Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@15:19:16 GMT

داغی که تا ابد بر دل‌ها می‌ماند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۱۵۶۳

داغی که تا ابد بر دل‌ها می‌ماند

ساعت 24-درگذشت مهرداد میناوند ستاره سال‌های نه چندان دور تیم ملی و باشگاه پرسپولیس شوک بزرگی به جامعه ورزش به خصوص فوتبال وارد کرد. میناوند در سن ۴۵ سالگی روز چهارشنبه غروب بعد از چندین روز دست و پنجه نرم‌ کردن با بیماری کرونا جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. پزشکان علت مرگ او را آمبولی ریه اعلام کردند. مهرداد میناوند جزو نسل تاریخ‌ساز فوتبال ایران محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان جوانانی که در جام ملت‌های آسیا در سال ۹۶ سه تا به عربستان زدند و کره را ۶ تایی کردند. همان‌هایی که برای نخستین ‌بار بعد از انقلاب تیم ملی را به جام جهانی رساندند و در بازی قرن مقابل امریکا به پیروزی رسیدند. آن دوره تیم ملی ستاره‌های بزرگی داشت. خیلی از آن ستاره‌ها با هم از تیم‌های جوانان و امید به تیم ملی رسیده بودند. از جمله نیما نکیسا دروازه‌بان تیم ملی که در جام جهانی مقابل یوگسلاوی فیکس بازی کرد. نکیسا در تیم‌های جوانان، امید، بزرگسالان و باشگاه پرسپولیس همبازی میناوند بود. وقتی با او تماس گرفتم تا چند دقیقه‌ای در مورد مهرداد با هم حرف بزنیم، در حالی که ساعت‌ها از خبر درگذشت چپ‌پای تکنیکی تیم ملی می‌گذشت هنوز اشک می‌ریخت.  نیما نکیسا در آغاز و در مورد نحوه آشنایی‌ و رابطه‌اش با مهرداد میناوند گفت:«ما از سال ۱۳۶۹ در تیم منتخب جوانان تهران با هم بودیم. آن موقع بازی‌های‌مان به صورت متمرکز در ساری برگزار می‌شد. همان روزها بود که همدیگر را شناختیم. بعد یک سفر هم داشتیم برای مسابقات جوانان به شهر همدان. هر چه جلو می‌رفتیم ارتباط‌مان بیشتر می‌شد. در ادامه با هم به تیم امید رفتیم. بعد در تیم پرسپولیس با هم بودیم. تیم ملی بزرگسالان با هم بازی کردیم. جدا از فوتبال در جاهای دیگر هم با هم بودیم. سال ۲۰۰۶ من و مهرداد و پژمان برای جام جهانی آهنگی خواندیم که روحیه بخش باشد برای بازیکنان تیم ملی‌مان.کارهای مشترک زیادی با هم انجام دادیم.» نکسیا با اشاره به اینکه میناوند بسیار انسان خوش‌مشربی بود،گفت:«مهرداد بچه بسیار بسیار مهربان و خوش‌قلب و بخشنده‌ای بود. خیلی از پرواز می‌ترسید. همیشه وقتی در سفرها سوار هواپیما می‌شدیم و در حال پرواز هواپیما تکان می‌خورد، دودستی صندلی را می‌چسبید و عرق می‌کرد و نمی‌دانم دیگر چه باید بگویم. هیچ‌کس باور نمی‌کند که یک روز مهرداد را در این سن و سال بین خودمان نداشته باشیم. به نظرم خیلی زود ترک کرد ما را. این داغ به نظرم تا خیلی سال به دل همه ما خواهد بود.»  ایشان در ادامه افزود: «مهرداد خیلی بین بچه‌ها عزیز بود. به خاطر اینکه روحیه طنز داشت. از روی مهربانی‌ خیلی زیادش دوست داشت همه را بخنداند. در هر برنامه تلویزیونی که می‌رفت سعی می‌کرد همه را بخنداند. دوست داشت همه در کنارش شاد باشند. احترام بزرگ‌تر‌ها را همیشه حفظ می‌کرد. یک پرسپولیسی دو آتشه بود‌ و با تمام وجودش پرسپولیس را دوست داشت. تسلیت می‌گویم به تمامی عزیزانی که به هر نوعی منتسب بودند به مهرداد.کسانی که دوستش بودند، همبازی‌اش بودند، خانواده‌اش، پدرش، مادرش، خواهرهایش، برادرش، همسر  بزرگوارش  و  پسر گلش. این داغ خیلی عظیمی است. هر چه بگویم کم است.»
گلر سابق تیم ملی کشورمان بعد از چند ثانیه سکوت و در حالی که اشک می‌ریخت، ادامه داد:«من خیلی ناراحتم. خیلی غمگینم. از لحظه‌ای که خبر درگذشت مهرداد را شنیدم حتی یک دقیقه نتوانستم بخوابم. اشکم بند نمی‌آیند. همین ‌طور مدام یاد خاطرات مشترک‌مان می‌افتم.یاد روزهایی که با هم بودیم. جاهایی که با هم رفتیم. امروز حتی نمی‌توانم از کلمه مرحوم برای مهرداد استفاده کنم. در دهانم نمی‌چرخد این کلمه.»  وقتی از ایشان پرسیدم عادت مرحوم میناوند زمان فوتبالش چه بود ایشان این‌طور پاسخ داد:«در جلسات قبل از بازی وقتی مربیان می‌خواستند جلسه فنی بگذارند و نکات بازی را بگویند، همیشه مهرداد بود که با کتاب قرآن وارد می‌شد و قبل از جلسه فنی قرآن می‌خواند برای بقیه. فراغش به هر حال سخت است و وقتی این چیزها یادمان می‌افتد سخت‌تر هم می‌شود. مهرداد باعث افتخار این مملکت بود. سال‌ها در اتریش بازی کرد. در امارات توپ زد. در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد.» نیما نکیسا در ادامه به بیماری زمینه‌ای مهرداد که باعث شد نتواند با بیماری کرونا مبارزه کند، اشاره کرد و گفت:«مهرداد سال‌ها درگیر بیماری بود. بیماری خود ایمنی که داشت بدنش را درگیر کرده بود. سال‌ها کورتون مصرف می‌کرد.  خدا بگذرد  از سر تقصیرات کسانی که  بیماری ایشان را به چیزهای دیگر منتسب کردند. در صورتی که ماهایی که نزدیک ایشان بودیم، می‌دانستیم این بچه موهایش ریخته، ابروهایش ریخته. می‌دانستیم چه آمپول‌هایی می‌زد و چه داروهای قدرتمندی مصرف می‌کرد. مدت کمی بود که ازدواج کرده بود. همین امروز (پنجشنبه ۹ بهمن) دومین ماهگرد عروسی‌اش بود که مصادف شد با روز درگذشتش.» همبازی سابق مرحوم میناوند در تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در پایان به این نکته اشاره کرد که پروتکل‌های بهداشتی توسط برنامه‌سازان رعایت نمی‌شود و باعث بروز چنین فجایعی می‌شود. نکیسا در این رابطه گفت:«دوست ندارم امروز از حاشیه‌ها حرف بزنم ولی می‌خواهم بگویم الان بچه‌های ما اکثرا درآمدهای‌شان از حضور در این برنامه‌هاست. ورزشکار بازنشسته از کجا دربیاورد برای زندگی‌اش هزینه کند؟ باید برود در این برنامه‌ها شرکت کند. بعد آنجا می‌گویند ماسک‌تان را بیاورید. دوربین این شکلی است. دوربین آن شکلی است. تهیه‌کننده می‌گوید نگران نباشید. فاصله که دارید. چیزی نمی‌شود. این هم آخر و عاقبتش.»

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هم بودیم تیم ملی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس

عبدالکریم حسن یکی از بهترین مدافعان چپی است که تا به حال در فوتبال ایران و تیم پرسپولیس حضور داشته اند.

به گزارش طرفداری، پرسپولیس در تاریخش مدافعان چپ درجه اولی داشته است که بعضی از آن ها در حد بهترین های ایران بودند. مجتبی محرمی به نقل از بسیاری از کارشناسان، بهترین مدافع چپ فوتبال ایران بود و شماری مثل رضا شاهرودی، مهرداد میناوند و جواد منافی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران بودند.

برخی از مدافعان چپ برتر تاریخ پرسپولیس در پست های دیگر هم بازی کرده اند (مثل محمد پنجعلی) و برخی دیگر تنها در دفاع چپ حضور پیدا کردند. در فهرست ذیل نام بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس را با هم مرور می کنیم:

محراب شاهرخی رضا وطنخواه محمد پنجعلی کاظم سیدعلیخانی محمدحسن انصاری فرد مجتبی محرمی رضا شاهرودی جواد منافی مهرداد میناوند علیرضا امامی فر محمد برزگر روبرت ساها پژمان نوری مهرداد پولادی محمد انصاری سعید آقایی وحید امیری علی نعمتی عبدالکریم حسن

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • تصویری تاریخی از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه «نود»
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم