Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش پرونده هسته‌ای ایران و چالشهای دیگر را با دولت جدید آمریکا بررسی خواهد کرد.

شبکه سعودی العربیه به نقل از وزیر خارجه سعودی جمعه شب گزارش داد که او گفته است اظهارات مقامات دولت جو بایدن در مورد ایران تأکیدی است بر اینکه او به دنبال تحقق امنیت در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن فرحان همانند ادعاهای قبلی خود، ایران را به داشتن سیاست‌های ثبات‌زدا متهم کرد که ریاض در دوره بایدن درباره این فعالیت‌های ادعایی گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر خارجه سعودی گفت: «امنیت منطقه مورد توجه کشورهای اروپایی و دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن است».

عربستان سعودی و تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به همراه رژیم صهیونیستی تلاش دارند آمریکا را متقاعد کند که آن‌ها نیز در مذاکرات آتی بین ایران و این کشور بر سر توافق هسته‌ای که دولت سابق آمریکا آن را نقض کرده، حضور داشته باشند؛ در خواستی که ایران با آن مخالفت کرده و پیشنهاد گفت‌وگوی منطقه‌ای و خارج از چارچوب برجام را به کشورهای عربی خاشیه خلیج فارس داده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی آمریکا فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند