Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:31:02 GMT

۲.۵ هکتار از جنگل های گیلان طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۰۰۹۶

۲.۵ هکتار از جنگل های گیلان طعمه حریق شد

میرحامد اختری شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۶ فقره حریق در جنگل های طبیعی شهرستان های ماسال، آستارا، تالش، سیاهکل، فومن و رضوانشهر به وقوع پیوست.

وی با اشاره به آمادگی منابع طبیعی گیلان با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم اضافه کرد: تمام نیروهای قرقبان و حفاظتی منابع طبیعی استان حضور به موقع داشتند و حریق ها با کمک نیروهای مردمی و امدادی اطفا و مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه هم اکنون حریقی در جنگل های استان نداریم، خاطر نشان کرد: تمامی ۶ فقره حریق، سطحی بوده و به درختان آسیب وارد نشده است.

وی با بیان اینکه در ١٠ ماه گذشته ٢٣٢ فقره حریق با ۴۷۳ هکتار در جنگل های استان گیلان به وقوع پیوست، اظهار داشت: این تعداد حریق نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد ۴۶ درصد و در مساحت پنج درصد افزایش یافته است.  

ماه گذشته نیز ۱۷۴ هکتار از جنگل ها و مراتع استان با ۱۱۱ مورد حریق به دلیل وزش شدید بادهای گرم دچار آتش سوزی شد که همه سطحی بوده و به تنه درختان آسیبی نرسید.

 مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مورد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

برچسب‌ها رشت گیلان منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان منابع طبیعی رشت گیلان منابع طبیعی اخبار کنکور منابع طبیعی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اصغر چگینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت پس از بازدید میدانی از بازارچه امامزاده ابراهیم شفت اظهار داشت: آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت از ساعت ۱۲ شب ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و ده‌ها واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوختند.

وی در پایان گفت: ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده و علت حریق پس اعلام نظر کارشناسان متخصص امر مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • خودرو پژو در جیرفت طعمه حریق شد
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد