Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید امروز (جمعه) در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره توافق هسته‌ای ایران و بازگشت آمریکا به آن اظهاراتی مطرح کرده است.

به گفته این مقام آمریکایی: «در ابتدا ایران باید پایبندی به برجام و محدودیت‌های آن را نشان دهد تا آمریکا به این توافق هسته‌ای بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ساکی در جمع خبرنگاران مدعی شد «پیش از هر ملاقاتی بین مقامات آمریکا و ایران باید ایران متعهد شود.»

این مقام کاخ سفید همچنین اعلام کرد: «من نمی‌توانم جدول زمانی برای برجام و مذاکرات مرتبط با آن ارائه دهم. تنها مسئله آشکار لزوم پایبندی ایران به برجام است. رئیس جمهور آمریکا معتقد است باید به دنبال تقویت خلل‌های مربوط به انرژی هسته‌ای باشیم و در کنار آن به موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های ایران در منطقه نیز بپردازیم.»

او در پایان گفت: «تاکید می‌کنم ایران باید متعهد شود. در حال حاضر موضوع مهم چگونگی تعامل با شرکا و متحدانمان در اروپا و اعضای ۱+۵ و آینده توافق هسته‌ای است.»

ساعاتی پیش «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات آینده درباره آن صحبت کرده و مدعی شد: «مذاکره با ایران بسیار سختگیرانه خواهد بود.»

مکرون در حالی این اظهارات را مطرح کرده که روز گذشته «هایکو ماس» وزیر امورخارجه آلمان، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد به زودی اتحادیه اروپا گفت‌وگویی با آمریکا درباره ایران خواهد داشت.

ماس در این مصاحبه با بیان آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، تمایل خود به بازگشت به برجام را نشان داده است اعلام کرد «به‌زودی قدرت‌های اروپایی با واشنگتن مذاکره‌ای با محوریت ایران خواهند داشت و او انتظار دارد آلمان، فرانسه، و انگلیس به‌سرعت وارد رایزنی با آمریکا شوند.»

به تازگی «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مدعی شد این اتحادیه همواره مشتاق بازگشت آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای برجام بوده‌اند و باید راهی برای آن پیدا کنند.

دولت دونالد ترامپ در می‌ سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن از سوی ایران زیر پا گذاشت. پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌راه انداخت تا از این روزنه بساط مذاکرات نمایشی را در جهت حصول نیات خود فراهم کند؛ تیری که به‌رغم تشدید تحریم‌ها به سنگ خورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاخ سفید توافق هسته ای ایران توافق برجام توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید

سخنگوی سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد یک خودرو به حصار کاخ سفید در آمریکا برخورد کرد و راننده آن کشته شد.

وی گفت: اندکی قبل از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت محلی یک خودرو با سرعت زیاد به دروازه بیرونی مجموعه کاخ سفید برخورد کرد. ماموران سعی کردند به راننده کمک کنند، اما وی در دم جان باخت. تحقیقات در حال انجام است.

سال گذشته نیز در ایالت دلاور آمریکا یک راننده خودرو با خودرویی که در کنار کاروان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار داشت تصادف کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق