Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند شنبه در این آیین گفت:احداث ترمینال جدید فرودگاه آبادان با مساحت هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع، ساختمان جنبی به مساحت هزار متر مربع، محوطه سازی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع به ارزش۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال به صورت مشارکت ۵۰ درصدی منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موعود شمخانی اظهار داشت: با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آبادان، ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.
شمخانی بیان کرد: احداث ساختمان VIP و CIP ترمینال قدیم، بازسازی و محوطه سازی فرودگاه، خرید سیستم کمک ناوبری فرودگاه ILS، تعویض دستگاه ناوبری DVOR، ایجاد ۱۵ هکتار فضای سبز و احداث برج های روشنایی مسیر فرودگاه، احداث ترمینال جدید است.

وی افزود:مجزا نمودن پروازهای داخلی و خارجی، ترمیم و بازسازی دیوارهای اطراف فرودگاه، ترمیم باند دوم فرودگاه، بهسازی برج مراقبت و تعریض و زیباسازی بلوار مسیر فرودگاه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این فرودگاه است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با اجرای این اقدامات امکان برقراری همزمان چهار پرواز در فرودگاه آبادان ایجاد شد که از شاخصه‌های اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.
به گزارش ایرنا، ‌ فرودگاه  بین‌المللی آیت‌ الله جمی (ره) آبادان جزو اولین فرودگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به دلیل وجود پالایشگاه آبادان احداث شد و با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت.

به گزارش ایرنا، ‌ فرودگاه بین‌المللی آبادان که با نام فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان نیز شناخته می‌شود، جزو اولین فرودگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به دلیل وجود پالایشگاه آبادان احداث شد و با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت.

این فرودگاه  دارای ۲ باند فرود است که طول باند بزرگ تر آن ۳ هزار و ۱۰۴ متر است که ظرفیت هشت هواپیمای پهن پیکر را به‌طور هم‌زمان در رمپ مسافری داراست و از آنجا که این فرودگاه با استانداردهای جهانی ساخته شده، ظرفیت پذیرش هواپیماهای بزرگ مانند بوئینگ ۷۴۷،  ایرباس ۳۴۰ و هواپیماهای بزرگ تر را دارد.

معاون اول رییس جمهوری صبح شنبه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، بررسی مسایل و مشکلات همچنین پیگیری طرح‌های در دست اجرا در استان خوزستان وارد فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان شد.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اسحاق جهانگیری خوزستان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اسحاق جهانگیری خوزستان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اسحاق جهانگیری خوزستان آبادان اخبار کنکور منطقه آزاد اروند بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود

محمد اله‌بخش در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی مشگین شهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی بزرگترین سایت پرورش ماهی استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آبزی پروری شهرستان مشگین شهر و رفع موانع سرمایه‌گذاری و ارائه راهکارهای کارشناسی بازدیدهای مستمری را با حضور مسئولان ذیربط از این مزرعه پرورش ماهی انجام می دهیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: نخستین مزرعه پرورش ماهی سردآبی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ییلاق قجل آسیا بخش مشگین شهر مورد احداث و بهره برداری قرار می گیرد.

اله‌بخش ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تمام تلاش خود را در راستای ایجاد جهش واقعی در امر تولید آبزیان به کار خواهیم بست و در این راستا صدور موافقت نامه اصولی برای پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت ۵۰۰ تن در شهرستان مشگین شهر نمونه بارزی از اقدامات عملی و متناسب با تحقق شعار سال است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با حمایت دولت و سرمایه گذاران شرایط و ظرفیت‌های لازم برای آبزی پروری در استان اردبیل و شهرستان‌های آن فراهم شده است.

اله‌بخش از تامین زیرساخت‌های لازم برای احداث مزارع پرورش ماهی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: زیرساخت‌های مناسبی از محل وجود منابع آبی متعدد در صنعت آبزی‌پروری استان وجود دارد که با حمایت از سرمایه گذاران این صنعت، می‌توان میزان تولید و پرورش آبزیان را در استان ارتقا داد.

کد خبر 6088789

دیگر خبرها

  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید