Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@12:26:53 GMT

کرونا نصف خلبان‌های دنیا را از کار بیکار کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۱۲۳۷

صراط:

سقوط تقاضا برای سفرهای هوایی طی همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده بیش از نیمی از خلبان‌های دنیا بیکار شوند. آنهایی هم که هنوز پرواز می‌کنند، حس می‌کنند مانند گذشته مورد احترام کارفرمایان خود نیستند.

به گزارش تسنیم نظرسنجی از حدود 2600 خلبان نشان می‌دهد تنها 43 درصد از آنها کاری را که برای آن آموزش دیده‌اند انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

30 درصد بیکار شده و 17 درصد به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند. 10 درصد از این خلبان‌ها هم نقشی غیر از پرواز کردن بر عهده گرفته‌اند.

 شرایط کار بسیاری از خلبانهایی که هنوز پرواز می‌کنند، وخیم‌تر شده است. برای مثال، شرکت هواپیمایی کاتای پسیفیک هنگ کنگ 58 درصد دستمزد خلبان‌های خود را پایین آورده است و شرکت‌های هواپیمایی ترکیش ایرویز و سنگاپور ایرلاینز حقوق خلبان‌ها را موقتا کاهش داده‌اند.

 تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر اشتغال خلبان‌ها کاملا واضح است. تعداد زیادی از آنها احساس ناامنی شغلی می‌کنند و بسیاری به دنبال شغل‌های جدید هستند.

84 درصد از خلبان‌های بیکاری که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، دلیل این شرایط را همه‌گیری ویروس کرونا می‌دانند. قبل از بحران کرونا کمبود خلبان در سراسر دنیا وجود داشت که باعث افزایش تقاضا و بالا رفتن حقوق و مزایای آنها شده بود.

 40 درصد از این خلبان‌ها اعلام کردند سلامت روانی آنها تحت تاثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته چون آمار ابتلا در میان خلبان‌های جوان‌تر بالا رفته است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سفرهای هوایی همه گیری ویروس کرونا شرکت هواپیمایی صراط خلبان ها همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا

عکاس: زهرا فراست

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ویدیو/ روزی که فوتسال ایران سوم دنیا شد
  • (تصاویر) بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • افتتاح بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند