Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس لوداب؛ محمد امین سجادی مقدم؛ ویروس کرونا در این یک سال اخیر در قالب یک بیماری مرگبار بشریت را بیش از همیشه نگران کرده و امنیت روحی و روانی را به خطر انداخته و تمام جهان در پی مراقبت و دور نگه‌ داشتن خود از این ویروس هستند.

در این بین رعایت اصول بهداشتی در این شرایط حساس کرونایی یک اصل اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم حاکم بودن این شرایط حساس، اما متاسفانه چند سالی است که شهر گراب لوداب و روستاهای اطراف این شهر از نبود فضای مناسب و مشخص برای تخلیه فاضلاب‌های خانگی رنج می‌برد.

این مشکل سبب شده وضعیت نامطلوب و غیر بهداشتی در حیاط خانه ها بعد از پرشدن چاه های فاضلاب به وجود آید اهالی شهر گراب لوداب و روستاهای اطراف این شهر به شدت از وضع موجود ناراضی هستند.

از آن جا که خودروهای تخلیه فاضلاب بومی این منطقه نیستند و به سبب نبودن مکان و زمین مشخص برای تخلیه فاضلاب ها یا اصلا در منطقه حضور پیدا نمی کنند. و احیانا اگر حضور پیدا کنند و چاه فاضلابی را تخلیه کنند یا باید خارج منطقه لوداب جهت تخلیه بار خود مراجعه کنند و یا در اطرف خود منطقه لوداب اقدام به تخلیه  کنند.

به گزارش فارس؛ در این صورت باید دعوای مالکان زمین های شخصی را به جان بخرند در خوش بینانه ترین حالت اگر خودروی حمل فاضلاب با توجه به مشکلات ذکر شده در منطقه حضور پیدا کند. خانواده ها باید قیمت ها گزاف و چند برابر برای تخلیه چاه های فاضلاب خود بپردازند.

این پرداخت های گزاف از توان بسیاری از خانواده خارج است و از سر ناچاری باید با این وضع نامطلوب و ناخوشایند خودشان را وفق دهند.

به گفته مردم منطقه این معضل باعث شده که هر خانواده اقدام به حفر چندین چاه در حیاط خانه های خود کنند که باز هم جوابگوی دفع فاضلاب آنها نبوده و مجددا پر و سرریز شده اند و صحنه های غیربهداشتی فاجعه‌باری را به وجود آورده است.

مردم منطقه ی لوداب از مسئولان مربوطه اعم از  بخشداری، اداره آب و فاضلاب، دهیاری ها ،شهرداری و بهداشت محیط منطقه و سایر نهاد های مرتبط تقاضا دارند که در اولین فرصت ممکن و با توجه به جولان ویروس کرونا معضل عدم وجود جایگاه مشخص برای تخلیه فاضلاب‌های خانگی را برطرف کنند. تا سلامت بهداشتی مردم و منطقه از این وضعیت بحرانی خارج شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فاضلاب فاجعه ی بهداشتی چاه ویروس لوداب بهداشت محیط آب وفاضلاب تخلیه فاضلاب برای تخلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالله خسروی یکشنبه شب در دیدار فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه و معاونان وی ضمن تقدیر از حضور سردار هنریان مجرد و سایر فرماندهان این نیرو در مرزبانی گفت: مرزبانان در تأمین و ارتقا امنیت نقش ویژه ای دارند.

وی افزود: مرزداران در سنگر اول پاسداری از کشور قرار دارند و حساسیت کار آنان بسیار بالا و تأثیرگذار است و افتخار می‌کنند برای مردم خدمتگزاری می‌کنند

فرمانده مرزبانی استان بوشهر تصریح کرد: مرزبانان با موقعیت شناسی درست و به موقع از ورود هرگونه نا امنی به کشور جلوگیری می‌کنند.

وی گفت: نیروی دریایی سپاه یک نیروی مقتدر در خلیج فارس برای حراست و حفاظت از مرزهای آبی است

وی افزود: با تعامل منطقه دوم دریایی سپاه و سایر نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف، امنیت مطلوبی در منطقه وجود دارد.

سرهنگ خسروی در ادامه، پیگیری حقوق مرزنشینان را یکی از وظایف مهم مرزبانان برشمرد و بیان کرد: مرزبانان با رصد دقیق تحولات مرز و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی به استیفای حقوق مرزنشینان می‌پردازند.

کد خبر 6091494

دیگر خبرها

  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • سرآشپز پخت تورم در ایران