Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد جوابیه‌ای به یادداشت روز خبرگزاری فارس استان کهگیلویه و بویراحمد داده است.

در این جوابیه آمده است: احتراما در راستای اجرای ماده ۲۳ قانون مطبوعات مصوب ۷۹/۱/۳۰ ، متن جوابیه در پاسخ به  تیتر آن خبرگزاری در تاریخ ششم بهمن ماه ۹۹ ساعت ۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۴ با موضوع « قصه نان و روغن در کهگیلویه و بویراحمد» جهت تنویر افکار عمومی ارسال می‌گردد، خواهشمند است نسبت به درج آن  اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

۱_  در ماههای اخیر افزایش قیمت مواد اولیه برای استحصال روغن خوراکی در بازارهای جهانی مشکلات ناشی از تخصیص ارز مرجع و واردات مواد اولیه به کشور، رسوب این کالا در بنادر ورودی باعث التهاب در بازار روغن خوراکی گردیده گر چه دستور وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت برای تسریع در ترخیص کالای رسوب شده در بنادر منجر به حمل مواد اولیه از مخازن به کارخانجات تولیدی و گشایش های خوبی در این زمینه گردید اما دیگر مشکلات ناشی از  تحریم باعث گردیده تا سرعت در استحصال و  تولید همچنان با وقفه انجام گردد.

۲_ طبق آمار و اسناد موجود از مهرماه سال جاری روند توزیع روغن در کل شبکه کشور دچار اختلال گردید  این در حالی است که  قبل از این اتفاق بازار استان  از حیث تامین و توزیع در وضعیت مطلوبی قرار داشته است. 

۳_بعد از بروز مشکلات و کمبود مواد اولیه این کالا در سراسر  کشور، مدیریت تخصیص روغن خام در شبکه‌های توزیعی صرفا از طریق ستاد تنظیم بازار کشور  و شرکت بازرگانی دولتی ایران و بر اساس شاخص های جمعیتی امکان پذیر شد و بر این اساس سهمیه استان به صورت ۱۰۰ در صد جذب و به میزان   ۲۵۰۰ تن در شبکه های توزیعی،  عرضه شده  است. 

۴_ علاوه بر جذب سهمیه تخصیصی استان  از طریق مباشرین فروشگاه های زنجیره ای  با ظرفیت افزون بر ۶۰ شعبه در کل استان، سهمیه مضاعفی طی پیگیری‌های مستمر بالغ بر ۷۵۰تن نیز  جذب و توزیع گردیده است. 

۵_  سهم سرانه مصرف سالانه این کالا در اسناد راهبردی مدیریت کالاهای اساسی کشور و میزان حجم کالای توزیع شده در بازار طی چهار ماه اخیر  در شرایط حاد کمبود کالا در سراسر کشور نشان دهنده تقارن میزان نیاز و عرضه است مطلبی که بررسی آن در بازارهای سایر استانها که حتی محل استقرار چندین کارخانه تولیدی می‌باشند بسیار آسان است از سوی دیگر  مدیریت تقاضای مصرف نیز مطلب مهمی است که مدیریت آن توسط خانوارها بسیار با اهمیت است. 

۶_بسیار پر واضح است این کمبود مربوط به استان نبوده و مقایسه بازار استان با سایر مراکز استانها و نقاط دیگر موید این مطلب است حکایت تحریم های ظالمانه و مدیریت خانوارهای عزیز در مصرف بهینه و پرهیز از انباشتهای غیر ضروری خانگی کالا در این شرایط خاص مصداق این شعراست:

چو حافظ در قناعت کوش و از دنیای دون بگذر
که یک جو منت دو نان، دو صد من زر نمی‌ارزد

به گزارش فارس؛ با قدردانی از توضیحات سازمان صمت استان در خصوص وضعیت روغن اما هیچ توضیحی در خصوص دلیل کیفیت پایین نان علیرغم افزایش قیمت‌ها داده نشده است!.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یادداشت روغن کهگیلویه و بویراحمد بازار کهگیلویه و بویراحمد مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • درخشش کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است