انواع واکسن کرونا است
 
سیدمرتضی خاتمی اظهار کرد: واکسن تزریقی بنیاد برکت تقریبا از کم عارضه‌ترین انواع واکسن کرونا است که آزمایشات انسانی آن با موفقیت کامل پیش رفته و امید است که مسیرهای بعدی هم هرچه زودتر طی شود.
 

نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: بیماری عالم‌گیر کرونا شرایطی در دنیا ایجاد کرده که تمام شئونات مهم از جمله مشاغل، سبک زندگی، مراودات و ارتباطات را به نوعی تحت تاثیر قرار داده و در این راستا، مردم در راستای همکاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سنگ تمام گذاشتند.

خاتمی با بیان اینکه در زمینه واکس کرونا بحث‌های گوناگونی مطرح است افزود: کشور ما سابقه حدودا ۱۰۰ ساله‌ای در تولید واکسن دارد، و خوشبختانه دستاوردهای بسیار شگرف و مبارکی هم در خصوص واکسن بیماری کرونا حاصل شده است که در این راستا، ۱۲ شرکت در این عرصه فعالیت موفقی داشتند که هشت شرکت در مسیر تولید واکسن قرار گرفتند و از این هشت شرکت هم، چهار  شرکت فاز حیوانی را پشت سرگذاشتند و کارآزمایی بالینی انسانی را شروع کردند. 

وی با اشاره به اینکه پیشتازترین شرکت در تولید واکسن کرونا، توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) حمایت و پیگیری می‌شود، ابراز داشت: این شرکت با داشتن غرفه‌های مختلف، فعالیت‌های مختلفی در تولید تست‌های سریع، شناسایی ویروس و تولید واکسن دارد و فار اول انسانی واکسن هم با تست ۵۶ نفر در مسیر اجرا قرار گرفته، و امیدوار هستیم که تا پایان بهمن ماه سال‌جاری، دو شرکت دیگر هم، با مکانیزم‌های تولید واکسن در این مسیر قرار بگیرند.  
عضو کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: واکسن تزریقی بنیاد برکت تقریبا از کم عارضه‌ترین انواع واکسن کرونا است که آزمایشات انسانی آن با موفقیت کامل پیش رفته، و امید است که مسیرهای بعدی هم هرچه زودتر طی شود .
 
خاتمی با اشاره به تولید مشترک واکسن کرونا بین ایران و کوبا، که درحال ساخت است، اظهار داشت: با اتمام فاز دوم انسانی این واکسن، فاز سوم هم درحال آغاز است و اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
 
نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت واکسن‌سازی رازی هم درحال تولید واکسن است و مجوز تست‌های انسانی را هم اخذ کرده، یادآور شد: از منابع معتبر و مطمئن دست‌اندرکاران اجرا در وزارت بهداشت هم پیگیر تهیه واکسن هستند و تا پایان بهمن ماه مقرر است، مرحله اول تزریق به گروه‌های آسیب‌پذیر ازجمله جامعه پزشکی و افراد مسن دارای بیماری زمینه‌ای انجام شود.
 انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان مجلس شورای اسلامی دانشگاه علوم پزشکی آمار مرتضی خاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سید صمد ضیائی درخصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان