Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:02:10 GMT

۴۷ درصد واحدهای بر روی گسل زنجان غیرمقاوم است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۲۲۴۹

۴۷ درصد واحدهای بر روی گسل زنجان غیرمقاوم است

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تقریبا ۴۷ درصد واحدهای بر روی گسل غیرمقاوم است.

رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بر روی گسل بودن ۱۵۳ روستای استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد در این روستاها واقع است که ۶۰۰۰ واحد، مقاوم‌سازی شده و برای مابقی نیز در صورت ابلاغ اعتبار، مقاوم‌سازی صورت می‌گیرد که می‌توان گفت تقریباً ۴۷ درصد واحدهای بر روی گسل، غیرمقاوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۵۰ هزار واحد از ۹۲ هزار و ۶۵۷ واحد غیرمقاوم استان، مقاوم‌سازی شده و تلاش بر این است که جذب اعتبارات در این زمینه نیز بیشتر شود.

این مسئول ادامه داد: زلزله به عنوان یکی از حوادث طبیعی، هر از چندگاهی خسارت و تلفاتی به بار می‌آورد و همین امر ضرورت اندیشیدن به مقاومت ساختمان‌ها و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش خطرات زمین‌زلزله را دوچندان می‌کند که در این راستا بنیاد مسکن با توجه به تجربیات گذشته و اهمیت فاکتورهای متعددی همچون فراهم کردن اسکان موقت و دائم، سرعت احداث، افزایش مقاومت و کاهش هزینه‌ها در بحث بلایای طبیعی، توجه به سیستم‌های ساختمانی مقاوم در برابر زلزله را یکی از ضروریات صنعت ساختمان می‌داند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، تصریح کرد: آموزش عمومی، حمایت از ابتکارات و فعالیت‌های علمی، نظارت بر ساخت و سازها، ظرفیت‌سازی نهادی و نیروی انسانی، به‌کارگیری تجهیزات و ابزارهای لازم، استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه سیستم‌های هشدار و پایش و اتخاذ سیاست‌های راهبردی، مواردی است که زمینه را برای نیل به اهداف مورد نظر فراهم می‌آورد.

خواجه‌ای یادآور شد: وجود بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف روستایی، شبکه‌های ارتباطی ناکافی و یا نامناسب در سطح روستا به‌ویژه در مناطقی که دارای بافت فرسوده است، نبود فضاهای باز و کافی در سطح محلات مختلف روستا و آگاهی نداشتن و توجه کافی به مسئله مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری و روستایی، مشکلاتی را در برابر مقابله با تهدیدات و عوامل طبیعی به وجود آورده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان گسل مقاوم سازي بر روی گسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل

استاندار زنجان با اشاره به مشکلات کارگران گفت: یکی از اصلی‌ترین این موضوعات عدم رعایت طبقه‌مندی مشاغل در برخی واحدهای تولیدی است که در این زمینه بنده پیگیر رفع این مشکل هستم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ،  دیدار صمیمی تشکل‌های کارگری استان با استاندار زنجان و مسئولان حوزه اقتصادی استان زنجان شامگاه سه‌شنبه برگزار شد.

محسن افشارچی استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به جایگاه والای کارگران در کشور گفت: کارگران به‌عنوان افسران جنگ اقتصادی در کشور شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه درد کارگران را درد خود می‌دانم گفت: طبقه‌بندی مشاغل و موضوعاتی مانند سخت و زیان آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

استاندار زنجان تأکید کرد: طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود چرا که معتقد هستیم نباید حق کارگران ضایع شود.

وی ادامه داد: بنده شخصاً نسبت به امور کارگری حساس هستم و امور را از طریقی حتی به تلخی دنبال می‌کنم، چنانکه اشتغال کارگران واحدهای تعطیل هم دغدغه من بوده است.

به گزارش تسنیم ، در ابتدای مراسم جمعی از حضار به نمایندگی از جامعه کارگری دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند