Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@12:00:09 GMT

توزیع عجیب دستگاه تنفس مصنوعی توسط دولت ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۱۶۵۳

صراط: اسناد جدید نشان می‌دهند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار برای ارسال بیش از ۸۷۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی به کشور‌های دنیا هزینه کرده، اما نه ملاک‌های لازم درباره کشور‌های دریافت‌کننده این محصولات را مشخص کرده و نه پیگیری کرده که آن‌ها به کجا رفته‌اند.

به گزارش فارس، دیوان محاسبات آمریکا در گزارشی جدید این ادعا را مطرح کرده و نوشته توزیع این دستگاه‌های تنفس مصنوعی طرحی غیرمعمول بوده که بدون طی شدن مراحل تصمیم‌گیری توسط «آژانس توسعه بین‌المللی» آمریکا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دونالد ترامپ سال گذشته با لحنی مفتخرانه مدعی شد که آمریکا به «پادشاه دستگاه تنفس مصنوعی» تبدیل شده و به سایر کشور‌ها در این زمینه کمک کرده است.

دیوان محاسبات که یک سازمان حسابرسی وابسته به کنگره آمریکا است در این گزارش تصریح کرده مشخص نیست کاخ سفید طی چه فرایندی دریافت‌کنندگان این دستگاه‌ها را مشخص کرده است.

به عنوان مثال، دولت سریلانکا هنگامی که تنها ۳ مبتلا به کرونا در روز داشته ۲۰۰ دستگاه کرونا تحویل کرده و بنگلادش با ۱۴۰۹ مبتلای جدید ۱۰۰ دستگاه.

در میان کشور‌های دریافت‌کننده هم نام برخی از کشور‌های نسبتاً ثروتمند مثل ایتالیا دیده می‌شود و هم کشور‌های کوچکی مانند نائورو.

در این گزارش تصریح شده دولت ترامپ ۲۰۰ میلیون دلار برای ارسال ۸۷۲۲ دستگاه تنفس مصنوعی به ۴۳ کشور هزینه کرده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تنفس مصنوعی ترامپ آمریکا دستگاه تنفس مصنوعی صراط دستگاه تنفس مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت و انسجام میان قوا گفت: حل مشکلات کشور در گرو ارتباط تنگاتنگ و مستمر کمیسیون های تخصصی مجلس با مجموعه دولت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت سوار بر یک کشتی هستند و هر گونه تصمیم و عملکرد اشتباه به همه آسیب می زند.

وی افزود: هیچ کس مخالف انتقاد نیست تضارب آراء خوب است اما بر مبنای همدلی و وحدت و باید بدانیم که هر گونه اختلاف افکنی بین مردم و یا بین مسئولان و یا بین دستگاه ها بازی کردن در پازل دشمن و مخالف فرمایشات رهبری است.

یوسفی خاطرنشان کرد: باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که هر گونه اختلاف افکنی و ایجاد دودستگی در نهایت ناکارامدی دستگاه های مختلف و انباشت مشکلات مردم را در پی خواهد داشت، در نتیجه باید از هر گونه اختلاف افکنی و چند دستگی در کشور بپرهیزیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت در کنار هم می توانند مشکلات کشور را حل کنند و قطعا همراهی مجلس با دولت می تواند انجام امور را تسریع کند.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان در خطبه های نماز عید فتطر بر حفظ وحدت میان قوا و دستگاه های مختلف تأکید کردند و عنوان کردند که انتقاد خوب است اما باید ضمن بیان انتقادات از هر گونه تخریب تحت عناوین مختلف پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد