Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه تصویب توافقنامه تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی آمریکا و روسیه موسوم به "استارت جدید" را برای 5 سال دیگر امضا کرد.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است که قانون تمدید پیمان استارت جدید که توسط پوتین به امضا رسید، از روزی که به طور رسمی چاپ شود، اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هردو مجلس دوما و علیای روسیه روز چهارشنبه، با تمدید معاهده «استارت جدید» میان مسکو و واشنگتن، موافقت کردند. 

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، یک روز پس از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی او، مجلس سفلای روسیه (دوما) تمدید پنج ساله این معاهده را تصویب کرد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه با اشاره به اینکه توافق حاصل شده بر اساس شروط مسکو صورت گرفته است گفت: «طبق شروط ما، [این معاهده] به مدت پنج سال، بدون پیش شرط و بدون هیچ ضمیمه و الحاقیه‌ [تمدید می‌شود]».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای تمدید این معاهده پیش شرط‌هایی را تعیین کرده بود که با مخالفت مسکو مواجه شد. از جمله این پیش‌شرط‌ها می‌توان به ورود چین به معاهده به عنوان طرف سوم و باقی ماندن موشک‌های آمریکایی در کشورهای اروپایی مجاور روسیه اشاره کرد.

روسیه و آمریکا ۱۰ سال پیش معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده استارت جدید معروف شد. با این حال دولت پیشین آمریکا از تمدید آن طفره می‌رفت.

چند روز پیش «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا علیه پیشنهاد دولت جدید این کشور جهت تمدید معاهده استارت جدید موضع گرفته و گفته بود بایدن دقیقاً آنچه را که پوتین خواسته بود به او تقدیم کرده است.

پربیننده ترین امضای دو فرمان اجرایی جدید از سوی بایدن/ گام‌های اجرایی بازگشت به پیمان‌های آب و هوایی آماده بازگشت به تعهدات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هستیم/ این آغاز یک روز جدید است کدام کشور قدرت هسته‌ای بعدی است؟ پنجره بایدن برای بازگشت به برجام در حال بسته شدن است ایران در تحولات قفقاز متضرر شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور روسیه رئیس جمهور روسیه استارت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که در هفته‌های اخیر ایالات متحده به طور مخفیانه تسلیحات دوربردی را به اوکراین برای استفاده علیه روسیه ارسال کرده است - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رویترز به نقل از این مقام آگاه گزارش داد که آمریکا در هفته‌های اخیر به طور مخفیانه موشک‌های دوربرد ATACMS به اوکراین برای استفاده علیه روسیه داده است. 

به گفته این مقام آمریکایی، این موشک‌ها در بسته کمک نظامی 300 میلیون دلاری به اوکراین که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در 12 مارس تصویب کرد، وجود داشت.

وی در ادامه افزود: این موشک‌ها برای اولین بار در ساعات اولیه 17 آوریل علیه یک فرودگاه روسیه در کریمه که حدود 165 کیلومتر از خطوط مقدم اوکراین فاصله داشت، پرتاب شد.

تحولات اوکراین| عواقب ارسال موشک‌های دوربرد غربی به اوکراین

ارسال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) با برد تا 300 کیلومتر موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن بحث می‌شد هرچند موشک‌های با برد متوسط در سپتامبر سال گذشته به اوکراین عرضه شده بود.

پنتاگون در ابتدا با استقرار موشک‌های دوربرد مخالف بود، زیرا می‌ترسید که از دست دادن موشک‌ها از انبار آمریکا به آمادگی نظامی خود واشنگتن آسیب برساند. همچنین نگرانی هایی وجود داشت که اوکراین از آنها برای حمله به اهدافی در عمق روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟