Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@11:50:02 GMT

نکاتی در رابطه با تهیه ژله

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۱۰۵۵

ژله یک دسر خوشمزه است که طرز تهیه ساده‌ای دارد، اما برای تهیه آن باید نکاتی را رعایت کرد. خبرگزاری میزان _ نمناک نوشت: ژله یک دسر خوشمزه است که طرز تهیه ساده‌ای دارد و تقریبا همه افراد حداقل برای یک بار تجربه درست کردن ژله را دارند. ژله‌ها دارای طعم‌ها و روش تهیه و ظاهر متفاوت هستند.   برای اینکه بتوانید ژله‌ای زیباتر، خوش طعم‌تر و حرفه ای‌تر درست کنید باید قلق‌های خاص و فوت و فن‌های درست کردن ژله را بیاموزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     طرز تهیه ژله ساده یک بسته ژله با هر طعمی که می‌پسندید را انتخاب کنید و یک لیوان آب را در ظرفی ریخته و بگذارید تا جوش بیاید. سپس پودر ژله را داخل آن ریخته و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود. اجازه دهید تا حدود یک دقیقه روی حرارت بماند و آن را هم بزنید. بعد نصف لیوان آب سرد را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و درون قالب خود بریزید.   آماده سازی قالب یک قالب که طرح زیادی دارد انتخاب کنید بهتر است قالب شما پلاستیکی و یا سیلیکونی باشد. اما شما می‌توانید از همه جنس قالب اعم از پیرکس، شیشه ای، پلاستیکی، فلزی، سیلیکونی، تفلون و ... می‌توانید استفاده کنید.   برای اینکه ژله راحت‌تر از ظرف جدا شود: قالب را روغن مالی کنید و سپس شکر بپاشید و نیم ساعت داخل فریزر بگذارید و بعد مایع ژله را داخل آن بریزید.   برگرداندن دسر و ژله: استفاده از آب داغ هنگامی که دسر کاملا بست، قالب دسر را پانزده تا بیست ثانیه داخل یک ظرف محتوی آب داغ می‌گذاریم سپس ژله را به ظرف مورد نظر منتقل کنید. اگر ژله کمتر ازاین زمان در آب داغ قرار بگیرد ژله کامل جدا نمی‌شود و اگر زمان قرار گرفتن ژله در آب زیاد باشد ژله آب خواهد شد.   استفاده ازحوله گرم و سشوار شما می‌تونید بعد ازبستن ژله ان را همراه قالب در ظرف دمر کنید، حوله‌ای ازقبل گرم شده را دور قالب بپیچید تا قالب جدا شود. چنانچه در آشپزخانه نمناک پیش از این هم کامل توضیح دادیم شما می‌تونید بعد ازبستن ژله ان را همراه قالب در ظرف دمر کنید و همه جای قالب سشوار بگیرید تا دسر از قالب جدا شود.   جدا کردن ژله از قالب‌های پیرکس: روش استفاده از آب گرم اگر قالب ژله تان پیرکس باشد مناسب نیست، زیرا در اثر تغییر ناگهانی دما ظرف پیرکس می‌شکند. هنگام درست کردن ژله در ظرف پیرکس مقداری آب به دیواره‌های ظرف قبل از اینکه مواد ژله را در ظرف بریزید بپاشید. زمان در آوردن ژله از قالب اجازه دهید تا چند دقیقه بیرون از یخچال باشد و سپس قالب را با تکان تکان دادن جدا کنید.   طریقه شفاف شدن ژله برای اینکه ژله شفاف تری داشته باشیم بعد از حل کردن پودر ژله در آب جوش ظرف را روی بخار آب می‌گذاریم تا تمام ذرات ژله حل شده و شفاف شود.   روش زود بستن ژله برای درست کردن فوری ژله زمانی که ژله را بن ماری کردید، از سه چهارم لیوان یخ به جای یک لیوان آب سرد استفاده کنید. یخ‌ها رو داخل ژله داغ ریخته و هم بزنید تا حل شوداما ژله را با یخ داخل یخچال نگذارید. پس از آب شدن یخ ها، ژله رو درون طبقات بالاتر یخچال که خنک‌تر هست بگذارید تا ژله شما سفت و خوشمزه شده و در نیم ساعت حاضر شود.   سوال:علت نبستن ژله و نگرفتن آن چیست؟ تمامی نکاتی که در این بخش از آشپزخانه نمناک به آن اشاره کردیم فوت و فون اصلی درست کردن یک ژله حرفه‌ای و کاملا فرم دار بود که هر یک را اشتباه انجام دهید و کم دقتی کنید می‌تواند موجب نبستن و نگرفتن ژله شود.   در واقع یکی از شما می‌تواند با اشتباه در ترکیب و میزان مواد اولیه و دیگری در لحاظ کردن حرارت مایع به مشکل نگرفتن و نبستن ژله برخورد کند پس نمیتوان گفت همیشه تنها یک دلیل و علت نبستن ژله وجود دارد بله با توجه به روند انجام آن علل متفاوت است. بیشتر بخوانید: فوت و فن‌های تهیه دسر خوشمزه پاناکوتا

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    برچسب ها: ژله دسر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ژله دسر درست کردن کردن ژله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه طرح جهادی آبرسانی در روستاها با جدیت دنبال می‌شود گفت: ۱۸۰ روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی آب‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان صابر علیدادی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ طرح در ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و نظارت دقیقی بر این موضوع اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و توجه شخص رئیس جمهور به موضوع تامین آب شرب روستاها افزود: تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در خوزستان اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و پنج باب مخازن ذخیره بتنی به ظرفیت بیش از ۱۲ هزار مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد آبرسانی استان است.

علیدادی تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته تا با تلاش یکدیگر تحول مثبتی در آبرسانی به روستاهای کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای آبرسانی به ۱۸۰ روستای استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، تصریح کرد: این اقدام با کمک قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی به عنوان معین در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی استان انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان به عنوان یکی از برنامه های بسیار مهم دولت سیزدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

کد خبر 749338

دیگر خبرها

  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد