Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه تمدید سال سوم امهال وام زلزله‌زدگان استان یک مطالبه عمومی است، گفت : تنها راه باقی مانده درج آن در لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۰ توسط نمایندگان است که علاوه بر رفع مانع قانونی موجب تجویز تامین مالی از محل ماده ۱۲ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : باوجود مکاتبات و مذاکرات مستمر یک سال گذشته با سران سه قوه، معاونین رئیس جمهوری و وزرای ذی ربط برای امهال بدهی وام مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

او به مکاتبه و درخواست رسمی وزیر کشور بعنوان مرجع پیشنهاد دهنده تامین اعتبار از ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران به دولت اشاره کرد و افزود: علت اصلی این موافق نبودن صراحت بند ۶ قانون تسریع در بازسازی مناطق خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه است که بصورت حصری و قید ۲ سال امهال را آورده است لذا چاره‌ای جز تدوین قانون و اصلاح آن باقی نمی‌ماند.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه جایگاه و موقعیت نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق و کمیسیون برنامه و بودجه را ممتاز و مثال زدنی دانست و ابراز امیدواری کرد با همت و جدیت نمایندگان شاهد تحقق این خواسته عمومی برای مردم ۹ شهرستان استان باشیم.

بالایی یکی از مطالبات جدی مردم مناطق زلرله زده از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تمدید امهال سال سوم وام دانست و افزود: استاندار کرمانشاه طی مکاتبه‌ای رسمی از مجمع نمایندگان استان خواسته است تا بصورت متحد مطالبه مذکور را در مجلس شورای اسلامی رصد و محقق نمایند.

او ادامه داد: استاندار این درخواست تحقق نیافتن خواسته مردم آسیب دیده از زلزله را موجب تحمیل بار سنگین جریمه تاخیر و دیرکرد یکساله توصیف کرد و افزود: بازپرداخت نکردن تسهیلات به بانک‌ها گردش پولی استان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

بالایی با ابراز امیدواری از همت بلند نمایندگان استان از مردم مناطق زلزله زده خواست از ۲۱ آبان ۹۹ که وارد سال چهارم زلزله شدیم هیج عذری برای بازپرداخت نکردن تسهیلات باقی نمی‌ماند و خاضعانه از آنان خواست به منظور جلوگیری از افزایش بار مالی بدهی نسبت به بازپرداخت اقساط سررسید شده سیستم بانکی استان را در افزایش توان گردش پولی یاری نمایند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه زلزله کرمانشاه زلزله زدگان کرمانشاه وام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه گفت: قضات بایستی در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش و تکریم ارباب رجوع و همکاران اداری حداکثر تلاش خود را بکار گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، منوچهر فتاحی امروز _ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نشست بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب استان طی سال ۱۴۰۲ و برنامه ریزی بر اساس شاخص‌های سند تحول قضائی در سال جدید که با حضور رئیس کل دادگستری کرمانشاه و قضات محاکم عمومی و انقلاب این استان برگزار شد، اظهار کرد: دعوت به سازش طرفین دعوی در دستور کار قرار دارد.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد شعب این استان، افزود: طی سال گذشته با وجود همه کاستی‌ها، مشکلات، حجم بالای ورودی پرونده‌ها و سختی رسیدگی به آنها در مجموع عملکرد مطلوب و رو به رشدی داشتیم.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه گفت: قضات بایستی در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش و تکریم ارباب رجوع و همکاران اداری حداکثر تلاش خود را به کار گیرند.

وی خطاب به قضات تاکید کرد: در اجرای شاخص‌های سند تحول قضائی و عملیاتی کردن آنها اهتمام جدی داشته باشید.

فتاحی اظهار امیدواری کرد: محاکم عمومی و انقلاب این استان در سال جدید بر اساس شاخص‌های ابلاغی سند تحول قضائی عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

کد خبر 750089

دیگر خبرها

  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه
  • قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند
  • این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند
  • عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان