Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سازمان امنیت دریایی اندونزی روز جمعه اعلام کرد که تحقیقات درباره دو نفتکشی که اخیرا توقیف شده یک هفته دیگر به پایان می‌رسد.
دو نفتکش غول پیکر ایران و چین، روز یک شنبه هفته گذشته در آب های اندونزی در نزدیکی جزیره «کالیمانتان» توقیف شدند.
نفتکش «ام تی هورس» به شرکت ملی نفت ایران تعلق دارند و نفتکش «ام تی فریا» توسط شرکت «شانگهای فیوچر شیپ مننجمنت»، اداره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو نفتکش در مجموع 61 خدمه دارند و اندونزی ادعا کرده است که به دلیل نقض قوانین دریانوردی توقیف شده‌اند.
«وینسوو پراماندیتا» سخنگوی آژانس دریایی اندونزی به خبرگزاری آناتولی گفته، ما در حال جمع آوری اطلاعات هستیم و برای بررسیهای بیشتر این اطلاعات را به سازمانهای اجرایی تحویل خواهیم داد. اگر به مدارک و شواهد کافی نرسیم این نفتکش‌ها را آزاد خواهیم کرد.
وی در عین حال تایید کرد که قانون شماره 6 آبهای سرزمینی اندونزی جریمه چنین نقضهایی در آبهای این کشور را تعریف نکرده است.
مطابق ماده 24 قوانین دریایی اندونزی، مجازات جرائم در آبهای سرزمینی این کشور مطابق با کنوانسیونهای بین المللی و دیگر قوانین موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد.
سخنگوی سازمان امنیت دریایی اندونزی تاکید کرد که قوانین اندونزی درمورد اینچنین نقضها در آبهای اندونزی دچار ضعف است.
مقامات اندونزی مدعی هستند که این دو نفتکش با نشان ندادن پرچم و خاموش کردن سیستم رهیابی اتومات هویت خود را پنهان کرده بودند و به تماس های رادیویی پاسخ ندادند.
به ادعای مقامات جاکارتا، خدمه این نفتکشها با اتهامات نقض حق عبور بی ضرر، ورود غیرقانونی به آبهای اندونزی، نقل و انتقال غیرقانونی، خاموش کردن سیستمهای رد یابی، لنگر انداختن غیرقانونی، آلودگی آب و برافراشته نکردن پرچم روی عرشه کشتی مواجه هستند.
چین روز چهارشنبه اعلام کرد خواستار جزئیات وضعیت حدود 25 خدمه با ملیت چینی شده است که در میان 61 خدمه دو نفتکش غول پیکر توقیف شده توسط اندونزی بودند.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفته، پکن از اندونزی خواسته است تا تحقیقات را «منصفانه و مطابق با قانون» پیش ببرد.
منبع: فارس برچسب ها: اندونزی ، نفتکش

منبع: خرداد

کلیدواژه: اندونزی نفتکش دریایی اندونزی توقیف شده دو نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند

روزنامه فایننشال تایمز امروز جمعه گزارش داد عربستان سعودی و اندونزی در تلاش هستند تا کشورهای اتحادیه اروپا را متقاعد کنند که مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را رد کنند زیرا آنها نگران آینده ذخایر خود در غرب هستند.

به گزارش ایسنا، در نشست اخیر وزرای دارایی گروه ۲۰ در برزیل، وزرای دارایی عربستان و اندونزی از جمله کسانی بودند که از ایده توقیف احتمالی دارایی‌های مسدود شده روسیه و استفاده از آنها به نفع اوکراین نگران شدند.

این روزنامه گفت که محمد الجدان از عربستان سعودی و سری مولیانی ایندراواتی از اندونزی سوالاتی را مطرح کردند که آیا باید از دارایی‌های روسیه استفاده شود یا خیر. گروه ۷، به رهبری آمریکا و اتحادیه اروپا، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲، راه‌های قانونی برای مصادره دارایی‌های روسیه را مورد بحث قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، مسکو از تلاش‌ها برای مصادره دارایی‌های خود به عنوان یک اقدام دزدی، انتقاد کرده است. بانک مرکزی اروپا هشدار داده است که توقیف در درازمدت خطرات اعتباری را برای یورو به همراه دارد و پیشنهاد کرده است که فراتر از یک درگیری به موضوع جداگانه نگاه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم