Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


آموزش تیراندازی به نوه‌های صدام حسین برای مقابله با آمریکا!

«قصی صدام حسین التکریتی / Qusay Saddam Hussein al-Tikriti» دومین فرزند صدام حسین رئیس‌جمهوری عراق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصی به همراه برادر بزرگترش عدی و پسرش مصطفی چند ماه پس از سقوط بغداد، در شهر موصل با نیروهای آمریکایی درگیر شدند و پس از درگیری 6 ساعته، کشته شدند. سه پسر دیگر قصی به همراه همسرش به اردن فرار کردند و هم اکنون در این کشور زندگی می‌کنند. تصاویری که اکنون مشاهده می‌کنید متعلق به سال 2003 است که بحث حمله آمریکا جدی شده بود و ظاهراً این تصاویر آموزش تیراندازی قصی حسین به فرزندانش و نوه‌های صدام حسین بخشی از حرکت تبلیغاتی برای انتقال این پیام به مردم عراق بود که در صورت حمله آمریکا حتی نوه‌های صدام نیز با آمریکایی‌ها می‌جنگند. این تصاویر از آموزش قصی به فرزندانش که در یکی از بیابان‌های اطراف بغداد ثبت شده را در تابناک می‌بینید.

 


دفاعیات عجیب آلبرت اشپر در دادگاه نورنبرگ

وزیر تسلیحات و تولید نظامی رایش سوم «آلبرت اشپر / Albert Speer» یکی از افرادی بود که پس از شکست آلمان در جنگ جهانی دوم در نورنبرگ محاکمه شد و جزو معدود مقامات ارشد نازی بود که توانست از این دادگاه جان سالم به در ببرد. او که یک معمار بود در زمان هیتلر بناهای مهمی ساخت و سپس به مقام وزارت رسید که در آن مقام نیز عملکرد مناسبی از خود نشان داد. اکثر متهمین دلیل اعمال غیرانسانی خود را تبعیت از دستورات اعلام کردند. استفاده این دفاع آنقدر در دادگاه نورنبرگ شایع بود که بعدها به همین نام معروف شد.آنچه او را از سایر متهمین جدا می‌کرد این بود که برخلاف سایر متهمین از دفاع نورنبرگ استفاده نکرد. او مسئولیت خود به عنوان یکی از اعضای دولت نازی را پذیرفت اما همچنان اطلاع از جنایت‌ها را انکار کرد. او نهایتا به دلیل استفاده از کار اجباری از مردم کشورهای تحت اشغال به 20 سال زندان محکوم شد. تصاویری از دادگاه همراه با دفاعیات او را با زیرنویس فارسی در ویدیو تابناک ببینید.

 


تصرف دفتر تلویزیون ایران در اعتراض به اعدام‌ها

پس از یک سلسله اعدام در سال 1355، گروهی از دانشجویان ایرانی مقیم پارس، در تیرماه این سال دفتر تلویزیون ایران را در فرانسه تصرف کردند. تصاویری که می‌بینید متعلق به این اتفاق است.

 


دستور مخوف شماره 227 و 270 استالین چه بود؟

در جریان جنگ جهانی دوم ژوزف استالین برای اینکه بتواند نیروها را منظم کرده و از تسلیم شدن آن‌ها در برابر ارتش آلمان جلوگیری کند دو دستور مخفی صادر کرد. دستور شماره 227 و دستور شماره 270، هدف این دو دستور مجازات هر نوع ضعف و سستی در میدان نبرد بود، بر اساس دستور 227 هر سربازی که بدون اجازه عقب ‌نشینی می‌کرد بلافاصله محکوم به اعدام بود و به او شلیک می‌شد و همچنین هرگونه رفتار غیرقانونی و تخلفات جزئی باعث می‌شد سربازان به هنگ‌های تنبیهی اعزام شوند که سخت‌ترین و خطرناک‌ترین عملیات‌ها را به عهده داشت. بسیاری از این هنگ‌ها زنده بازنمی‌گشتند. دستور 270 که پسر و عروس خود استالین نیز گرفتار آن شدند تمام افسران و مقامات سیاسی را از تسلیم شدن در برابر دشمن منع می‌کرد. بر اساس این دستور هر مقام سیاسی یا افسری که اسیر می‌شد خائن تلقی می‌شد و در صورت بازگشت به شوروی بازداشت و اعدام می‌شد. افزون بر آن همسر و پسرش نیز در شوروی بازداشت و به اردوگاه کار اجباری فرستاده می‌شدند. وقتی پسر خود استالین به اسارت نازی‌ها در آمد، استالین به مدت دو سال عروس خود را به اردوگاه کار در سیبری فرستاد. در این ویدیو تصاویری از اعمال دستور 227 را همراه با حرف‌های نوه استالین در این باره با زیرنویس فارسی ببینید.

 


مواضع و لحظات ترور غسان کنفانی توسط موساد

غسان کنفانی نویسنده و روزنامه نگار شهیر عرب که یکی از رهبران جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز بود سالها با نگارش کتب و مقالات خود با قلم به نبرد استعمار حاکم بر سرزمین مادری اش رفت. این نویسنده که در 1948 در اثر ترور و وحشت صهونیست‌ها مجبور به فرار از زادگاه خود شد هرگز یاد کشور خود را فراموش نکرد و تا آخرین لحظه که توسط موساد ترور شد به مبارزه خود علیه نیروهای مهاجم ادامه داد. مصاحبه او با خبرنگار انگلیسی که در آن چرایی عدم مذاکره با اسرائیل را تشریح می‌کند همراه با تصاویری از ترور وی توسط موساد را در این ویدیو ببینید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان مهدی جهانگیری پوری حسینی آنتونی بلینکن بسته ویدیویی صدام حسین ژوزف استالین مهرداد میناوند علی انصاریان مهدی جهانگیری پوری حسینی آنتونی بلینکن نوه های صدام توسط موساد صدام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده ماجرای یک ترور توسط موساد؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • پیشنهاد عجیب برای اهدای زمین‌های ایران به اتباع
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر