Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس نخستین اجلاس سراسری روسای کمیسیون های کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه به میزبانی شیراز و با حضور مسئولان مرکز وکلای قوه قضائیه کشور و نمایندگانی از استان‌های مختلف برگزار شد.

حسین عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس در نخستین اجلاس سراسری کمیسیون‌های کارآموزی این مرکز، گفت: حضور کارآموزان با انگیزه در این مرکز نوید آینده ای درخشان و پربار را می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با تاکید بسیار بر رعایت اخلاق حرفه ای در وکالت، گفت: پروانه وکالت نشان مسئولیت وکلاست نه منبعی برای کسب درآمد بنابراین هر بار که پروانه خود را می‌بینید، از این بار سنگین خوف داشته باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضائیه فارس، بهادری افزود: شما باید بدانید در حوزه ارتقای کیفیت عملکرد و اخلاق حرفه ای و درافتادن با مظاهر ظلم و حمایت از مظلوم چه مسئولیتی دارید  و چقدر آمادگی و شجاعت حرکت در این مسیر را خواهید داشت.

او خاطرنشان کرد: این موقعیت وکالت نقطه عطف زندگی شماست اگر قدرآن را بدانید لذا کارشناس، وکیل و کارآموز مرکز وکلا باید در رعایت اخلاق حرفه ای با بقیه فرق بکند و هر کسی او را دید باید متوجه این تفاوت شود که اگر این گونه نباشد خسران پیدا کردید و بنده نیز به عنوان مسئول دچار خسران عظیم شده ام زیرا جنگیده ام برای موضوعی که حاصل نشده است.

بهادری ادامه داد: هدف مرکز وکلای قوه قضاییه از تربیت کاراموزان این بود که ۷هزار کارآموزی که وارد مرکز وکلا می شوند طوری رفتار کنند که خانواده و موکلین به علم و اخلاق و تدین و صبر و تخصص و قدرت بیان آنها ببالند.

رامتین قانع رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: یک وکیل خوب وقت شناس و سحر خیز است چراکه در زندگی عملی، باید الگویی برای اطرافیان و موکلان خود محسوب شود.

او با اشاره به بحث وکالت تخصصی گفت: در مرکز وکلا به منظور تربیت وکلای متخصص، برنامه ای منظم تنظیم شده است و افراد باید خود را با این شرایط وفق دهند و به صورت تخصصی جزئیات وکالت را فرا بگیرند و به سمت اخذ گواهی تخصصی پیش بروند.

قانع همچنین به بحث صلح و سازش اشاره و اضافه کرد: یکی از حوزه هایی که وکلا می توانند در آن حرف برای گفتن داشته باشند پرونده های صلح و سازش است بنابراین تلاش در این پرونده ها به دلیل ماهیت خداپسندانه آن بسیار ارزنده است و برکت دستمزد آن نیز محسوس است.

او تلاش برای کسب حلال را ستود و خاطرنشان کرد: دفاع از مواضع ناحق، برکت را از زندگی ما می برد لذا وکیل مرکز باید به این موارد توجه کند و حق و باطل را به هم آمیخته نکند چراکه مبالغی که از دفاع ناحق وارد زندگی ما شود ویران کننده آن زندگی است که امیدواریم وارد زندگی هیچ وکیلی نشود.

قانع ادامه داد: فرصت خدمت در قالب وکالت یک نعمت است و باید دستگیر مظلومان بود لذا در این دوره آموزشی کسی را به خاطر اینکه پول ندارد رها نکنید و آثار و برکاتش را هم بسنجید.

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: الان نگاه بیرونی این است که فقط وکلا دنبال پول هستند که در این قضیه شاید برخی وکلا نیز مقصر باشند اما کارهای خیر و پنهانی هم هست که دیده نمی شود لذا از وکلای مرکز می خواهم که از فرصت خدمت خود نهایت استفاده را برای رضای خدا انجام دهند.

او همچنین گفت: خیلی از موکلین دنبال کارآموز وکالت می گردند چراکه فکر می کنند هزینه کمتری خواهند پرداخت که این یک فرصت است تا کارآموزان ما با افزایش سواد تخصصی خود مهارت خود را نیز بالا ببرند.

قانع با اشاره به ملاحظات وکالت، گفت: موکلان سعی کنند با نهایت احترام و ادب و لباس متحدالشکل و آراسته در محکمه ها حاضر شده و با دخالت تخصصی امور وکالت را پیش ببرند بدون تخریب و بی اخلاقی چراکه خود ما باید الگو باشیم.

زارع مهذبیه رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس نیز با اشاره به اقدامات کمیسیون در رتق و فتق امور مربوط به کارآموزان گفت: توجه به بالابردن صلاحیت حرفه ای کارآموزان با جدیت دنبال شده است.

او افزود: در این راستا توجه ویژه ای به موضوع سمینار کارآموزان شده تا با حضور اساتید بر وجهه علمی تکالیف افزوده شود. پرونده ۵۳نفر از کارآموزان تکمیل و به تهران فرستاده شده که ۲۸نفر از اعضا برای شرکت در مراسم تحلیف پرونده شان تکمیل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قوه قضائیه کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه کارآموزی مرکز وکلا حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز از برگزاری آئین پایانی دومین جشنواره شهید آوینی که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز با حمایت اداره‌کل سازمان امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم خبر داد و گفت: این مراسم در روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت در شیراز در شاهچراغ برگزار خواهد شد.

حامد تقوایی افزود: در این رویداد که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی از مسؤولان استان و دانشگاهیان سراسر کشور به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد، ضمن معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره، از نفرات برتر جشنواره تقدیر می‌شود.

وی در ادامه گفت: در نخستین روز این رویداد، عصر سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه (ساعت ۱۷)، محفل قرآنی ادبی جشنواره شهید آوینی، با حضور قاری و حافظ بین‌المللی قرآن کریم، حمید شاکرنژاد و ابتهال‌خوان برجسته قرآنی، حسن خانچی و شعرخوانی و داستان‌خوانی جمعی از شاعران و نویسندگان برجسته استانی در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار می‌گردد که ورود برای عموم علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز اضافه کرد: برگزیدگان مرحله اول قرآنی دومین جشنواره شهید آوینی، روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه، به‌صورت حضوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برگزیده آن در آئین پایانی جشنواره معرفی و تقدیر خواهند شد.

وی ادامه داد: اختتامیه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی و آئین تقدیر از برگزیدگان این جشنواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه (ساعت ۹ تا ۱۲)، با ویژه‌برنامه‌هایی چون «جشن پیروزی عملیات وعده صادق» و اجرای زنده آثار هنری و هنرنمایی هنرمندان برجسته کشور ازجمله اجرای نقاشی با شن از سوی خانم فاطمه عبادی، اجرای قطعه «قاسم هنوز زنده است» با حضور غلامرضا صنعتگر و هنرنمایی مهران رحمانی و گروه‌های همسرایی مشکات و نورا در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

تقوایی ادامه داد: نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی نیز همزمان با آئین پایانی این دور از جشنواره در کنار تالار فجر دانشگاه شیراز برپا خواهد شد.

به‌گفته معاون فرهنگی دانشگاه شیراز در آئین پایانی این جشنواره از کتاب آثار منتخب دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی نیز رونمایی خواهد شد.

کد خبر 6091258

دیگر خبرها

  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد