Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تنیس ایران از لحاظ سخت افزاری، نتیجه و مالی در چند سال گذشته نتوانسته آنچنان که باید باشد و سقوط تیم ملی به دسته چهارم و نداشتن حتی یک زمین اختصاصی و پایگاه قهرمانی هم ماحصل آن بوده است.

فدراسیون تنیس که متولی اصلی این رشته در کشور است، هیچ زمین یا مجموعه‌ای را در اختیار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمین تنیس استقلال و انقلاب هم که زمانی محل برپایی اردوها بود، در اختیار بخش خصوصی است و مشخص نیست اردوهای تیم ملی کجا باید برگزار شود.

سعید احمدوند که چندین سال سرمربی تیم ملی بود، به خوبی از شرایط این رشته در کشور آگاه بوده و معتقد است که وقتی هیچ امکاناتی در اختیار نداریم، نباید از حضور در دسته چهارم دیویس کاپ ناراحت باشیم.

* می‌خواهیم در تمام شهرها آکادمی تاسیس کنیم

*اگر بانوان پیشرفت کنند، به سود کل تنیس ایران است

* با این امکانات چرا نباید در دسته چهار باشیم؟

* برای نتیجه گرفتن باید راه جدیدی را برویم

*مشکل تنیس ایران سرمربی نیست

* اصلا کار راحتی در دسته چهارم نداریم

*هیچ وقت در زمین هارد کورت موفق نبوده‌ایم

* سرمربی قطر 16 هزار دلار حقوق می‌گیرد

 

** مشروح گفت‌وگوی احمدوند با فارس را در زیر می‌خوانید:

فارس: یک سال و نیم از جدا شدن از تیم ملی می‌گذرد. مشغول چه کاری هستید؟

در حال گسترش آکادمی تنیس احمدوند که چند سالی بود تاسیس کرده بودم، هستم. مدتی هم می شود که در بندرعباس مشغول آموزش به بازیکنان هستم.

فارس: در جام حذفی بانوان هم تیم آکادمی شما قهرمان شد؟

6 ماه است که آکادمی را در بندرعباس راه انداخته ایم. با اضافه کردن دو بازیکن کمکی یعنی درسا چراغی و مهتا خانلو توانستیم به صورت یک طرفه به مقام قهرمانی برسیم.

فارس: هدفتان از تاسیس آکادمی چیست؟

هدف و برنامه ما این است که در 4 سال آینده در تمام شهرهای ایران یک آکادمی داشته باشیم. برایمان هم این امر قابل دسترسی است. با این کار هم به تنیس کمک می کنیم و هم باعث جذب اسپانسرهای جدید خواهیم شد. بار مالی برای ما ندارد اما به نفع ورزش تنیس می‌شود. اسپانسر باشد می‌توانیم هم مسابقه داخلی برگزار کنیم و هم خارجی. مگر آکادمی مهدوی کیا چه کاری انجام می‌دهد؟ اسپانسر دارد و در تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌‌کند.

فارس: یعنی می‌خواهید از آکادمی مهدوی کیا الگوبرداری کنید؟

نه. ما کار خودمان را می‌کنیم. آکادمی مهدوی کیا را فقط مثال زدم که از طریق جذب اسپانسر کارهایش را پیش می‌ برد. اگر در این زمینه موفق باشیم، تنیس هم پیشرفت می کند. به نظر من فدراسیون هم باید همین کار را انجام دهد.

 

فارس: در این زمینه با مسئولان فدراسیون تنیس صحبت کرده اید؟

صحبتی نداشتم. این کارهایی که انجام می دهیم، شخصی است و فعلا مشکلی نداریم.

فارس: بودجه آکادمی چطور تامین می‌شود؟ خودتان تامین می‌کنید یا اسپانسر دارید؟

خوشبختانه اسپانسرها حمایت خوبی می‌کنند و رئیس هیات هرمزگان هم خیلی کمک کرد تا این اتفاق خوب بیفتد. هدف ما کمک به پیشرفت تنیس در سراسر ایران است، چون استعدادهای خوبی وجود دارند و فقط باید آن را کشف و حمایت کرد.

فارس: جام حذفی برگزار شد. وضعیت تنیس بانوان را چطور دیدید؟

بازیکنان با استعداد زیادی هستند که متاسفانه دیده نمی‌شوند و شرایطی برای تمرین آنها وجود ندارد. درسا چراغی که قهرمان شد، 15 سال بیشتر ندارد و واقعا خوب بازی می‌کند. وظیفه فدراسیون است که آنها را حمایت کند. تمرین کردن خیلی مهم است و بازیکنان باید بتوانند این کار را انجام دهند تا پیشرفت کنند. اگر تنیس بانوان پیشرفت کند، به سود کل تنیس ایران است.

فارس: در این وضعیت اقتصادی، چطور توانستید اسپانسر پیدا کنید؟

اسپانسرهای خوبی در استان هرمزگان حضور دارند و خوشبختانه خیلی خوب بچه‌ها را حمایت می ‌کنند و پاداش هم می‌ دهند. مشکل تنیس ایران، فقط نداشتن بودجه و اسپانسر است. اگر پول باشد، بازیکنان در مسابقات و اردوهای مختلف خارجی شرکت می‌کنند. با بازی کردن و مسابقه دادن است که یک نفر پیشرفت می‌کند.

فارس: البته مسئولان فدراسیون هم به خاطر همین مشکلات مالی نمی‌ تواند اعزامی داشته باشد.

درست است و همه این را می‌ دانند، اما مسابقه داخلی که می‌‌توان برگزار کرد. ما در حال حاضر نه تورنمنت خارجی می رویم و نه مسابقه داخلی داریم. با این شرایط چطور باید پیشرفت کنیم؟ هرگز نمی‌ توان با این وضعیت رشد کرد. من به جرات می گویم که اگر در دسته چهارم دیویس کاپ نباشیم، عجیب است.

فارس: البته یکی از بازیکنان سابق تیم ملی گفته بود، شان تنیس ایران در دسته چهارم نیست.

چرا باید باشد؟ مگر ما چه کار کرده ایم که باید گروه یک یا دو بازی کنیم؟ نه لیگ داریم و نه پول. آیا فدراسیون  اسپانسر دارد؟ چند تا مسابقه در سال برگزار می‌کنیم یا بازیکنان چند هفته در سال فیوچرز بازی می‌ کنند؟ تمام هم و غم تنیس ایران این شده که فقط جام حذفی برگزار شود. نمی‌توان کاری نکرد و در دسته دوم دیویس کاپ هم باقی ماند. تمام دنیا در حال پیشرفت هستند و سرمایه گذاری می‌کنند و ما کجای کار هستیم؟

فارس: یعنی با این شرایط نباید امیدوار بود که بتوانیم صعود کنیم؟

شما ببینید همین تیم قطر سرمربی ای را استخدام کرده که 16 هزار دلار در ماه حقوق می‌ گیرد و در کنار آن کمک مربی، بدنساز و ماساژور دارند؛ یعنی یک تیم کامل هستند. در مسابقات دیویس کاپ اعضای تیم روزانه 100 دلار پول توجیبی می‌ گرفتند. فکر می کنید ما چقدر گرفتیم؟

فارس: چقدر؟

ما برای 23 روز تنها 150 دلار گرفتیم. چه چیزی را با چه چیزی باید مقایسه کنیم؟ تا حرفه‌ای نشویم نمی‌توانیم به دسته های بالاتر صعود کنیم. با این شرایط جایگاهمان دسته چهارم است. تا زمانی که زیرساخت‌ها درست نشود، فایده ای ندارد. مگر ما تا 2017 ما در گروه 2 بودیم، اما از سال 2018 تنیس ایران سقوط کرد.

فارس: سقوط به خاطر همین کمبود مسابقات بود؟

ما در دسته دو به دو قرعه بد خوردیم. مقابل هنگ کنگ و چین تایپه در کشورشان بازی کردیم و سقوط کردیم. وقتی به دسته سه آمدیم، قوانین هم تغییر کرد. دو تیمی که صعود کرده بودند را به دسته سه بازگرداندند. قوانین و گروه بندی ها تغییر کرده است. اگر ما می خواهیم نتیجه بگیریم، باید راه جدیدی برویم. با 5، 6 هفته بازی نمی توانید تیم را برای دیویس کاپ آماده کنید.

فارس: داودی عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس گفته برنامه ای 4 سال برای بازگرداندن تیم ملی به دسته دوم دارد. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اگر امکاناتی که مدنظر است فراهم شود، خود به خود تنیس ایران رشد می‌ کند و نیاز به برنامه و چشم انداز 4 ساله نیست. زیرساخت‌ها را باید درست کنیم.

فارس: زمان برگزاری رقابت‌های گروه چهارم دیویس که ما در آن قرار داریم مشخص شده است. به نظر شما انتخاب سرمربی زود است یا دیر شده است؟

من بارها گفتم و باز هم می‌گویم اصلا مشکل تنیس ایران نداشتن سرمربی نیست.

فارس: فرصت آماده سازی مناسب است؟

بله. فرصت زیادی برای آماده سازی داریم و حدود 8 ماه تا آغاز مسابقات مانده؛ به شرطی که بتوانیم در مسابقات مختلف شرکت کنیم. الان حمید نداف در کمپی در بلگراد تمرین می‌کند و بعد از آن هم مسابقه خواهد داد. فدراسیون هم می‌تواند دیگر بچه ها را جمع کند و به مسابقات خارجی بفرستد.

فارس: چند مسابقه تا دیویس کاپ مناسب است؟

ما برای اینکه بخواهیم نتیجه بگیریم باید 7، 8 مسابقه داخلی و حدود 10 رقابت خارجی داشته باشیم. اگر 18 هفته بازی کردیم تازه در آن صورت می‌توانیم بگوییم تیم 60، 70 درصد آماده است. تاکید می کنم که اصلا کار راحتی در دسته چهارم نداریم و اگر مثل گذشته برویم، نتیجه نخواهیم گرفت. میزبان مسابقات ترکمنستان است که بازیکن خیلی خوب دارد و تیم گوام هم شرایطش بهتر از ما است.

فارس: قرار است مسابقات در زمین هارد کورت باشد، این موضوع به نفع ما است یا به ضررمان؟

ما هیچ وقت در زمین هارد کورت موفق نبوده‌ایم و نتیجه نگرفتیم. فقط یک بار در سال 2013 این شانس را داشتیم که صعود کنیم، اما در بخش میکس به مالزی باختیم. اصلا این نوع زمین استاندارد را نداریم که تمرین کنیم. باید آنقدر در مسابقات شرکت کنیم که بچه‌ها با تجربه شوند. باید امکانات خوبی برای تیم ملی فراهم کنیم.

فارس: رسیدن به دسته سه ممکن است؟

هر چیزی ممکن است، اما نباید این تصور باشد که با دسته گل در دسته سوم منتظر ما هستند. بازیکن با رنکینگ 200 دنیا در این دسته بازی می‌ کند. در حالی که بهترین بازیکن ما رنک 900 دنیا را دارد.

فارس: شاهین خالدان در حال حاضر چه رنکینگی دارد؟

او خیلی وقت است که در مسابقات شرکت نکرده و رنکینگی ندارد. فقط حمید نداف است که در جایگاه 900 قرار گرفته است.

فارس: در حال حاضر مربی که در سطح بین المللی باشد، در ایران داریم؟

باید ببینیم چه امکاناتی برای مربیان فراهم بوده و چند مربی کلاس بین المللی رفته‌اند. من خودم شخصا دنبال پیشرفت هستم و چند کلاس و دوره هم رفته‌ام که آخرین مورد در میلان بود. 

فارس: بعد از شرایطی که در سال گذشته برای تنیس ایران رقم خورد و جابجایی‌ها صورت گرفت، در حال حاضر تنیس ایران هیچ زمینی ندارد.

الان خیلی از رشته ها پایگاه قهرمانی دارند اما برای تنیس کجاست؟ اگر داخل تهران ندارند، حداقل در شهرستان‌ها شرایطی را فراهم کنند.

فارس: یعنی در شهرستان‌ها این شرایط فراهم است؟

من اصفهان و یکی دو شهر دیگر را می‌دانم که دارند. 

فارس: به هرحال در همه رشته‌ها تهران محل برگزاری اردوهاست؟

فدراسیون هم می‌تواند باشگاه انقلاب را در اختیار بگیرد. به محض اینکه قرارداد بهره بردار تمام شود، می‌تواند از آن استفاده کند، چون این زمین بهترین محل برای تمرین و کمپ تیم ملی است. می توان اردو گذاشت و بازیکن خارجی هم دعوت و مسابقه برگزار کرد. اگر می‌خواهند تنیس رشد کند، باید این کار انجام شود. وزارت ورزش هم باید آنجا را به تنیس بدهد. آن همه پول از آنجا در آمد، اما چه سود به حال ورزش داشت؟ مهمتربن زمین تنیس 10،‌12 سال در اختیار بخش خصوصی است و نتیجه آن برای ورزش تنیس صفر بوده است. این زمین را به فدراسیون بدهید تا حداقل ملی پوشان خودمان استفاده کنند.

فارس: در این سال‌ها اجاره زمین‌ها فقط برای درآمدزایی بوده است.

بله فقط پول حرف اول را می زده و اتفاق خاص دیگری نیفتاده است. من باز هم تاکید می‌کنم که فدراسیون فقط باید باشگاه انقلاب را بگیرد. مرکز تنیس آنجاست و می‌تواند به خودکفایی برسد و از این طریق مربی خارجی هم بیاورد. الان ملی پوشان فرانسه هم در زمین‌های رولاس گاروس تمرین می‌کنند. پس ما هم باید یک مجموعه اختصاصی داشته باشیم.

 

فارس: به نظر می‌رسد در این زمینه وزارت ورزش باید یک تصمیم اساسی بگیرد.

فدراسیون باید از وزیر ورزش بخواهد که این کار را برای تنیس انجام دهد.

فارس: مسئولان شرکت توسعه هم می‌گویند چون فدراسیون از زمین‌ها خوب بهره برداری نکرده، آنها را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

حالا قول می‌دهند که خوب بهره برداری کند. بخش خصوصی هم وقتی مجموعه تنیس استقلال را گرفت، هزینه کرد و درآمدش را هم کسب کرد. اینطور نبوده که بخواهد رایگان کاری را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تنیس سرمربی سابق تیم ملی تنیس سعید احمدوند فدراسیون تنیس زمین تنیس استقلال مشکلات تنیس زمین تنیس انقلاب دیویس کاپ دسته چهارم دسته چهارم مسابقه داخلی فدراسیون هم حال حاضر تنیس ایران دیویس کاپ بخش خصوصی تیم ملی زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: دریافت چهار گل اصلا خوب نیست/اصلا به بازی سپاهان فکر نمی‌کردم

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری دلایل حذف پرسپولیس از جام حذفی را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، اوسمار ویه‌را در نشست خبری پس از شکست مقابل آلومینیوم اراک در یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار کرد: بازی هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی برایمان سنگین شد. نتوانستیم بازی همیشگی خود را انجام دهیم. آلومینیوم توانست در یک ریتم ثابت بازی کند. ما باید سعی کنیم اشتباهاتی را که مرتکب شدیم، جبران کنیم، چون لیگ را در پیش داریم و بازی‌ها سخت هستند.

او درمورد تعویض‌هایش گفت: گاهی اوقات باید تعویض‌هایی انجام دهیم که بازیکنانی که وارد زمین می‌شوند، حس رقابت بیشتری داشته باشند. با همین بازیکنان تعویضی توانستیم در وقت‌های اضافه دو گل بزنیم و جلو بیفتیم. امروز مشکل ما در بخش هجومی نبود، بلکه در بخش دفاعی مشکل داشتیم. در بازی حذفی نمی‌توانیم یک گل در دقیقه ۹۵ و یک گل در دقیقه ۱۲۰ بخوریم. 

سرمربی پرسپولیس درمورد اینکه این تیم در ۵ بازی اخیر در اراک ۴ مرتبه شکست خورده، گفت: در بازی قبل هم که یک بر صفر باختیم گفتم بازی با آلومینیوم در اراک خیلی سخت است. ما در این بازی متفاوت‌تر از لیگ بودیم. این بازی برای ما متفاوت بود. فرق این بازی با بازی قبلی این بود که بود می‌دانستیم چه کار می‌کنیم و استراتژی داشتیم. ما بعد از اینکه گل دوم را خوردیم، عیسی و دانیال شانس دو به یک داشتند که می‌توانستند گل سوم را بزنند و بازی را تمام کنند.

او ادامه داد: اگر می‌توانستیم این کار را انجام دهیم، شاید بازی تمام شده بود. آمار نشان می‌دهد که چرا چند بازی اینطور شده است.‌ ما باید بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم‌ مشکلات را حل کنیم، چون سال‌های دیگر هم اینجا بازی خواهیم داشت.

اوسمار درمورد اینکه پرسپولیس مدت‌ها در یک بازی ۴ گل نخورده بود، گفت: دریافت چهار گل نه تنها از تیم‌های ایرانی، بلکه در کل فوتبال اصلا خوب نیست و من را ناراحت می‌کند. بعد ۴-۵ بازی که گل نخورده بودیم، دریافت چهار گل خوب نیست.

او درخصوص اینکه آیا به ستاره‌های تیمش‌ برای بازی مقابل سپاهان استراحت داده یا نه، عنوان کرد: حتی یک لحظه هم به بازی سپاهان فکر نکردم. تمام تمرکز من روی این بازی بود و تعویض‌هایی هم که انجام شدند، برای این بازی بودند.

سرمربی سرخپوشان درباره اینکه آیا امکان داشت علیرضا بیرانوند بازی کند، گفت: برای علیرضا بیرانوند شرایط بازی وجود نداشت، چون اصلا با تیم تمرین نکرده بود.

این شکست چه تاثیری روی آینده شما دارد؟ سرمربی پرسپولیس در این باره گفت: در صحبت‌هایی که درباره تمدید قرارداد داشتیم، هر دو طرف گفتند به ادامه همکاری علاقه دارند. البته هنوز جزئیات مطرح نشده است.‌ ما یک لیگ مهم در پیش داریم و باید احساسات‌مان را کنترل کنیم‌ و تمرکزمان روی بازی‌های مهم پیش‌رو باشد.

او به این احتمال که آیا تمدید قراردادش منوط به بازی با آلومینیوم و سپاهان بود، واکنش نشان داد و گفت: همه بازی‌ها برای اینکه یک باشگاه با یک مربی همکاری کند مهم است، اما این تصمیم، تصمیم باشگاه و هیئت مدیره است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آرسن ونگر: هر تیمی می تواند به دورتموند گل بزند، چه برسد به پاری سن ژرمن!
  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • مورایس مسلمان شده؟ / ماجرای مسلمان شدن سرمربی سپاهان از زبان خودش + عکس و فیلم
  • سرمربی سپاهان مسلمان شده؟/اعلام خبر مسلمان شدن سرمربی سپاهان از زبان خودش +عکس و فیلم
  • سالرنیتانا به سری بی سقوط کرد
  • اوسمار: دریافت چهار گل اصلا خوب نیست/اصلا به بازی سپاهان فکر نمی‌کردم
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی